gz iemand met ren die mijn konijn wil hebben

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonnie

gz iemand met ren die mijn konijn wil hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 14:39

Sinds een jaartje heb ik een konijn, pieter. Pieter zat toen hij klein was gezellig een ren met zijn broertje, maar toen ze wat ouder werden gingen ze vechten, dus ik heb zijn broertje afgegeven aan iemand met een grote ren met daarin veel konijntjes en cavias.

Nu zit pieter alleen in een lege paardenstal waar hij lekker kan bewegen heel de dag, hij heeft daar wel lekker veel ruimte, maar ik vind het voor hem leuker als hij met wat vriendjes lekker ook in een ren kan spelen. Hij heeft van de winter buiten gezeten in een hok, is dus gewend aan het buiten zijn. Pieter is niet gecastreerd. Wie wil mijn vriendje een leuk tehuis bieden, dus wie heeft er een grote buitenren warin nog wel een lief konijntje past?

none

Re: gz iemand met ren die mijn konijn wil hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:36

ik ken warschijnlijk wel iemand Lachen
heb je een foto?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 16:45

kan wel even een foto opzoeken

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 16:50

bij deze 2 foto's

Afbeelding

Afbeelding

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 18:29

doe je hem weg om een vriendje voor `m te zoeken of doe je `m weg omdat je 'm eigenlijk een beetje zat bent (no offence) ??

Ik denk namelijk dat als je een vriendje voor 'm zoekt dat je 'm dan beter zelf kan laten castreren... want nu zoek jij een tehuis voor hem met een ander konijn wat je waarschijnlijk niet gaat lukken aangezien je met een vrouwtje als vriendje voortdurend jongen krijgt (er zijn al veel te veel konijnen op deze aardkloot)
En met een mannetje gaat hij vechten
En met een gesteriliseerd vrouwtje krijgt hij ook ruzie omdat die het niet pikt dat hij voortdurend op haar rijd (vanwege de hormonen)
En als iemand hem dus een tehuis wil bieden moet die ook nog voor de kosten opdraaien om hem te laten castreren...

Is het misschien een idee om hem te laten castreren en een vrouwtje erbij te koppelen?

(niet kwaad bedoeld hoor)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:16

hey

nee ik doe hem weg zodat hij het wat gezelliger heeft, ikzef heb nog ee ander konijn en dat is ook een mannetje, amar die heeft altijd alleen gezeten en is dat ook gewend. ng een konijn erbij halen ga ik zeker niet doen, aangezien ik alle konijnen en de rest van mijn beesten al van mensen heb die ervan af willen wat me al handenvol geld kost (hamsters cavia, konijnen, geiten noem maar op). Aangezien ik ook niet de rijkste op de wereld ben is castreren en koppelen voor mij dus geen optie. Ik hoopte dan ook op iemand die wel jongen wilmet zijn konijnen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:38

Castreren kost een paar tientjes... Vaak zijn dierenartsen niet beroerd om wat extra korting te geven als je twee stuks tegelijk laat castreren. Met de kat was ik voor 20 a 30 euro klaar... Zal voor een konijn niet veel meer zijn. Kun je ze erna fijn bij elkaar zetten.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 11:25

kunnen die 2 annetjes dan bij elkaar? ik heb trouwens al nagevraagd wat dat gaat kosten maar dat is 70 euro per konijn en dat vind ik dus echt teveel, maar dit gaat ondertussen een beetje off topic, ik zoek gewoon iemand die pietertje wil hebben

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:30

Als ze beiden gecastreerd zijn moet dat toch geen probleem zijn lijkt me?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:32

tja dieren hebben kan geld kosten, ennu een ander huis zoeken is dus niet alleen omdat het voor hem leuker is maar omdat jij het niet kan of wil betalen, een ander krijgt of hetzelfde probleem of ook daar zit hij alleen...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:22

om nog even offtopic te gaan ik zou zeker even bij een andere dierenarts eens gaan informeren ik was voor het castreren van mijn rammetje € 40,- kwijt ...
Als je rammetjes gecastreerd zijn en met een goed koppelingsproces is het best mogelijk dat ze (zodra ze helemaal hormoonvrij zijn) perfect bij elkaar kunnen zitten ...

En ik ben enorm tegen jonge konijnen fokken marktplaats staat vol met mensen die hun konijn weg willen doen. De konijnenasiels kunnen de opvang niet eens meer aan zo vol zitten ze ondertussen met allemaal konijnen die een super tehuisje verdienen omdat ze al (tig keer) aan de kant gezet zijn (soms letterlijk)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 15:34

en hoe denk je dat ik aan al mijn bestn kom? ik koop ze niet maar neem ze juist op van mensen die ervan af willen omdat ze teeel geld kosten en ongemakkelijk zijn blablabla, ik plaats hier dus gewoon een oproep of iemand met meerdere konijnen mijne wil hebben en heb verder geen zin in al dat gezeik want ik heb veel voor mijn dieren over, maar allebei laten cstreren in de hoop dat ze goed samen kunnen gaat me nou net iets te ver

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 18:36

Dus maar iemand anders opzadelen met een ongecastreerd konijn... En de ellende, of de kosten.

Wellicht is het verstandig als je de volgende keer niet meer die beesten overneemt... Ik zou ook wel elke zielige kat in huis willen nemen maar ik heb er de plaats en vnl het geld niet voor.