Konijn het hele jaar door buiten??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Konijn het hele jaar door buiten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 10:37

Ik heb mijn konijnen altijd thuis gehouden, gewoon in een buitenhok.
Toen is alles altijd goed gegaan, ook in de winter.
Nu heb ik ze bij mijn paard staan en lopen ze in een konijnenparadijsje Haha!.
Het is een landjes van 15 bij 7 meter ofzo. er staat 1 groot schuilhok, maar dit is zo groot dat ze er liever niet in zitten.
Ook is en een soort hok onder de grond gemaakt waar ze altijd in gaat zitten, maar wordt dit niet te koud van de winter?
Nu het in ene wat kouder is geworden is ze heel erg verkouden geworden, kan dat iets met het "hok" te maken hebben?

Caesar

Re: Konijn het hele jaar door buiten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 11:34

Dat zou ik niet weten, maar die van mij zit ook de hele winter in de ren. We hebben er gewoon een soort kistje in gedaan zodat die niet op de grond lag, maar op de plank, wat stro erop en hij heeft het al 9 jaar gered Knipoog En deze winter gaat die ook wel halen Haha!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 11:35

Ik zat ook al te denken aan stro in de burcht..
Nu zit ze weer even binnen omdat ze zo verkouden is, hopelijk kan ze snel weer naar de rest toen...

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:40

Kan wel, hoor Ja
Als ze gewoon de overgangen van de seizoenen ook buiten zit, dan kan ze er echt wel tegen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 12:49

Die van ons zitten ook al jaren buiten in hun konijnenparadijs. Ze kunnen ook onder de grond bij ons en in hun binnenhok Ja

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:50

Onze zitten het hele jaar buiten.
Met een verkouden konijn wel even langs een dierenarts gaan want bij konijnen kan dat heel snel verkeerd lopen heeft onze dierenarts gezegd.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:54

zou idd wel ff ernaar laten kijken, en goed laten enten. omdat ze in een weiland zit heb je kans op wilde konijnen, en dat ze daarom iets krigjen. Maar als je ze altijd buiten hebt, en ze een schuilhok hebben: lekker laten buitenzitte! Niets beters voor een konijn!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 13:55

Er kunnen geen andere konijnen bijkomen gelukkig, het is allemaal wel afgezet.
Ik ga zo kijken hoe erg ze er aan toe is, anders ga ik vanavond ff langs de da Lachen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 13:58

Mijn konijn heeft ook 10 jaar dag in dag uit buiten gestaan in een ren. Zijn hok stond wel op een kleine verhoging en was tocht vrij!
Ik denk dat toch het belangrijkste is

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:03

tochtvrij en het liefste dat ze onder de grond kunnen zitten (vrij diep) of dat ze minimaal 10 cm boven de grond zitten met hun nacht hok...
Dus het kan allemaal geen kwaad....

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:13

Mijn konijntjes zitten ook het hele jaar buiten in hun mega ren, ze hebben een hok (eerst zelfs 2, maar een gingen ze noooit in) waar zei eigenlijk nooit in zitten, zelfs niet in de winter! Ze kruipen tegen elkaar aan en hebben t allemaal goed doorstaan. We willen nu wel een soort konijnen / kippentuin maken Lachen, dus dan krijgen ze ook wel genoeg ruimte om holen te graven. Denk dat ze bij jou dus niks tekort komen, die verkoudheid kan ook komen door tocht, moet je even controleren of t nergens kan tochten in t hok. Leuk dat ze zoveel ruimte hebben!
Oja, en misschien is t toch verstandig om ze te laten inenten, myxamatose is heel makkelijk over te dragen, ook al komen er geen konijnen of andere dieren in de ren...Beter wel dan niet enten denk ik maar altijd, heb al ns n konijn met myx. gezien, echt heel erg. Beterschap voor je verkoude nijn!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 14:33

Volgens mij is het niet te koud hoor.
Je kunt altijd nog wat stro in het ondergrondse huisje stoppen dat ze het misschien lekker warm krijgen. Knipoog

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 15:13

Kan wel hoor, maar ik zou niet als het konijn de hele tijd binne heeft gezeten hem in een keer naar buiten doen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-05 23:48

Gister even aar de dieranrts geweest. Ze heeft een antibiotica spuit gehad, en een oogzalfje.
Ik heb haar maar weer naar buiten gadaan, want dat domme beest eet dus niets als ze alleen binnen zit Clown Vandaag zag ze er al stukken beter uit gelukkig!

(en de da was geloof ik mmet 8 euro per consult omhoog gegaan, niet grappig meer Bloos)

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:33

De mijne hebben ook 8 jaar dag en nacht buiten gezeten tot op het laatste. Ze was verkouden, maar hield echt niet van binnen zitten. Ze is toen onder het tuinhuis gekropen en we konden haar niet meteen pakken. Toen die nacht is ze zelf in haar buitenhokje gekropen, en in de morgen wast gedaan. Nu heeft ze misschien korter geleefd, maar wel gelukkiger, daar ben ik van overtuigd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:28

Ze kunnen goed buiten hoor, ik heb zelfs met -5 een nestje jongen gehad.. (onverwachts) en die hebben het ook allemaal gered, wel hang ik altijd wat dekens over het hok heen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 19:21

Mijn konijn was ook verkouden, had zelfs longontsteking. En hij bleef niezen. Toen zei de dierenarts: zet hem amar eens buiten, en dat deed ik. Otje zit in een grote stal met iets van 4m2 en als hij wil kan hij in een hokje, zo'n 30 cm van de grond. Het niezen is helemaal weg. Buitenlucht is het beste voor de diertjes om weer gezond te worden als het een verkoudheid betreft. En dat geldt niet alleen voor konijnen maar voor iedereen. Zorg echter dat hij niet op de tocht zit.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 22:02

Volgens mij is ze nu aardig opgeknapt Lachen
Het enige nadeel is dat ze altijd vrolijk aangetrippels kwam als ik eraan kwam en ik haar nu met geen mogelijkheid meer kan pakken Boos!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:13

Ik heb mijn konijn overdags gewoon in de ren met een schuilhokje en snachts zit ze in een hok.
Ik vertrouw de katten bij ons in de buurt ook niet zo
En mijn konijn gaat ook altijd met het rennetje aan de wandel, vorige keer had ze dat ding op een stoepje gezet en kon die er zo onderdoor, ik was er gelukkig nog net op tijd bij
Mijn vader wilt het rennetje niet vastzetten want dan ken hij hem niet verschuiven om het gras te maaien >;)

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 22:47

zal wel goedkomen denk ik.
maar geef hem anders in het plekje waar hij veel zit, wat stro of zo (als je dat nog niet had.)