Spoed!! Wat moet ik met FUIT?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Spoed!! Wat moet ik met FUIT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:06

Die beesten kiezen toch ook altijd mij uit he. Haha! Lovers

Wat moet ik met Fuit? Het is een duif en hij loopt hier nu al de hele tijd achter het huis. Hij had een ringetje om met bitte melden (hij is Duits *LOL* ) dus toen heb ik hem met een net gevangen (hij loopt steeds om je heen, maar het is toch moeilijk om hem zo te vangen). Ik heb nu een telefoonnummer opgeschreven en het nummer van de duif. Ik zou wel willen bellen maar ik kan echt geen woord duits (sinds ik een halfjaar neit meer op school ben geweest weet ik echt niks meer Haha! Bloos ). M'n vader wil opzich wel bellen maar die zit nu eerst voor de tv. Rolleyes

Let vooral niet op mij want ik had net hardgelopen. Haha! Clown
Afbeelding

Edit: Mijn vader gaat zo bellen!! *LOL*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-05-05 19:44, in het totaal 3 keer bewerkt

missnynke

Re: Spoed!! Wat moet ik met FUIT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:07

iemand anders laten bellen en wat water aanbieden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:08

Ik heb hem al water gegeven en hij heeft al maisjes en erwtjes uit het hamstervoer gehad. Vingers aflikken

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:12

Euhh als hij al weken bij je rondloopt denk ik dat je beter niet meer kunt bellen.. Veel duivenmelkers maken duiven die te lang onderweg zijn af, en aangezien hij al een tijd bij jou zit zal hij wel niet de snelste zijn Haha! Ik zou m lekker wild laten worden of gewoon in de tuin houden als ik jou was Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:13

rommie schreef:
Euhh als hij al weken bij je rondloopt denk ik dat je beter niet meer kunt bellen.. Veel duivenmelkers maken duiven die te lang onderweg zijn af, en aangezien hij al een tijd bij jou zit zal hij wel niet de snelste zijn Haha! Ik zou m lekker wild laten worden of gewoon in de tuin houden als ik jou was Lachen

Ja maar dan wordt hij door een kat gegrepen. Hij zit hier nu anderhalf uur ofzo.

Moet ik hem nu weer gaan vangen, of..?

Hij is wel dik. Haha!

Edit: Meer meer meer foto's Haha!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:55

We hebben opgebeld maar we krijgen geen gehoor! Je krijgt zo tuuduuduuu dat het nummer niet bestaat? Scheve mond
Duitsland is toch 049?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:59

Ik heb ook een keer gebeld, en weet je wat ze zeiden: DRAAI HEM ZUN KOP MAAR OM!! Heb ik niet gedaan en nu leeft ie nog gezellig bij mijn oma in de tuin Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:17

BeppyLotje schreef:
Ik heb ook een keer gebeld, en weet je wat ze zeiden: DRAAI HEM ZUN KOP MAAR OM!! Heb ik niet gedaan en nu leeft ie nog gezellig bij mijn oma in de tuin Lachen

Jezus. Scheve mond

De eigenaren?

Nouja mijn opa heeft zijn vogels onlangs verkocht en wil nu weer nieuwe, het buitenverblijf staat dus leeg. Misschien dat hij daar een tijdje in kan? Ik heb trouwens het nummer van de duif gemaild naar verschillende 'duiven-meldpunten'. *LOL*

Maarja een duif noemen wij dus altijd FUIT. Haha! Maar hij heeft nu een naam gekregen:

BENEDICTUS (de zestiende?) *LOL* *LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:37

Hahaha ik voel me al helemaal zo'n duivenmannetje. 'Koooomdan, koomdan, kommaar, koooommm!!' *LOL*

'Benedictus, eten! *LOL*
Afbeelding

'Ich bin Benedictus'
Afbeelding

'Ich bin Deutsch' *LOL*
Afbeelding

Tijdelijk huis van Benedictus tot morgenvroeg.
Afbeelding

Hij staat nu onder een tafeltje, aan twee kanten een muur dus aardig beschut. Op de krat ligt een steen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:43

Ringnummer even noteren, daarna op google googlen naar ringnummer duif. (ik gebruik altijd deze site http://www.npo.nl/site/ ) Als hij daar bij staat bij vermist mail of bel ik en als ik geen gehoor krijg hou ik ze (als ze niet weg willen vliegen)
Succes ermee Lachen

[edit] als je bij de bovengenoemde site naar buitenlandse organisaties dan naar duitsland en dan naar verirrte tauben ga kun je het ringnumer ook invullen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:47

Paulatjuh schreef:
Ringnummer even noteren, daarna op google googlen naar ringnummer duif. (ik gebruik altijd deze site http://www.npo.nl/site/ ) Als hij daar bij staat bij vermist mail of bel ik en als ik geen gehoor krijg hou ik ze (als ze niet weg willen vliegen)
Succes ermee Lachen

Ja die site heb ik gebruikt maar het is een Duitse Duif.. Ik heb gemaild naar diegene waar je Duitse duiven kon melden. Ja

Wij hebben zelf geen vogels enzo dus ik heb hem maar maisjes, erwtjes en graantjes enzo gegeven uit caviavoer. Is er nog iets speciaals wat ze nodig hebben?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:51

Sammm schreef:
Paulatjuh schreef:
Succes ermee Lachen

Ja die site heb ik gebruikt maar het is een Duitse Duif.. Ik heb gemaild naar diegene waar je Duitse duiven kon melden. Ja

Wij hebben zelf geen vogels enzo dus ik heb hem maar maisjes, erwtjes en graantjes enzo gegeven uit caviavoer. Is er nog iets speciaals wat ze nodig hebben?

Ik heb nu even geedit of had je dat ook al gezien?
Ze hebben niet echt iets speciaals nodig.. heb je geen gemengd kippenvoer? dat kun je voor tijdelijk ook wel even voeren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 21:35

http://www.brieftaube.de/frame.cfm?id=4

Ik krijg er niks uit.

Het ringnummer was 03661 1788 en het jaar 04 en de letters av maar ik weet niet hoe ik het nou in moet vullen, aangezien dat 04 en av verticaal staan en de cijfertjes horizontaal.

Ik heb vanalles geprobeerd en volgens mij hoort het zo:

DV 03661-04-1788

Maar daar komt ook niks uit.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:18

Hahaha het is weer zo Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 07:57

Ik heb van iemand een maitlej gekregen en het blijkt dat hier in mijn Woonplaats ook een of andere duivenvereniging is. Daar zal ik vandaag eens heen bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:03

Goed nieuws over Benedictus! *LOL*

We hebben de eiganaar toch nog aan de lijn gehad, het bleek namelijk dat het geen 049 was voor Duitsland maar 0049. Knipoog

De eigenaar (een oudere man volgens mij) was hartstikke blij, 'JA DAS IST MEINE TAUBE!!! *LOL*' en was helemaal blij toen we vertelden dat we hem voer en water hadden gegeven. Haha! Hij wou hem zelfs wel komen halen, maar dat werd toch ietsjes te ver (hij woont in een plaatsje een paar honderd kilometer hier vandaan Haha! ).
Ik had vanmorgen een mailtje grkregen van een duivenclub ofzo in Oost-Groningen, en die zeiden dat er in mijn woonplaats ook iemand was die hoofd was van een of ander duiveniets. Toen hebben we dus aan die man voorgesteld om hem daar heen te brengen, nou dat vond ie helemáál fantastisch! *LOL*

Benedictus wordt dus over anderhalf uur opgehaald door die mensen en mag dan een paar daagjes uitrusten en bijkomen bij hun, dat is beter want dan krijgt hij ook goed voer e.d. Daarna wordt hij naar Bourtange gereden en dar losgelaten, dan is hij al een aardig stuk op weg en kan hij naar huis vliegen.

Toch leuk dat je met zo'n klein iets zo'n eigenaar weer helemaal blij kunt maken. *LOL*

Het ga je goed Benedictus! Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-05 12:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:13

Mooi zo! En nu maar hopen dat hij volgende keer wel de weg naar huis terug vind. Als de eigenaar hem niet in de duivenpastei gestopt heeft maar als hij echt zo blij was denk ik dat niet.

Misschien was het de eerste vlucht wel van de duif omdat hij in 2004 geboren is. Misschien was hij nog iets te jong of had geen broedend vrouwtje zitten. Het schijnt dat ze dan sneller naar huis vliegen als er een broedend vrouwtje zit te wachten. Zou ik ook doen als ik een doffer (mannetjes duif was). Clown
Dit was trouwens wel een mooie doffer zo met mijn leken oog gezien. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-05 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:15

Ik dacht als dat het een mannetje was, gezien zijn postuur. *LOL* Hoe kun je eigenlijk zien?

Ja het was nog een groentje he. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:36

Een doffer is meestal forser dan een duivin, heeft grotere neusdoppen, een langer borstbeen en bredere slag- en dekpennen aan z'n vleugels.

Benedictus zag er gewoon lekker mannelijk uit Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:43

En nou maar hopen dat hij straks niet verliefd wordt op een vrouwtje in het duivenhok, anders wil hij niet meer naar huis. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 12:58

Hij is opgehaald door de secretaris van de Duiventoestand hier in het dorp. Hele aardige man! Hij zij ook dat Beentje er heel goed uit zag. Nou, het avontuur is weer goed afgelopen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:53

Sammm schreef:
En nou maar hopen dat hij straks niet verliefd wordt op een vrouwtje in het duivenhok, anders wil hij niet meer naar huis. Haha!

Heb je volgende keer een verdwaalde én verliefde duif in de tuin. Clown

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:06

Fijn dat alles goed terecht gekomen is! We hebben ook een keer een gestrande duif gehad, de eigenaar deelde me mee dat ik 'm maar in de soep moest 'douwen'. Ehm... Nja. Beest heeft dus inmiddels een hele schare weggelopen duifjes en vliegt nog vrolijk hier door het bos Bloos!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:04

Super dat hij weer terug gaat naar de eigenaar Lachen
Heb je goed gedaan Knipoog
Ik ken iemand die de postduiven expres vangt en dan de ringetjes eraf knipt en doorverkoopt Lips are sealed
Kun je zien hoe blij de eigenaren kunnen zijn als je gewoon even bel OK dan!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:08

Sammm schreef:
Hij is opgehaald door de secretaris van de Duiventoestand hier in het dorp! Lachen

Dat is mooi! Ik heb vorig jaar ook eens een Duitse duif gevonden. Iemand hier op Bokt die duiven houdt verwees me naar deze site: http://www.npo.nl/site/ en zo kwam ik erachter dat er een centraal hok bij ons in de buurt zit. Daar heb ik naartoe gebeld en ik kon de duif toen brengen. Hopelijk is-ie niet in de soep beland. Knipoog