Hond met adhd..?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

Hond met adhd..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:19

Somige kinderen worden er mee geboren maar kunnen honden dat eigenlijk ook krijgen..?
Mijn hond ( het is dan nog wel een pup van 7 maanden ) maar ze is zo druk die is niet moe te krijgen ze speelt de heledag door.
Ze wil steeds aandacht ..
Ben een keer samen met een vriendin met haar naar het bos geweest samen met me pony en me vriendin op de fiets met de hond..
We zijn zowat 2,5 uur weg geweest en ze heeft alleen maar hard mee gelopen , toen we thuis waren ha dik wel verwacht dat ze dood moe zou zijn maar ze heeft alleen de terug weg in de auto even geslapen.
Daarna is ze weer heel actief verder gaan spelen..

Iemand ervaring hier mee en hoe je dan het beste met zo'n hond om kan als je niet al te veel ruimte hebt om haar los te laten lopen ( ook omdat ze niet luisterd en dus niet terug komt ) om haar engergie wel los te laten ( ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden! )

Caesar

Re: Hond met adhd..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:36

Tja, dat wordt de hond aan de fiets denk ik...Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:37

nee joh, fietsen is niet goed zo jong......eerst laten uitgroeien en misschien ander voer?en veel lopen....

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 12:56

dat fietsen vind ik dus de grootse onzin wat er bestaat dat dat niet goed is zo jong , ze doen dan niets anders dan als ze gewoon heel erg hard gaan rennen!.. ( zo kijk ik er tegen aan dan he , niet dat je je aangevallen voelt nu Knipoog)
Maar goed ander voer zou idd een optie kunnen zijn

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:58

nee hoor voel me niet aangevallen.....ik weet alleen dat hard rennen en naast de fiets 2 heel verschillende dingen zijn, naast de fiets is geen natuurlijke beweging van een hond....ik heb al een paar honden meegemaakt die op latere leeftijd bot en spierproblemen kregen van het fietsen op te jonge leeftijd........ik moet er wel bijzetten dat de ene hond de andere niet is, mijn hond heeft 3 jaar lang adhd gehad en word nu eindelijk iets rustiger.....

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:59

wat voor hond is het trouwens? ben nu wel nieuwsgierig

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:03

haha, daar heb ik er ook een van thuis lopen. het is een Jack Russel, dat verklaart al een hoop. wij denken nog steeds dat het door een hersenbeschadiging komt die ze misschien opgelopen heeft bij de geboorte, want toen is ze een tijdje 'dood' geweest...

maar je kunt er niks aan doen, die van ons loopt gewoon de hele dag buiten actief te doen...en als ze niet luisteren moet je ze gewoon erg hard aanpakken...of ze negeren je en lopen gewoon weg Boos!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 14:17

Ik moet wel zeggen dat ik niet elke dag uren met haar naats de fiets loop , heb het nu intotaal 3x geprobeert en 1x dan zo lang.
Maar je hebt gelijk dat de ene hond de ander niet is.
Het is een labrador .. naja een kruising we weten het niet heel erg zeker maar iedereen die haar voor het eerst ziet denk dat het ee kruising labbrador coldenretriever is..

Ik moet zeggen dat ze de laatse tijd al wat beter begint te luisteren maar durf haar niet meer los te laten ..
Heb bijna half uur over gedaan om haar uit een sloot te vissen haha tot een geven moment en ze weg zakte toen kwam ze gauw naar me toe ze was wel een beetje geschroken , maar dat ter zeiden Lachen

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:05

ik heb er hier oo kzo een pff.... soms echt tot vervelens aan toe...
ik loop wel elke dag door het park met er heel lang en laat er rennen achter de bal(kom je na een 1 uur terug wil ze nog steeds)
maar ik denk dat het ook wle belangrijk is om goede commando's (te leren) geven, zodat ze als ze echt heel druk worden wel naar je luisteren en dat ze weten dat het zo genoeg is geweest,althans dat heeft bij chicka heel goed geholpen,.....
denk dat er verder niet veel is wat ze kan veranderen, ja behalve pillen maar ja das niet de bedoeling natuurlijk...
*ik lees ook nog even verder mee*

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 19:23

Ze luisterd opzoch wel redelijk en ze weet ook wel wanneer het echt genoeg is probeert ze nog wel door te gaan..
Pillen is idd niet een optie , vind het niet heel erg dat ze zo is maar het is soms gewoon even genoeg..

Het is echt een maffe hond want zo als nu zit ze over de rug leuning van de bank naar buiten te kijken dat vind ze toch zo geweldig dan is ze wel rustig...
En echt heb haar al 20 duizend keer eraf gehaalt en ze weet geoon dat ik dat niet willen hebben maar ze doet het steeds maar weer..

Maar goed denk dat als ze wat ouder is het ook wel wat minder gaat worden!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:17

die van mij is ook een kruising labrador, er is dus hoop!!....
en idd, geen puppyvoer maar gewone brokken......

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:17

stoppen met puppy/junniorvoer, en overgaan op gewoon volwassen voer.
die tip heb ik gekregen, wij hebben nu een pup van 14 week.
en je moet vooral niet te lang doorgaan op puppy/juniorvoer, daar zit vreselijk veel energie in.

en 2,5 uur, vind ik toch al vrij lang hoor, voor een hond van 7 maand...
dat zou ik niet al te vaak doen

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 00:10

Mijn hond is ook best druk maar als ik zeg dat het klaar is is het ook gewoon klaar. Dan moet ie gaan liggen en komt hij vanzelf wel tot rust.
Als je zelf duidelijk en consequent bent geeft dat een hond heel veel rust.
En ga niet te veel lopen met een hond van 7 maanden, zeker niet met zo'n groot ras want dat is mega slecht voor zijn gewrichten.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 09:49

Iedereen heeft weer zo zijn eigen mening zie ik wel weer , over het wel niet vaak lopen.
Nou ik heb van de DA mee gekregen dat ze juist veel moet lopen op een dag..

Waarom zou het slecht zijn voor zijn gewrichten..?
Het is juist goed dan word het gestimuleerd ( is mij verteld ) ..
Net zoals dat eenhond niet mag trap lopen want dan kunnen ze hd krijgen.
Een hond heeft hd of een hond heeft het niet , dat is al vast gesteld toen hij geboren was en dat is gewoon erfelijk.. ( woorden DA )

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:11

Noon schreef:
het is een Jack Russel, dat verklaart al een hoop.

Yep, de meeste Jack's worden geboren met het ADHD-syndroom. Kom je eigenlijk nooit meer helemaal van af. Sorry...

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:27

qwinty schreef:
Iedereen heeft weer zo zijn eigen mening zie ik wel weer , over het wel niet vaak lopen.
Nou ik heb van de DA mee gekregen dat ze juist veel moet lopen op een dag..

Waarom zou het slecht zijn voor zijn gewrichten..?
Het is juist goed dan word het gestimuleerd ( is mij verteld ) ..
Net zoals dat eenhond niet mag trap lopen want dan kunnen ze hd krijgen.
Een hond heeft hd of een hond heeft het niet , dat is al vast gesteld toen hij geboren was en dat is gewoon erfelijk.. ( woorden DA )

Sorry maar dat is echt kul wat jouw DA verteld. De hond is nog niet uitgegroeid en het bot is zich dus nog aan het vormen. Als je dit teveel belast krijg je allerlei groeistoornissen en noem maar op.
HD is maar voor 30% erfelijk en voor de overige 70% ligt het dus aan de omgeving (o.a. goed voer en niet te veel beweging en belasting speelt hier dus in mee). Een hond die er dus erfelijk geen aanleg voor heeft zal het niet krijgen maar als een hond er wel aanleg voor heeft kun je het wel heel goed beinvloeden of het zich uit of niet.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:53

Naja ik vind dat niet helemaal kloppen..
Als mijn hond nu zelf aan een stuk door aan het spelen ( rennen gek doen enzo) is kunje er ook niets tegen doen, dus wat maakt het verschil dat je gaat fietsen of lang wandelen..?
Maar goed daar gaat het hier niet over.
Ik wil graag advies hoe ze minder enegergiek is de heledag door Lachen

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:46

Daar kun je wel degelijk wat tegen doen. Je kunt haar na een tijdje toch gewoon uit elkaar halen en dan verplichte rust geven (bijv. in een bench?) Als een hond uit zichzelf alleen maar doorgaat zul jij haar tegen zichzelf moeten beschermen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:03

wat ik wel weet met jonge dieren is dat je ze veel gedrag zelf aanleert.
elke keer asl jouw pup met je wil spelen en jij reageerd daar op, dan leert ze dat dus..

niet elke keer aandacht gaan geven, anders word het later erg moeilijk voor haar om zichzelf te vermaken als ze alleen is.

minder energie kun je misschien met bach-remedie druppels gaan proberen...

TamBrav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:07

Mijn ouders hebben een beagle. Ik roep ook altijd dat die ADHD heeft. Die is ook niet moe te krijgen. Ze is al bijna drie en gesteliriseerd. Maar is nog steeds superdruk. Draait dan ook echt door. Net een kind met ADHD.
Verder is het wel een schat van een hond. Maar soms erg vermoeiend. haha

MotherGoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:31

Hier nog een ... Mijn vriendin heeft een heidewachtel, wat een jachthond is van origine. Het beestje is nu 3 jaar oud en heeft ook ADHD: Als pup altijd druk, altijd veel energie, al is 'ie de laatste jaren wel wat rustiger geworden. Om hem wat rustiger te krijgen hebben ze hem gecastreerd en dat heeft dus wel wat geholpen Lachen. Maar nog steeds, als je met hem gaat wandelen kan hij gerust het stuk dat je loopt 3 keer op en neer rennen en dan is 'ie nog niet moe. Voor de rest is het een lieve hond en hoe die dan af en toe zit te kijken ... Zo grappig Haha!

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:17

2,5 uur lopen voor een pup van 7 maanden is echt vééls te lang! Je mag maximaal 7 x 5 minuten per maand = 35 minuten per keer lopen met een hond van 7 maand. Ik hoop voor je dat ie geen HD krijgt, want zijn botten en spieren zijn nog niet volgroeid. Niet meer doen hoor!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 09:36

Dat is 1x gebeurd :S , en dan meteen HD krijgen nou dat zou wel heel erg zijn hoor..
Maar Goed daar gaat het hier NIET over.