Milas gegrepen door een duitse herder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Milas gegrepen door een duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 08:05

Voor de derde keer is milas aangevallen door deze duitse herder.

Mijn moeder en in liepen in het park bij ons voor. Tot we de duitse herder zagen, hij liep los. Baas konden we niet vinden, en milas was los. De duitse herder zag Milas, en rende agressief naar hem toe, en Milas merkte net op tijd dat de herder kwam. Milas rende weg, maar de herder had hem al snel te pakken. Milas gilde het uit, en beet van zich af. Maar dat hielp niet. Ondertussen kwam de eigenaar en een vriend van de duitse herder. Hij deed niks!

Milas en de andere hond hadden een "gevecht" ondertussen. Milas wou weg rennen, maar de herder was hem te snel af.

Een andere man riep de herder terug, en de herder greep milas nog 1 keer, en liep weg. Milas had meteen een "gebroken" staart. (hij is eerder gegrepen door een andere herder, en toen had ie een ontstoke staart Verward )
Mijn moeder tegen de baas in. Want die hond moet echt aan de lijn! hij is vreselijk agresssieff en meerdere mensen hebben er last van.
Die man stond te lachen, en zei dat we onze hond vast moesten doen.
Ooh ik werd echt kwaad!

Mijn moeder en hij gingen verder met het "gesprek" dat ze hadden. En die man liep weg. De vriend van hem, kreeg ruzie met hem, en gaf ons gelijk! De mannen zijn uit elkaar gegaan. Toen hoorde we ineens "T*ring Wijf!"
dat was bedoeld voor mn moeder...

Milas thuis onderzocht. Niks kunnen vinden... Tot ie op de bank ging,hij bloede.
Wij onze da gebeld, en we konden meteen terecht.

Wat heeft ie nu? Hij is gegrepen bij zn balletjes, en 1 bal daar is een vel af. Zag er pijnlijk uit. Milas kreeg een zalfje en 2 nietjes... door 1 balletje...

Maar hij gaf gelukkig geen kik!

Wie weet of ik nu aangifte kan doen? Meerdere mensen hebben last van deze herder en baas.

xxiezz

Ariebombarie

Re: Milas gegrepen door een duitse herder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:29

Als de herder los loopt op een aan-de-lijn-gebied (kaart daarvan is vast wel te halen bij het gemeentehuis of iets dergelijks) dan is de eigenaar volgens mij wel strafbaar. Als hij los liep op een losloopgebied is het wel een ander verhaal. Misschien gewoon goed om eens te informeren bij de politie? Succes!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:20

@Arianne: dan is de TS net zo strafbaar en ben je niets Knipoog

Ik denk dat je het wel moet melden in ieder geval, of toch meerdere klachten indienen. (met de andere betrokkenen). Hij behoort zijn hond aan te lijnen als deze aanvalt, of te muilkorven!

Yuma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:36

Hoi Devica,

Je hebt toch wel een moeilijk op te lossen probleem met de eigenaar van de Duitse Herder.
Eerst eens naar de zaak kijkend: Beide honden lopen los, maar dat betekent natuurlijk niet dat de DH jouw hond mag opvreten!

Wat kun je doen?
Eerstens melden bij de politie. Ook melden dat het vaker gebeurd en zeker ook melden dat er niets aan dit probleem gedaan worden. Melden dat de eigenaar het wel grappig schijnt te vinden.
Probeer indien mogelijk meer mensen die dit hebben meegemaakt melding te laten maken. Als er namelijk meer meldingen binnenkomen, dan kun je de politie vragen er ook daadwerkelijk iets mee te gaan doen.
Jij persoonlijk schiet er niet zo veel mee op. Er heeft zich nauwelijks een strafbaar feit voorgedaan en het enige wat kan gebeuren is de politie langs gaat en eens met de betreffende persoon gaat praten. Veel zullen ze daar niet mee opschieten denk ik zo, want als hij er al bij staat te lachen als zijn hond jouw hond aanvalt, dan zal dat bij de politie niet veel anders zijn.

Wat nog meer? De dierenartsrekening dient in principe wel betaald te worden door meneer. Jij kunt dat bij hem vorderen. Maar dan zit je weer met het volgend: Hij zal het wel gewoon niet doen. En wat dan? Dan zou je een procedure moeten starten om dat geld te pakken te krijgen. Nou ja... wie gaat nu zoiets doen. Dat levert je veel te veel problemen op zelf.

Dan misschien het volgende.
Maak de man impopulair in de buurt. Informeer naar het gedrag van de betreffende hond en of meer mensen er last van hebben gehad. Zo ja, vorm dan een front!
Wat ook kan: Zoek eens uit of hij soms lid is van de Duitse Herdershonden Vereniging de VDH. Schrijf een brief naar die vereniging dat zij een lid hebben dat de naam van de Duitse Herder ernstig in discrediet brengt.

Het helpt je allemaal niks natuurlijk, maar het kan er mogelijk wel voor zorgen dat hij zijn hond bij gaat roepen als hij je ziet.

Succes ermee.

Tip van mij: Probeer ervoor te zorgen dat je hond niet zo snel het hazenpad kiest. Bij het type hond dat meneer heeft, werkt dat namelijk precies als een vlag op een stier. Probeer hem bij je te roepen!

Tip 2 van mij: Neem een stevige wandelstok mee op je wandelingen. Roep je hond bij als je die kerel aan ziet komen en schreeuw er vrolijk op los dat je z'n hond helemaal in elkaar zult meppen als hij hem niet bijroept!
Haha! Haha! Je krijgt ongelooflijke ruzie met die man, maar meestal roepen ze hun hond dan wel bij.
Ik heb dat een keer gedaan met een baksteen en gedreigd de kop van z'n hond ermee in te slaan Cool
VOnd ie niet leuk.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:45

haha, of van die stroomprikkers die varkenshouders hebben Haha! Helpt ook, zo hebben wij een gek geworden schaap geleerd om weg te blijven Knipoog

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 12:19

ik ben bij de politie geweest, en we krijgen zn adres ook. waarsch. word ie of gebeld door de politie of hij krijgt een brief.

net weer bij de DA geweest. zn wond is weer open, en we kwamen een man tegen, die ook een hond heeft, en die kende die man ook van de DH en zijn naam hebben we nu al.
die man (niet van de dh maar de andere) kent die man, en die heeft hem altijd vast bij hem??

xxiezz

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 12:20

die man spoort gewoon niet, en ik neem iig een stok mee jaa! kan ik die hond slaan als het echt nodig is (arme hond...)
maar ik ga iig niet alleen het park in, want die man die is sterker dan mij en ik wil niet doen wat ik nu denk....

xxiezz