vanwege het slechte weer was ik even naar het paardenrusthuis toe gebracht (waar ook mijn eigen pony staat.)
dus ik werd rond 10 voor 5 opgehaalt en had even wat spullen in de auto gelegd en we gingen om 5 uur weg.
en toen dacht ik al toen we van het erf af reden een opstopping te zien maar dat is daar wel vaker(het is een weg die veel als sluiproute word gebruikt) dus ik had nog niks in de gaten.
zie ik dus in de verte een roodbonte koe midden op de weg staan

maar het domme was nog dat iedereen er gewoon langs probeerde te rijden (wat dus nog lukte ook) en mensen lachen enzo maar even iets doen ho maar.
dus ik tegen mijn pa gezegt van stop maar dan ga ik dat beest wel even vangen(ik voelde me echt een boerin haha)
dus toen ik haar kant op liep kwam de koe ook al mijn kant op gelopen maar ze had best wel grote horens

dus ik wou haar pakken loopt ze langs mijn vaders auto nog verder over de weg.
een vrouw zet haar auto even schuin en ik pak de koe bij 1 van haar horens.
die vrouw moest wel lachen maar de koe had even zin in een ommetje volgensmij dus liep weer verder (horen had ik ondertussen maar losgelaten)
dus ik bel op naar die mensen van het rusthuis ja ik kom jullie kant op met een koe

maar toen bedacht ik me ineens dat het hek bij de boerenschuur die aan m'n linkerhand was openstond omdat ze daar aan het verbouwen zijn. dus ik de koe die kant op gestuurt en toen liep ze zelff loeiend op het gras af

dus ik weer naar het rusthuis gebelt ja ik heb nu de koe gedropt maar kan je even komen helpen.
(mijn vader had ondertussen die man van het rusthuis opgehaalt.)
en toen kwamen er al 2 mannen van wie de koe dus was(ze waren gebelt dat er een koe over de we liep).
zij zouden haar wel even bij de groep zetten dus na een bedankje van hun kon ik weer naar huis.
sorry voor het lange verhaal maar ik vond het best even een avontuurtje weer

(het gebeurt er wel vaker vorig jaar heb ik er een lam v/d weg gehaalt en ook nog samen emt een vriendin en automobiliste een kalf, ik vind dat ze er wel eens wat aan die weide afrastering mogen doen.)
gr ilse