Mijn skatje moet weg |(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loenz

Mijn skatje moet weg |(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 11:46

Mijn liefe hond die uit spanje komt en we nu net een jaar hebben moet weg omdat hij te veel blaft en meer ruimte nodig heefd Huilen Boos!

Ik ben heel erg aan hem gehecht en nu ben ik bang dat als hij weg is ik hem bijna nooit meer kan zien omdat hij te ver weg is Verdrietig

Weet iemand wat ik kan doen om hem te houden?

p.s: hijzelf is heel gelukkig bij ons en de andere dieren...

Mlies

Re: Mijn skatje moet weg |(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 12:12

Is hij niet op te voeden zodat ie wat minder blaft? En meer ruimte, hoe wonen jullie?

Kan me voorstellen dat je je hond niet weg wilt doen.. Lachen

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 17:16

`Nee heel veel gebrobeert al, heel veel uit laten, blafband maar het lukt niet Verdrietig

We wonen niet echt grrot maar het is nou ook niet zo dat je het echt klein kan noemen....

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 17:30

jeetje wat vervelend
is een vriendje geen idee
misschien kan je een hond van iemand lenen

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 21:15

nee we hebben zelf 3 honden...maar hij is echt MIJN poepie! Huilen

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:37

Ik denk dat hij dan meer beweging nodig heeft, laat hem iedere dag flink rennen, zo laat je ook zien dat je echt om hem geeft. Als je weggaat laat deradio zacht aanstaan, geef genoeg speelgoed en anders, tja...

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:11

Loenz schreef:
`Nee heel veel gebrobeert al, heel veel uit laten, blafband maar het lukt niet Verdrietig

Wat is een blafband? Lachen

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-05 21:29

een blafband is als hij blaft, hij een schokje krijgt.

We lopen iedere dag met hem naar het strand en terug (ong bij elkaar zeker 10 km) en dan nog 4 keer per dag in het park...nóg te weinig ?

wil iemand deze schat misschien kopen?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:47

Blafband vind ik zelf een belachelijke "oplossing", je moet je hond gewoon opvoeden, en niet klieren met dat soort dingen. Maar dat is mijn mening.

Te weinig lopen kan het niet zijn.. De ene hond zal ook gewoon wel meer blaffen dan de andere?

Iig succes ermee.

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:52

Mlies schreef:
Blafband vind ik zelf een belachelijke "oplossing", je moet je hond gewoon opvoeden, en niet klieren met dat soort dingen. Maar dat is mijn mening.

Ik denk ook dat dat uiteindelijk een optie is geweest die toch maar geprobeert is, aangezien meer uitlaten etc niet hielp.

Maar klote dat ie daarom wegmoet. Is het omdat jullie het zelf vervelend vinden of klachten uit de buurt ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 21:54

Wanneer blaft ze dan ? Als ze alleen is ? en is ze het erger gaan doen in deloop van het jaar of niet.
Zeg maar tegen je ouders dat zomaar een hond wegdoen geen voorbeeld is naar hun kinderen toe.Uiteindelijk als het met je kinderen niet goed gaat zet je ze ook de deur niet zomaar uit Boos! .
En ik kan het weten ik heb 2 kinderen en 3 honden uit het Asiel.De kleinste een soort york bijt de kinderen wel eens of vreemde mensen die zo binnen komen, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem weg te doen.De oudste nu 14 heeft ook 3 jaar lang gejankt als ik weg ging maar doet dat al jaren niet meer.Nu hebben wij wel het geluk dat we geen buren hebben dat scheelt natuurlijk.

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 22:48

Inderdaad wanneer blaft ze? Als je weet waarom ze blaft dan kan je dat aanpakken. Er zijn zat manieren om een hond iets af te leren. Blafbanden etc ben ik ook geen voorstander van. Dit soort dingen vind ik belachelijke redenen om je dier voor weg te doen.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 23:03

Hondenschool een optie? Gedragstherapeut?

Loenz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-05 21:55

Hij blaft ALTIJD! in de nacht , overdag, als we er zijn, als we er niet zijn, als er lawaai is, als het stil is echt ALTIJD, maar ik wil hem niet kwijt!Ik vond de blafband ook geen goed id maar anders schreewd mkijn ma vet tegen hem...ik ben echt ten einde raad!

@ bonnie_fan: dat is te duur...we brsten niet echt van het geld om het zo maar te zeggen...

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-05 22:59

waarom nou zo'n blafband?? je hebt ook blafbanden zonder shock, wanneer ze blaffen komt er een lucht vrij die ze niet prettig vinden. maar ook dit vind ik geen oplossing

geef hem een groot bot zodat hij bezig kan zijn

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 03:03

Loenz schreef:
Hij blaft ALTIJD! in de nacht , overdag, als we er zijn, als we er niet zijn, als er lawaai is, als het stil is echt ALTIJD, maar ik wil hem niet kwijt!Ik vond de blafband ook geen goed id maar anders schreewd mkijn ma vet tegen hem...ik ben echt ten einde raad!

@ bonnie_fan: dat is te duur...we brsten niet echt van het geld om het zo maar te zeggen...

ja tjee zeg, je hoeft ook niet te barsten van het geld om hulp te zoeken voor jullie en de hond, en misschien is de hond wel beter af op een andere plek... bij iemand die er wel moeite en tijd en dan misschien ook wat geld in wil steken