Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tinkerloos schreef:ik heb me nooit verdiept in dit soort honden,maar wat jij nu schrijft lijkt me onzin hoor. Niet beledigend bedoeld hoor,maar er zijn dus weldegelijk black and tan jacks te krijgen,MET stamboom,en dus ook opgenomen als rasstandaart hond.(ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden,maar je snapt wat ik bedoel denk ik..)
en hier nog een link naar de betreffende site: http://www.irishjacks.com/index.html
Ik heb geen idee waarom je dit topic hebt geopend,maar ik vrees dat je nogal wat commentaar gaat krijgen hierop..Ik zelf heb twee dwergpinchers,eentje rood(bruin) en eentje black and tan...Allebei rashonden,inclusief stamboek,en ookallebei de kleuren zijn toegelaten bij het stamboek. Dus waarom zouden meerdere kleuren niet kunnen voorkomen bij een bepaald ras? En er zijn ook blonde bouviers met stamboom... Zo kan ik nog wel even doorgaan... Ik heb er totaal geen verstand van hoor,maar ik denk dat mensen die een black and tan hondje hebben (jack) flink op hun tenen getrapt zullen zijn...
Shaienne schreef:Ik heb ook even het andere topic gelezen, en ben gewoon echt boos nu over hoe sommige mensen reageren.
Maar ik denk dat die mensen niet begrijpen hoe een fokker van rashonden zoals bijvoorbeeld de Jack Russell dit niet kunnen goedkeuren.
Als fokker ben je bezig om je ras te verbeteren en als je dan van die idioten hebt die van dit soort kruisingen gaat fokken, vind je dat niet leuk.
Het gaat er -denk ik- eigenlijk om het feit dat door mensen die deze kruisingen kopen, het fokken van kruisingen en rasloze honden in stand blijft. WAT DUS NIET DE BEDOELING IS
(al hoewel ik zelf ook een kruising heb)
baroen schreef:Tinkerloos schreef:ik heb me nooit verdiept in dit soort honden,maar wat jij nu schrijft lijkt me onzin hoor. Niet beledigend bedoeld hoor,maar er zijn dus weldegelijk black and tan jacks te krijgen,MET stamboom,en dus ook opgenomen als rasstandaart hond.(ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden,maar je snapt wat ik bedoel denk ik..)
en hier nog een link naar de betreffende site: http://www.irishjacks.com/index.html
Ik heb geen idee waarom je dit topic hebt geopend,maar ik vrees dat je nogal wat commentaar gaat krijgen hierop..Ik zelf heb twee dwergpinchers,eentje rood(bruin) en eentje black and tan...Allebei rashonden,inclusief stamboek,en ookallebei de kleuren zijn toegelaten bij het stamboek. Dus waarom zouden meerdere kleuren niet kunnen voorkomen bij een bepaald ras? En er zijn ook blonde bouviers met stamboom... Zo kan ik nog wel even doorgaan... Ik heb er totaal geen verstand van hoor,maar ik denk dat mensen die een black and tan hondje hebben (jack) flink op hun tenen getrapt zullen zijn...
nee er zijn geen black and tan jack russells met stamboom!
verschillende kleuren bij een het het zelfde ras , daar gat het niet om, ja tuurlijk zijn er blonde bouviers met stamboom, zo ook gele, blauwe, zwarte duitse doggen, dat zijn kleuren die in een ras voorkomen, kleuren die ook in de rasstandaard worden vermeld, sommige daarvan misschien niet gewenst qua fok en show maar wel kleuren die voor kunnen komen, bij de jack is dat niet zo, de jack is er in tweekleur(bruin/wit of zwart/wit) of driekleur(zwart/bruin/wit), en dan MOET wit overheersen, net zoals bv een rottweiler wel altijd black and tan is, een dalmatier wit met stippen is.
ik hoop dat men kan begrijpen dat het voor het behoud van een ras, en dan dus een zuiver ras, (want de black and tan ontstaat door in kruisen van bv pincher en teckel) het niet oke is dat er maar met alles wat klein is en vlekken heeft of wat reekleurig, blauw, black and tan enz is en maar iets lijkt op een jack russell gefokt word als zijnde jack russells. er zijn mensen die erg hun best doen voor het ras jack russell, dan kan dat hierdoor sommige als arrogant of achterlijk afgedaan worden, maar dat vind ik niet fair... de rasliefhebbers zeggen hier niet dat de andere honden niet mooi of niet lief zijn, maar dat het geen jack russells zijn....en dat het het ras geen goed doet om van alles er maar voor door te laten gaan en als het jullie nou niks uitmaakt hoe je zo'n hondje noemt, noem het dan gewoon black and tan terrier, iedereen blij...
Citaat:nee er zijn geen black and tan jack russells met stamboom!
verschillende kleuren bij een het het zelfde ras , daar gat het niet om, ja tuurlijk zijn er blonde bouviers met stamboom, zo ook gele, blauwe, zwarte duitse doggen, dat zijn kleuren die in een ras voorkomen, kleuren die ook in de rasstandaard worden vermeld, sommige daarvan misschien niet gewenst qua fok en show maar wel kleuren die voor kunnen komen, bij de jack is dat niet zo, de jack is er in tweekleur(bruin/wit of zwart/wit) of driekleur(zwart/bruin/wit), en dan MOET wit overheersen, net zoals bv een rottweiler wel altijd black and tan is, een dalmatier wit met stippen is.
ik hoop dat men kan begrijpen dat het voor het behoud van een ras, en dan dus een zuiver ras, (want de black and tan ontstaat door in kruisen van bv pincher en teckel) het niet oke is dat er maar met alles wat klein is en vlekken heeft of wat reekleurig, blauw, black and tan enz is en maar iets lijkt op een jack russell gefokt word als zijnde jack russells. er zijn mensen die erg hun best doen voor het ras jack russell, dan kan dat hierdoor sommige als arrogant of achterlijk afgedaan worden, maar dat vind ik niet fair... de rasliefhebbers zeggen hier niet dat de andere honden niet mooi of niet lief zijn, maar dat het geen jack russells zijn....en dat het het ras geen goed doet om van alles er maar voor door te laten gaan en als het jullie nou niks uitmaakt hoe je zo'n hondje noemt, noem het dan gewoon black and tan terrier, iedereen blij...
Citaat:Nee, want de Manchesterterrier of ook black and tan terrier genoemd is een rashond en geen Jack Russel kruising.
shirley23 schreef:ik
. Zolang mensen blijven geloven dat het Jacks zijn zal het ook niet zo snel verdwijnen.
Jammer. Er worden kruisings verkocht voor een hoop geld. En mensen maar denk leuk ik heb een B&T Jack en dan is het eigelijk helemaal niet zo.
Biepmiep schreef:shirley23 schreef:ik
. Zolang mensen blijven geloven dat het Jacks zijn zal het ook niet zo snel verdwijnen.
Jammer. Er worden kruisings verkocht voor een hoop geld. En mensen maar denk leuk ik heb een B&T Jack en dan is het eigelijk helemaal niet zo.
Sommige mensen verdiepen zich ook niet van te voren in een ras, wel jammer heh. Wat zou je eraan kunnen doen?
Lysette schreef:Ik vind het ergste van alles dat mensen zich niet beseffen wat die andere kleur nou eigenlijk inhoud. Dat het niet aan het rasstandaard voldoet zal me een worst wezen maar die kleur komt er niet zomaar. Die is er omdat er een ander ras doorheen is gefokt en je dus een heeeel ander karakter krijgt!! Als er, zoals in de meeste gevallen, duitse jachtterriër doorheen zit hebben veel mensen een groot probleem want dit zijn echt geeeeen gemakkelijke honden. Dus over een paar jaar zullen de asiels wel weer volzitten met deze black en tan jack russeltjes die bij mensen terecht zijn gekomen omdat het oh zo orgineel en cool was om een black en tan jack russel te hebben
Wiepie schreef::D![]()
Het erge is alleen dat heel veel mensen er wel in trappen. En dat soort 'fokkers' er nog grof geld mee verdienen ook....
Wiepie schreef:En daarbij laat je ze ook netjes ontwormen, inenten, komt er een stamboom bij (is ook niet gratis) en ga je naar keuringen met je honden...veel serieuze fokkers geven bovendien nog van alles mee met de pup, foto's, voer, riempjes, enz.