Kat uitgezocht, heb ik het wel goed gedaan? (langer zoeken?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Kat uitgezocht, heb ik het wel goed gedaan? (langer zoeken?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 20:02

Omdat we er eentje bij wilden, heb ik mijn licht eens opgestoken bij het asiel waar ik op internet al zo 3 geschikte katers zag. Op andere sites van asiels meer in de buurt heb ik ook gekeken, maar daar zaten voornamelijk bangerikken (en die heb ik al Knipoog ), poezen (niet geschikt, heb al een poes), kittens en van die jonge race-katertjes.

Degene waar ik nieuwsgierig naar was (Ben, zie andere topic), had zijn dag niet, die had ergens last van en zat dus niet lekker in zijn vel. Ik heb ook maar een glimp van hem opgevangen. Samen met iemand van het asiel heb ik een poosje in die kamer zitten praten, intussen de katten bekijkend. Er zat van alles wat: een leuk (maar lélijk! Tong uitsteken) klein zwart poesje, echt heel dun, waarschijnlijk een kruising met iets Oosters. Ze zat continue te praten en sprong op je nek als je voorbij liep. Vindt ze leuk Haha! Verder een verlegen schildpadje, nog twee rooie katers, een zwartwitte kater en wat poezen.
De poezen vielen sowieso al af, ik zocht naar een volwassen, stoicijnse kater, want dat geeft de grootste kans op succes en hij krijgt waarschijnlijk heel wat te verduren van onze poes Haha!
Na een minuut of tien komt er ineens een van de andere rooie katers aan, die springt naast me op de bank en gaat gewoon naast me zitten. Verder niks. Zat zich niet op te dringen, maar zat er gewoon. Liet zich gewoon lekker aaien, heerlijk rustig.

Het punt: Thom vond het niet zo leuk dat ie er niet bij was, maar als ik op hem moet wachten, zijn we zo 5 weken verder.... Scheve mond
Hij vindt dat ik meer "vergelijkend warenonderzoek" moet doen en eerst bij meer asiels moet gaan kijken. Want misschien was dit wel geen goed asiel en zat er ergens nog wel een geschiktere kat... Het gaat hem allemaal wat te snel. Onze eerste kat hebben we niet echt uitgekozen namelijk, die zat als enige bij een dierenarts in een hokje op een baasje te wachten. We hadden dus niks te kiezen, en eerlijk gezegd... is ze -zeker in het begin- best tegengevallen. Angstig, passief, schreeuwen... en dat heeft heel lang geduurd. Begint nu eindelijk (na ruim een jaar) wat op te knappen. Ik hoorde gisteren in dat asiel, dat dat soort katten doorgaans inderdaad na verloop van tijd wordt afgemaakt. Niet plaatsbaar.
Hij ziet dat dus in gedachten al opnieuw gebeuren, omdat het zo snel gaat.

Aan de andere kant: is het echt nodig om eerst stad en land af te lopen? Meerdere asiels langs, overal kijken... echt waar? Verward
Je kunt wel blijven zoeken naar mr. Perfect, maar dan maak je jezelf toch alleen maar gek?

Dit is trouwens de kat waar mijn oog op viel Knipoog :
Afbeelding

Perlina

Re: Kat uitgezocht, heb ik het wel goed gedaan? (langer zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:11

Misschien kun je nog een paar keer kijken, dan weet je ook of hij bewust naar je toe komt, of dat hij toevallig op die plek wilde zitten Knipoog Maar zoals ik het lees, lijkt het best wel de kat die je zoekt, toch? En deze kat heeft jou dan uitgezocht, en dat lijkt me toch ook wel heel belangrijk. Als die dat de volgende keer weer doet, moet je em gewoon nemen hoor! Het is dan toch ook een heel bewuste keuze voor deze kat geweest.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 20:24

Ik zou idd gewoon nog één keer gaan kijken. Als ik al lees dat ie zo bij je kwam zitten, ongeacht of het toeval was of niet, dan denk ik dat hij niet schuw is en dat je er wat dat betreft weinig last mee krijgt.

Hoe oud is deze kater?

Verder denk ik dat het weinig nut heeft om meerdere asiels en meerdere katten te bekijken, als jij deze leuk vind en het klikt, dan vind je echt niet bij het volgende asiel een leuker exemplaar...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:23

Als de bekende klik er is......Go for it!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:27

Sylvia schreef:
Ik zou idd gewoon nog één keer gaan kijken. Als ik al lees dat ie zo bij je kwam zitten, ongeacht of het toeval was of niet, dan denk ik dat hij niet schuw is en dat je er wat dat betreft weinig last mee krijgt.

Hoe oud is deze kater?

Verder denk ik dat het weinig nut heeft om meerdere asiels en meerdere katten te bekijken, als jij deze leuk vind en het klikt, dan vind je echt niet bij het volgende asiel een leuker exemplaar...

Hij is vier jaar.
Hij schijnt bij de asielmedewerkers regelmatig ernaast te gaan zitten. Vindt ie gewoon gezellig, denk ik. Mede daarom (en zijn rustige, maar wel toeschietelijke) gedrag vond ik hem zo leuk.

Thom vond de kleur niet zo geweldig ("Dat vind ik géén kleur voor een kat". *wijst een zwart-witte aan op de site* "Dát vind ik een kat" Gestoord )

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:34

Elmo voelt zich gekwetst Ach gut Vind het een keileuke kat, zwart/wit is zo saai Knipoog Nee, ik vind 'm echt leuk.

4 jaar is ook niet te oud om probleemloos van omgeving en nieuwe maatjes te veranderen, ik vind het geen slechte keus!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:37

Hihi, Elles, alleen daarom al zou ik hem sowieso nemen, omdat dat geen kleur is voor een kat Haha! . Ik vind het een prima kleur voor een kat, en zker voor een kater Ja , en ik vind het nog een hartstikke leuk beest om te zien ook! Hij ziet er uit of hij heel erg op zijn gemakje is en het allemaal eens rustig bekijkt en dat is nou juist precies wat jij zoekt.

Ik zou er gewoon voor gaan, hoor Ja , anders heb je dadelijk nog spijt dat je niet bij je eerste keus gebleven bent!

(Ik weet niet hoe je dat bij Thom hebt gedaan, of je ook eerst een heleboel vergelijkend warenonderzoek hebt gedaan of dat je hem meteen genomen hebt, maar je zou eens kunnen terugdenken aan hoe dat toen bevallen is, dan heb je een richtlijn Schijnheilig Haha! ).

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:41

Mijn vriend en ik zijn weken bezig geweest, van asiel naar asiel en bij particulieren thuis. Of de katten waren net weg, of ze pasten niet in onze situatie. Toen zaterdagmiddag naar het asiel om de hoek gereden. Daar zat een chagrijnige oude kat met blaasproblemen. Mevrouw keurde ons geen blik waardig en was aardig vals. Vraag me niet waarom, maar we hebben haar meegenomen.
Nu ligt ze op mijn monitor te maffen en zijn we aardig gek op elkaar Lachen
Als het klikt, klikt het, daar kan geen eisenlijstje tegenop!
Als je je vriend over kan halen en het voelt goed, waarom verder kijken?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:43

Gwen schreef:
(Ik weet niet hoe je dat bij Thom hebt gedaan, of je ook eerst een heleboel vergelijkend warenonderzoek hebt gedaan of dat je hem meteen genomen hebt, maar je zou eens kunnen terugdenken aan hoe dat toen bevallen is, dan heb je een richtlijn Schijnheilig Haha! ).

Hahaha! *kruipt weer terug op de stoel* Haha! Haha!
Da's een goeie! Haha! Was een ongeveer vergelijkbare situatie (behalve het asiel dan he! Clown ), dat wist ik ook meteen zeker Ja

Oké, ik ben eruit: ik ga dinsdag met reismand daar naartoe en als ie nóg zo gezellig is, dan mag ie mee naar huis Ja

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 21:45

Kan je Thom niet gewoon meeslepen naar het asiel en zorgen dat hij verliefd wordt op de kater?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:48

Kan wel, maar voorlopig zien we geen kans om samen (en op zaterdag) daarheen te gaan. Dan zijn we 5 weken verder... Scheve mond

edit: nu we het er toch over hebben: kunnen we meteen een leuke naam voor hem verzinnen? Hij heet nu Gijs. Best leuk, maar ik vind het niet helemaal bij hem passen. Dacht meer aan Nick of zo.... Moet een beetje een eenvoudige, lieve maar toch stoere naam zijn Lachen

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:26

Leuke kat, gewoon er voor gaan inderdaad!
Mijn rode kater heette Karel tot hij jongen kreeg, toen werd het Ientje van Carolientje Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:30

Wat vind je van Binkie? Vind het het wel een stoere bink om te zien 8) Lijkt me een leuke kat waar je veel plezier van gaat hebben. Als hij nu al zonder problemen lekker naast je komt zitten dan wordt dat alleen maar beter als jullie elkaar leren kennen!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:16

He wat leuk dat je bij Ben bent gaan kijken!! (de kat die ik je had aangeraden, voelt zich gevleid Bloos ) alleen jammer dat hij zijn dag niet had... Verdrietig
hoewel Gijs me ook erg leuk lijkt!! echt zo;n gezellige grote rode kater. Knipoog

Ik ben erg benieuwd hoe de poes erop reageert!! Laat je het weer weten? Haha!

Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:59

He, ik vind het juist een erg mooie kleur! Inderdaad zwart-wit is vrij standaard/saai. (Hier spreekt het baasje van twee uberlieve zwartwitte katjes haha).
Ik vind Gijs ook niet zo bij hem passen. Een Gijs moet grijs zijn imo. Clown De kat van mijn moeder heette Bram (ook al zwartwit Haha!), ik heb dat altijd een geweldige naam gevonden!
Succes met je kattenjacht!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-05 08:52

Bedankt allemaal voor het medeleven Haha!

Gisteren al een extra kattenbak gekocht, een mandje en wat speeltjes. Ik had een paar maanden geleden al mijn speeltjes met iemand geruild tegen zo'n IAMS-tentje. Goeie ruil, want Dorey (poes) speelt toch niet en verstopt zich liever, maar nu zat ik dus zonder speeltjes Ja

Ben er nog steeds niet uit, of ik hem nou een Gijs, een Dennis of toch een Bram vind Verward

edit: Dorey, onze schuwe, voorzichtige ouwe poes, is sinds de laatste week wonderbaarlijk ontdooid Lachen Ze lijkt ineens haar harnas te hebben laten vallen en lijkt zowaar te genieten van borstelen (gaat op haar zij liggen, heel gevaarlijk, want als je je poten niet onder je hebt, kun je niet zo snel weg Knipoog ). Ik moest me vanmorgen echt van haar losrukken, anders kwam ik te laat op m'n werk Haha!
Misschien is dit dan wel een goed moment om een nieuwe kat te introduceren. We proberen wel de dingen (dagelijke routine, zoals het borstelen) en zoveel mogelijk in te houden, zodat ze niet bang is om haar plek te verliezen.

Ik hou jullie op de hoogte Ja
Ik vind dit echt zó spannend... *voelt zich een klein kind dat voor het eerst op schoolreis gaat* Tong uitsteken Go jij! Go jij!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 08:53

Ik had een rooie Spetter Haha!
Paste echt bij hem.
Leuke kat heb je uitgezocht Haha!

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:38

best leuk beest, vind alleen dat 'staartje' op zn wang niet zo leuk.
Maar dat is mijn mening en ik zou (nu)toch geen kat nemen..doe ik mijn knaagdieren niet aan.
Als jij er verliefd op bent gewoon meenemen en hopen dat je vriend er ook verliefd op wordt. Ow, en een rooie kat is evenveel kat als een zwart witte of pimpelpaarse met gele vlekken....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 18:44

Zeker doen Elles! En ook zorgen dat je de nieuwe niet net iets meer aandacht geeft...

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 23:36

En, ben je er al uit hoe hij gaat heten? En heeft Thom zich al met zijn nieuwe huisgenoot verzoend Haha! ? Ik ben ook wel heel benieuwd hoe Dorey er op zal reageren Ja . In elk geval zal de kleur haar niet zoveel uitmaken *LOL* .

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:44

Oooh, wat een leukje!
Ik stem voor Hector.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 14:42

Ik zag net dat de foto veranderd was in een andere kat Haha!
Dus maar even op de site gekeken hoe de foto nu dan heette en zag dat er al "geplaatst" overheen stond Haha!

Dinsdag ga ik hem in principe halen. Mandje, wat speelgoed, bakjes en extra kattenbak zijn al aangeschaft. Denk dat ik hem eerst een dagje in een kamertje boven zet. Dan kan ie daar even tot rust komen, weet ie dat daar een kattenbak staat en kan hij van daaruit de rest van het huis verkennen. En ontdekken dat er een bitch van een poes beneden zit.... Ach gut

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:47

Ik begreep het al niet helemaal van die foto *LOL* , maar het dier op de hernieuwde foto zag er ook erg leuk uit, dus ik dacht "het zal wel" Haha! . Ik ben echt heel benieuwd hoe hij het bij jullie gaat doen, heb je al een naam gekozen? Bram vind ik trouwens wel heel leuk Ja .

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 22:19

Die kat op de nieuwe foto was een poes, dus die was sowieso al niet geschikt geweest. Maar het was inderdaad een leukerdje Ja

Het moet in ieder geval een simpele jongensnaam zijn: Gijs, Bram (erg leuk inderdaad), Sjoerd, Herman, Bas, Ben... ik ben er nog niet helemaal uit Lachen