Castreren kater

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Castreren kater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 10:30

Goedemorgen Lachen

Ik heb een vraagje: mij is altijd verteld dat een kater gaat sproeien als hij gecastreerd moet worden. De mijne begint overal kleine beetjes neer te leggen. Kan dit te maken hebben met het feit dat hij gecastreerd moet worden? M'n andere kat is een blaasgruis-patiënt en ik haal me nu allemaal rampscenario's in m'n hoofd Scheve mond

Wat deed jullie kat toen hij rijp was voor castratie?

boemel

Re: Castreren kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:28

Onze vorige kat begon te sproeien toen hij 10 maanden oud was en 2 dagen later hebben we 'm laten castreren. Hij heeft het nooit meer gedaan.

Bij onze huidige kat wilden we het voor zijn. Hij is gisteren gecastreerd met 9 maanden.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 23:23

Ik heb de mijne meteen toen hij oud genoeg was laten castreren omdat ze buiten kwamen.

Overigens sproeien niet alle katers en kunnen gecastreerde katers evengoed sproeien.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 00:47

Nou, het liep de spuigaten uit, dus heb een afspraak voor castreren gemaakt (a.s. woensdag).

Maar het ging helemaal niet lekker met hem, vaak, lang en weinig plassen, slecht eten en pipie wassen. Naar de DA geweest en meneer had blaasgruis... Heeft ie een nachtje moeten overblijven en nu heb ik hem vanavond weer op mogen halen, incl. medicijnen en blaasgruisoplossend voer voor de komende 6 weken. Daarna gaat hij over op een blaasgruisvoorkomend dieet, net als mijn andere kater. Het was zó sneu... Verdrietig

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 14:08

Blaasgruis komt zowel bij gecastreerde als niet gecastreerde katers voor...
Maar ik ben een enthousiast voorstandster van het laten helpen van katten, dus ik ben blij dat je woensdag een afspraak hebt. De mijne was zoooo zielig toen ik hem op ging halen Ach gut

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 14:16

Goed van je dat je een afspraak gemaakt hebt!
Onze je-weet-wel-kater Homer is gecastreerd toen hij een maand of 10 was.
Hij begon overal tegenaan te sproeien en werd nogal lastig Knipoog
Wat Sylvia zegt klopt inderdaad, de meeste katers zijn er behoorlijk sneu van. De narcose hakt er natuurlijk ook flink in en de meeste katten hebben de vage gewoonte om toch te willen lopen terwijl ze dat eigenlijk niet kunnen.
Dat ziet er behoorlijk zielig uit.
Het goede nieuws is dat ze de volgende dag meestal een stuk opgeknapt zijn.
Nog een kleine tip, maar dat ze de DA je vast ook wel vertellen: als je kat normaal naar buiten gaat, dan moet je hem na de castratie wel een tijdje binnen houden, vooral vanwege de narcose.
Alvast heel veel succes / beterschap Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 14:34

Zal waarschijnlijk een dag, 24 uur zijn, dat ie binnen moet blijven. Was bij Elmo niet zo'n probleem, die krijste het halve huis bij elkaar als ik verder dan een meter van 'm vandaan ging Ach gut