Nee! niet mijn lieverd :'(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SuperSuup

Nee! niet mijn lieverd :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 12:08

Acht jaar lang had ik hem gehad, mijn beste vriend, we begrepen elkaar, hoe stom dat ook klinkt, acht jaar lang, zijn hele leven heb ik hem gehad, mijn maatje, kroelen vond hij heerlijk, lekker spelen in de tuin, achter de kat aan zitten en achter de caafs, zo vrolijk was hij altijd, hij was nog nooit ziek geweest......tot die ene dag...28 mei, de aarde stond even stil.....ik zat acter de computer te bokken, mijn moeder riep me, ik hoorde aan haar stem dat er iets was....Elise, Bobo is dood...... NEE ik kon het niet geloven WAAROM! ik snapte het niet, zo stom dat je zoveel kan gaan houden van een konijn, ja een konijn, mijn maatje, het moest een droom zijn, het kon niet, het mocht niet, de dag daarvoor had hij met het mooie weer weer een paar uur vrolijk in de tuin gespeels, savonds had ik hem zoals altijd zijn voer gegeven, zijn water, een een blaadje groen, zo gulzig als hij dat opat, mijn lieverd...ik heb hem nog een kroel gegeven, een zoen op zijn zachte hoofdje, zijn oortjes stonden naar voren, hij begroete me altijd om hard heen en weer te rennen van zijn nachthok naar zijn daghok, mijn schatje, zo onverwacht......daar lag hij dan, in zijn hok helemaal languit, zijn hartje ko niet meer, hij was op, het is waarschijlijk in zijn slaap gebeurd, hoe vredig hij daar lag, mijn allerliefste schat, ik kan het niet geloven..ik heb hem geaaid, gekroeld, kusjes gegeven, wat haar en wat snorhaartjes afgeknipt, mijn vader had een graf gegraven, ik heb hem voorzichtig opgetild, koud en stijf als hij al was, nog een keer gekroeld, de tranen druipte naar beneden, een kus gegeven, voorzichtig in zijn grafje gelegd, een briefje tussen zijn voorpoten gelegd, een mooi zacht blad onder zijn hoofdje gelegd en rozeblaadjes over hem heen gestrooid, mijn vader heeft hem verder begraven, mijn schat, ik kan het niet geloven, die avond was hij zo vrolijk, en die ochtend in een keer....nooit meer zal ik hem kunnen voeren, nooit meer kunnen kroelen, nooit meer zou ik om hem kunnen lachen, nooit meer zal ik hem drinken kunnen geven, dat lege hok........verschrikkelijk, ik mis hem zo, mijn halve leven is hij bij mij geweest, mijn lieverdje, zo onbegrijpelijk dat je zoveel kunt houden van een nijntje, ik neem gen nieuw konijn meer....nooit meer zal ik zon konijn krijgen als Bobo, mijn ventje.......het hok gaat naar een vriendin van mijn zus, waar haar konijntje erin kan wonen.......

Lieve Bobo, ik zal je nooit vergeten en ooit zien we elkaar weer terug, ik mis je met heel mijn hart...

Afbeelding

Anoniem

Re: Nee! niet mijn lieverd :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:11

sterkte met het verlies! Wilde je net een baby konijntje aanbieden maar zag dat je geen nieuwe meer wilde..

Het geeft niets dat je verdrietig ben over een konijn, dat ben ik ook altijd als er 1 dood gaat.. Het blijft een dier, en van dieren ga je houden..

valando13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:10

gec0nd0leerd Verdrietig ik weet h0e het v0elt 0m een beesie kwijt te raken. paar dagen geleden is mijn ratje d0odgegaan en v0nd het eg erg. 0ok al had ik die pas 3 jaar!...
veel sterkte ermee Verdrietig Ach gut

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:09

Toen mijn konijn dood ging was ik ook hartstikke verdrietig.. Niets raars aan.. Lachen
Sterkte ermee, je kunt zien dat jullie hele goede maatjes waren Ach gut

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 18:35

ik had ook eens een nestje konijnen.
twee waren er jong dood gegaan, 1 was uit het kooitje gekropen (vraag me niet hoe)
1 had diarree
en daarna zijn we nog moederkonijn, en 3 jonge konijntjes gestorven.
heb veel geweend, ben zelfs een dag niet nr school geweest !!!

veel sterkte, het doet altijd zeer om een vriendje kwijt te raken.