Schaap/lammetje alleen houden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Serendipity1

Schaap/lammetje alleen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 09:16

Hallo

Mijn oma heeft sinds een paar dagen in haar wei weer een lammetje staan. Het oude schaap is voor de winter dood gegaan, ,en ze wou graag weer een nieuwe. Dus contact gezocht met een paar boeren: Als er lammetjes geboren werden, kon ze er een kopen. Het beestje staat er nu sinds vrijdagavond.

Allemaal heel leuk, maar ik vind het beest enorm zielig. Hij komt uit een kudde, en is nu erg vaak in paniek, constant blaten (roept om de rest?), enz.
Het is logisch dat ie aan z'n nieuwe huis moet wennen, maar ik ben van mening dat je zo'n beest niet alleen kunt houden.

Is dat echt zo not done als ik denk? Of kan het wel, en komt dat panische gewoon doordat hij aan z'n nieuwe omgeving moet wennen?

Groeten [naam]

Ferroowtje

Re: Schaap/lammetje alleen houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 10:37

Tja voor het dier lijkt het me altijd leuker om op zijn minst met zijn tweeen te zijn! Een paard in zijn eentje voelt zich vaak ook niet happy... denk dat het panische voor een deel ook door zijn nieuwe omgeving komt, hij heeft niemand waar ie op kan steunen....

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 10:38

Het is echt not done om een schaap alleen te houden. Het zijn echte kudde dieren!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:01

het zijn kuddedieren, en ik vind het zielig dat ze er eentje neemt. waarom dan niet gelijk twee of drie???

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:28

Schapen zijn echt kuddedieren, mensen kunnen toch ook niet alleen Tong uitsteken

Misschien ergens nog 1 op marktplaats ofzo?

Nog nooit schapen daar gezien maar wie weet.. haha..

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 11:18

Regel 1 uit het 'schapenwereldje': 1 schaap is geen schaap. Bij paarden zie je nog wel eens echte 'eenlingen', die het echt niet uitmaakt of je ze nu in hun eentje zet of niet. Bij schapen werkt dat echt niet...

Zo heeft onze ram 'Smurf' (sorry voor de naam...) een tijd alleen gestaan. Hij liep veel heen en weer door de wei en was vaak aan het roepen naar de andere schapen. Nu er sinds kort een gespeend ramlam bijloopt, is hij weer helemaal gelukkig en hoor je hem niet meer.

Onze Smurf:
Afbeelding

@_Mii_: via marktplaats wordt zo'n beetje alles verhandeld, dus zelfs schapen....

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 16:38

Er komt er waarsch. een bij. Van dezelfde fokker dus, het is nogal l*llig als hij terugkomt om te enten, en er ineens een ander schaap bij loopt. Schaap is idd behoorlijk onrustig, en staat in een wijk, dus het is voor de buren ook wel prettig als ze niet zoveel kabaal maakt Lachen

Weet iemand trouwens nog een naam? Mn oma kwam weer doodorigineel met 'Mekkie' aanzetten, want zo heette het vorige schaap ook, maar dat is ook niet echt iets om blij van te worden....