honden, na jaren, ineens hekel aan elkaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moekoekoe

honden, na jaren, ineens hekel aan elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 12:05

Mijn twee grote Rottweilers (reu en teef, 9 jaar) staan al jaren op goede voet met mijn Jack Russel (teefje, 4 jaar), maar ineens is het oorlog!
We hebben ze al twee keer betrapt dat ze dat kleintje bijna vermoorden en we er net op tijd tussen konden. De eerste keer was het gevolg een vleeswond op haar heup. Ze was toen loops, dus dachten we dat het daar mee te maken had.
Maar een paar weken laten gebeurde het weer en hebben ze haar koppie te grazen genomen: een wond erop en de volgende dag he-le-maal opgezwollen, onherkenbaar....zo zielig!

Ik snap er niks van: die Rottweilers zijn zo lief altijd. Ze luisteren dus ook als ze die kleine pakken en teruggeroepen worden.
Die Jack is heel onderdanig naar ze, altijd al geweest, en het waren altijd dikke maatjes. Ze is absoluut geen opdringerige, drukke pestkop oid. Ik begrijp echt niet hoe dit kan...

Nu hebben we ze dus gescheiden, want anders is ze haar leven niet meer zeker. Zij zit nu met haar pup van 8 maanden samen en die twee Rottweilers dus samen. En dan bij tourbeurt buiten.
Echt zo jammer.

Herkent iemand dit gedrag?

Toverbal

Re: honden, na jaren, ineens hekel aan elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:13

Onze rottweiler heeft precies hetzelfde alleen met de katten.
De ene dag is het goed en de andere dag vliegt ze ze aan . echt heel vreemd.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:20

hoi bij mijn vriend een de buurt zijn laatst twee amerikaanse staffords met elkaar gaan vechten.. zaten ook gewoon bij lekaar in huis.. er is geen duidelijke aanleiding geweest. zijn allebei afgemaakt omdat de eigenarese ertussen is gesprongen en toen hebben ze die vrouw gebeten.. tuurlijk dom van haar! maar zo zie je dat ze opeens om kunnen slaan

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:34

hmm.... als ze een dier zomaar ineens pakken zonder aanwijzing is er vaak wat met dat dier aan de hand.

ofwel het is ziek, of word het nog, hormonen die veranderen en andere redenen..
houd het dier en tijdje goed in de gaten en kijk of er aan haar gedrag etc..niks veranderd is...

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 12:54

Misschien hebben ze relatieproblemen, een driehoeks verhouding houdt ook nooit lang stand he Haha!

Ik heb het ook wel gezien bij mijn paard, eerst was hij de 'baas' van de groep, en na een jaar of 2 werd hij ineens heel onderdanig en werd ie in elkaar getrapt door de rest. Zo zou dat natuurlijk ook kunnen zijn met honden.

Wanneer is het gebeurd? Tijdens het eten (deed je misschien iets anders dan normaal, kreeg eentje eerder eten dan de ander?) of misschien komt het dat de jack zich anders is gaan gedragen omdat ze nu samen met die pup is? Misschien heeft die hond wel iets, zou heel goed kunnen dat ze hem daarom pakken. Goed in de gaten houden en anders ff naar de da.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 13:21

Het gebeurde steeds gewoon zomaar, uit het niks. Zo liepen ze vrolijk rond met zn drieeen, en zo zaten die twee Rottweilers erbovenop! Waarbij het teefje (Jaimy) het voortouw neemt en de reu (Igor) volgt en meedoet! Terwijl juist hij altijd zo gek is met Piek (de Jack).
Deze honden zitten met zn vieren bij mijn ex en hebben alle ruimte. Ik heb zelf een pup van Piek thuis en die neem ik dagelijks mee naar mijn ex, als ik de paarden ga doen. Tegen Kiki (die van mij) zijn ze ook heel lief en tegen Joris (die andere pup..zusje dus..ja, het is een zij, hahaha!) ook...maar okee...dat zijn pups.
Piek ziet (zag) er kerngezond uit, kan me haast niet voorstellen dat er wat met haar is. Maar ik vind het zo zielig, ze is nu helemaal angstig en kruipt onder de auto zodra Jaimy en Igor ook buiten lopen. Dus houden we ze maar gescheiden.
Ik zal Piek wat extra in de gaten houden...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:01

Denk toch dat het een rangordeprobleem is omdat de jonge hond nu bijna volwassen is. De rangorde moet daardoor opnieuw bepaald gaan worden.
Ik zal even temmen want dit hoort eigenlijk bij beestenboel. Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 16:06

-> Beestenboel

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:38

Ik zou toch het teefje rotweiler in de gaten houden!
Je hoord wel vaker dat als ze ineens omslaan in gedrag dat er inwendig wat aan hand is of gaat gebeuren!
Ik wil je niet bang maken hoor, voor het zelfde geld is gewoon de rangorde veranderd en is er verder niks mis met je hond!

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:50

Misschien zijn het gewoon de hormonen, ze worden allemaal ouder hè, komen allemaal in een andere levensfase. Ik denk dat je ze toch maar weer bij elkaar moet gaan zetten, want dit is ook niets natuurlijk Lachen Maar blijf er de eerste tijd dan wel continu bij, mocht je het gevoel hebben dat het echt misgaat, dan kun je ze altijd nog uit elkaar trekken.
Je kunt het natuurlijk altijd aan je dierenarts vragen.
Succes ermee!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 19:54

Perlina schreef:
Misschien zijn het gewoon de hormonen, ze worden allemaal ouder hè, komen allemaal in een andere levensfase. Ik denk dat je ze toch maar weer bij elkaar moet gaan zetten, want dit is ook niets natuurlijk Lachen Maar blijf er de eerste tijd dan wel continu bij, mocht je het gevoel hebben dat het echt misgaat, dan kun je ze altijd nog uit elkaar trekken.
Je kunt het natuurlijk altijd aan je dierenarts vragen.
Succes ermee!

heb je Aikepeer haar verhaal gelezen?
Niet tussen vechtende honden springen!