help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 20:00

sinds een tijdje zitten mijn cavia en 2 konijntjes bij elkaar. dat ging tot vandaag helemaal goed. het laatste konijntje zit er nu 4weken bij elkaar. ging stik goed. vandaag gign het helemaal mis. hij rende achter mijn cavia aan en achter met andere konijn. het wou het ander konijntje gaan dekken.

zijn gedrag is zo ineens veranderd. zo heeft hij nooit gedaan. de konijntjes zijn allebei meisjes en de cavia een mannenjte.

de konijnen zijn 2 en 3 maanden. het konijntje van 2 maanden wilt mijn konijn van 3 maanden gaan dekken

ik heb hem nu apart gezet.

wie weet hoe dat ineens kan dat zijn gedrag is veranderd

Mlies

Re: help

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:05

Hm geen idee.. Mss doordat hij nu wat ouder is dat ie de rangorde wil veranderen ofzo?

Mijn 2 konijnen zijn ook vrouwtjes, gaat ook altijd goed, maar soms rennen ze ook constant achter elkaar aan, om te dekken. Zal ook wel zoiets zijn, echt problemen zijn er nooit van gekomen. Lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:06

Ik denk dat ze last krijgt van haar hormonen.
Wel irri dat je de hele tijd hem zegt als het om een haar gaat, ik moest een paar keer lezen. Knipoog

Het kan zijn dat ze hoger in de rangorde wil, en daarom de rest gaat uitdagen totdat ze zich overgeven. Maar daar hebben ze natuurlijk geen zin in.
Ik zou me er als ik jou was niet te druk om maken zolang er geen wonden te zien zijn / geen bloed vloeit. Het hoort er een beetje bij.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 20:21

ja dat wel. maar het lijk net of mijn cavia met rennen voor zijn leven. de cavia kan niet 2 sec liggen of het konijn springt er al weer op. Het zaagsel en stro vliegt door heel het huis het konijn zit nu apart en daar laat ik hem ook zitten.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:06

nou dan is het zo toch ook goed, als je hem toch appart laat Knipoog

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 01:12

ik geloof dat ik je al eens in een eerder topic verteld heb dat konijnen en cavia's in een zelfde kooi houden geen slim plan is, buiten het feit dat de voeding anders is , is dus ook het karakter anders... gewoon lekker apart houden!

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:06

baroen schreef:
ik geloof dat ik je al eens in een eerder topic verteld heb dat konijnen en cavia's in een zelfde kooi houden geen slim plan is, buiten het feit dat de voeding anders is , is dus ook het karakter anders... gewoon lekker apart houden!

konijnen en cavia's kunnen heel goed samen in een kooi.
wij hebben ze ook bij elkaar. en voor de rest die ik ken en die konijnen en cavia's hebben, hebben ze ook bij elkaar.Ze kunnen juist heel goed bij elkaar.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 18:29

daarom snap ik het ook ineens niet. ze zitten als een tijd samen. ging stik goed ze sliepen met ze 3en naast elkaar en ineens ging het fout:s

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 21:05

Twee vrouwtjes konijnen gaat niet samen. Hebben wij ook gehad, het ging eerst goed maar later gingen ze dus ook op elkaar rijden, het ene konijn meer daN het andere. Ze dekken niet, het heeft daar ook niets mee te maken, het is om hun machtspositie te laten zien.
Ik moet je helaas teleurstellen maar de kans dat het nog goed komt is uitzonderlijk klein. In het vervolg kan je beter een gecastreerd en mannetje en een vroutje nemen, dat gaat veel beter.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 21:44

ja hij zit nu voor straf in een andere hok haha. gek beest. ja het konijn is van me zus. moet ze hem maar beter opvoeden hih:d

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:45

Konijnen en caafs kunnen gewoon bij elkaar hoor Knipoog Maar niet alle beesten kunnen evengoed met iedereen opschieten, hebben mensen ook wel toch?!

kritegirl schreef:
baroen schreef:

konijnen en cavia's kunnen heel goed samen in een kooi.
wij hebben ze ook bij elkaar. en voor de rest die ik ken en die konijnen en cavia's hebben, hebben ze ook bij elkaar.Ze kunnen juist heel goed bij elkaar.

Sinds wanneer heb jij cavia's Verward

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:14

Cavia's en konijnen samen kunnen heel goed gaan maar het kan ook dramatisch verkeerd gaan. En dan is meestal de cavia het slachtoffer.

Als de dieren heel veel ruimte hebben (meestal dus buiten met grote ren) gaat het meestal wel goed. In een binnenkooi is het mijn ervaring dat het bijna alleen goed gaat als ze van jongs afaan bij elkaar zitten.
En dan nog niet altijd. Wij hebben een vrouwtjeskonijn hier wat van jongs af aan bij een cavia heeft gezeten maar vanaf het moment dat haar hormonen begonnen te werken beet ze de cavia echt tot bloedens toe.

Dit leeft nu heel gelukkig met haar gecastreerde man buiten in de tuin Knipoog