Jaaa weer foto's van m'n musjes Pukkie, Kleine Prop en.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSuup

Jaaa weer foto's van m'n musjes Pukkie, Kleine Prop en.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 17:54

Zo dan, daar ben ik weer, inmiddels heb ik in totaal al 7 mussen gehad waarvan er weer 3 zijn uitgezet, een is overleden want die was gewoon te zwak, en nu heb ik er nog drie, twee blijven er waarschijnlijk bij me omdat die gewoon te tam zijn, een word er binnenkort weer uitgezet.

Pukkie bij de beer
Afbeelding

Regelmatig bezoekt ze de lamp voor een goed uitzicht over de kamer
Afbeelding

Blijven trainen met die vleugels!
Afbeelding

Kleine Prop
Afbeelding
Ze is klein maar ze maakt herrie voor wel tien mussen!
Eén van haar pootjes is niet helemaal goed en volgens mij is ze een beetje
getikt, maar ze is wél erg leuk

Afbeelding

Afbeelding
Vliegtraining om de spieren aan te sterken, toen ik Kleine Prop kreeg was ze koud en uitgehongers, ze is erg gegroeid!

Zo zag Kleine Prop eruit toen ik haar net had
Afbeelding

Deze kleine is een nieuwe die ik al een week heb, ze is erg brutaal en wild, zodra ze zelf kan eten gaat ze weer terug, ze werd door mmijn zus gevonden in de box van ons paard. Deze is ook nog naamloos.

dus ehhhh dit is ehhh Jane Doe!
Afbeelding

Groetjes!

Djuukiej

Re: Jaaa weer foto's van m'n musjes Pukkie, Kleine Prop en..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:55

Die eerste 2 foto's zijn echt een fotolijstje waard!!

VeraW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:35

mooie fotos hoor. hoe kom je aan zo veel jonge musjes? en wie word er binnen kort uitgezet. ik vind het erg knap dat je die kleine vogeltjes heb groot gebracht.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 11:51

Die 2e foto vind ik echt prachtig, mooi die kleuren Lachen

Knap dat je die kleintjes zo grootbrengt Lachen

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 13:54

Schattige musjes Haha! mag ik je vragen welke camera je gebruikt?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 14:14

Wat lief!

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 16:13

hoi, gisteren is de onderste uitgezet, die kon zelf eten en drinken en goed vliegen. Foto's zijn gemaakt met een Nikon D70 en de mussen zijn allemaal uit het nest gepleurd op onze manege waar we altijd heel veel mussen hebben (zeg maar gerust een plaag) altijd al zo geweest, wel erg leuk altijd, maarja dan willen er nog wel eens een paar naar beneden kukelen, of ze worden het nest uit geduwd door hun broertjes en zusjes, ze worden ook allemaal weer uitgezet op de manege tussen de andere mussen, maar doordat Pukkie (de bovenste) een lam vleugeltje had is ze langer bij ons gebleven dan gepland dus erg aan mensen gehecht, als ik haar roep komt ze altijd naar me toe, dus die blijft waarschijnlijk, Kleine Prop ook, die is gewoon niet helemaal jofel, heeft een groeiachterstand en een klompvoet, ze is ook erg klein voor haar leeftijd maar doet het wel erg goed, maar in het wild zal ze het waarschijlijk niet redden, d die blijft ook waarschijnlijk, mn pa gaat een grote buitenvoliere bouwen waar ze lekker inmogen, n gaan ze 8 keer per dag los en zitten ze ook in een grote kooi met takjes enzo. De kleine moet ook nog wat worden bijgevoerd met de hand.

groetjes

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 23:44

prachtige foto's zeg!
goed dat je je bekommert om die beestjes, als ik op onze manege weer eens jonge mussen in de boxen vond werd er gezegd: draai ze de nek maar om :S
wat geef je ze te eten? krijgen ze ook lekker een zandbadje? je hebt echt je eigen vogelopvangcentrum zo Lachen

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 10:54

Hihi, ja eigelijk wel, ze krijgen Bogeno Sivo Start, speciaal voor kuikens 0-4 weken oud (geef het nu nog steeds, ze vinden het heeerlijk) verder krijgen ze een handje haver/graan/lupinekorrels en als ze zelf nog niet kunnen eten gewoon nat brood, dat werkt echt perfect, heb ze er allemaal op grootgebracht. Ik ben nu wat zand aan het drogen voor een zandbadje (is eigenlijk niet nodig want dat doe ze in het zaagsel) en een bakje water om uit te drinken en te badderen, een zakdoek om lekker in weg te kruipen en een mandje met W.C. papier om lekker in te zitten, en een schoteltje met voer, en boven dat alles hangen takjes (z zitten in een grote overdekte caviakooi dus ruimte genoeg) en dan gaan ze er 8 keer per dag uit om even een beetje rond te fladderen en om te komen bedelen om eten bij me Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:38

ja ik schrik altijd een beetje als mensen thuis vogeltjes willen grootbrengen (ik werk op een vogelopvangcentrum en daar krijg ik zovaak er mee te maken) maar bij jou klinkt het als een klein paradijsje! ze zien er ook prima uit op de foto's Ja
wij voeren de jonge vogels altijd met geweekte Royal Canin puppybrokjes met universeelvoer erdoorheen, maar tartaar werkt ook goed.. ze moeten eigenlijk wel wat dierlijk eiwit binnenkrijgen, brood is ietwat eenzijdig voer Knipoog of je mengt het natte brood met universeelvoer ofzo..
en zand kan je ook gewoon halen bij de dierenwinkel Knipoog
tsja...sommigen zullen zeggen: een mus is maar een mus, maar vergis je niet, ze nemen drastisch in aantal af de laatste jaren.
succes ermee, fijn om te horen dat je et zo goed aanpakt Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:41

eh wacht dat bogena spul is ook okee natuurlijk Knipoog

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:44

Oh leuk! Dat heb ik ook elk jaar zo rond juni! Leuk wist niet dat meer mensen dit deden.
Zwaluwen heb ik dan ook veel maar idd ook vooral de mussen. Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 18:46

wow.. zwaluwen zijn nog lastiger (gierzwaluwen iig), hoe pak jij het aan? Lachen

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 21:05

Zwartwitje schreef:
eh wacht dat bogena spul is ook okee natuurlijk Knipoog

Ze krijgen ook dat Bogena er ook bij hoor, bij het natte brood, voor de afwisseling, nu kunnen ze al zelf eten en krijgen ze soms nog wat nat brood voor het lekkere, kga morgen weer naar de dierenwinkel om te kijken voor wat zaden enzo, wat grover voer en wat eiwitrijker. En hihi,is wel grappig eigenlijk, ik ben namelijk nog maar 16 en als die volwassenen me naar huis zien gaan met zon kleintje zitten ze me echt aan te kijken van, jaja, en dat ga jij allemaal doen, nou je zou de gezichten moeten zien als ze ze weer helemaal volwassen zijn en ik ze aan het uitzetten ben, echt geweldig is dat! Eentje is er overleden, Was bijna nog helemaal kaal, hadden een paar kleine meisjes gevonden,dat beessie liep te snakken naar adem echt niet normaal, zo zielig, in het mondje werd het al blauw, pootje bloede, maar ik heb hem maar mee naar huis genomen zodat ie bij mij kon sterven, lkker tegen een warm flesje gelegd, doekje eroverheen, paar uur later was het gebeurd, dus ik tilde hem op, was het op een plek helemaal rood van binnen vla bij haar darmen, had dus inwendige bloedingen, had het nooit gered, wel sneu, maar niks aan te doen.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:43

wat goed dat je dat doet!! er zijn inderdaad niet veel mussen meer...hier in Voorburg zijn ze er helemaal niet meer (misschien vanwege het grote aantal verwilderde halsbandparkieten).

Ik vind het echt heel leuk!! die fotos zijn ook mooi.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 09:11

Wat een fantastisch mooie en leuke foto's!!!
En knap dat je dat allemaal doet....het is heel lastig om zulke kleine vogeltjes groot te brengen.... super hoor!!!!