En toen had ik geen kat meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

En toen had ik geen kat meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 20:15

Zondag was ik bij mn ouders in Deventer. Toen ik op kamers ging, mocht ik geen dieren meenemen, dus mijn kat bleef bij mn ouders wonen. Helaas zag ik m dus wat minder vaak, en dit was de eerste keer dat ik m geen gedag had gezegd, omdat ie buiten was, en meestal is ie dan onvindbaar. Tussen de middag zat ik even aan tafelk binnen et mn ouders, en daar zag ik m buiten liggen, lekker in de zon op een tuinstoel met een beetje sacherijnig ik-ben-net-wakker-koppie. Ik zei nog tegen mn ouders dat ik zo blij was dat hem nooit wat was overkomen met die drukke weg (ze wonen daar sinds 1,5 jaar)...
Volgende dag, mn vader stond op de voicemail: Punkie is aangereden, hij is dood... pff, ik werd echt even helemaal hysterisch. Wat een stom toeval. Beest had een gekke bui, de gekke 5 minuten zoals mijn moeder dat noemt.. ze zag hem al heel de tijd heen en weer rennen in de tuin, en natuurlijk ook de weg over.. bots. Opslag dood, nek gebroken waarschijnlijk. De bestuurder reed door maar de tegenligger zag het gebeuren. Boos!
Waarom mocht ik m nou niet een paar jaar langer kennen? Verdrietig
Nu heeft mijn vader hem begraven naast mijn konijn en mn zus dr rat... het wordt nog een kerkhofje zo Verdrietig
dag lieve Punkie..

Juliaa

Re: En toen had ik geen kat meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:57

He zwartwitje, wat een rot zeg! Mijn ouders wonen ook aan een drukke weg en bij ons is er ook ooit een katje doodgereden. Boos!

Ik vond het toen een wel troost dat het katje een weliswaar veel te kort maar wel een leuk kattenleventje had gehad. Wat is er nu leuker voor een kat dan lekker door de tuin kunnen jumpen?? Zo te horen had jouw Punkie een heerlijk leventje. Beter een kort blij&vrij leven met risico dan altijd maar achter het raam moeten zitten toch?? Denk dat Punkie je/jullie daar best dankbaar voor is! Maar het blijft natuurlijk heel erg verdrietig om zo je kat te moeten verliezen.
Veel sterkte!

Zwartwitje

Re: En toen had ik geen kat meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 23:08

bedankt Lachen
beestje kwam bij mij toen ie pas een paar weken oud was, klein murmel, onder de vlooien.. veel te vroeg bij zn moeder weggehaald. daardoor was ie erg eenkennig, de laatste tijd hechtte ie zich heel erg aan mijn ouders.
ja, ik ben het met je eens dat beesten beter een kort fijn leven kunnen leiden dan een lang en opgesloten leven.. ze zeggen wel eens: een dood is niet zielig, een leven soms wel. maar daar moet ik nu even niet aan denken, ik ben nog echt ff verdrietig Verdrietig
maar daar kom ik wel weer overheen, dit is niet de eerste keer Lachen