Hoi, ik zou graag advies van iemand willen. Ik heb zelf een border collie, die ik goed heb opgevoed en gehoorzaam is. een hele leuke hond, die ook obedience heeft gelopen een tijdje, maar dus al een tijd probleempjes heeft. (zie eerder topic) Nu wilde mijn zoontje graag een hondje. Ik dacht de border collie is echt mijn hond en wie weet hoelang ze er nog is, dus ik heb toegestemd. Nu hebben we een kleinblijvend puppy gekocht. ze komt bij mensen thuis vandaan. We zochten haar al op, dus toen ze de pups met 6 weken al weg wilde doen zeg je dan geen nee tegen je kind. Ze was erg baby en blijkbaar daar erg vaak opgepakt. Thuis zocht ze meteen steun bij mijn hond of ons. Anders jankt ze echt vreselijk. Ook plast ze nog ongecontroleerd, dus wij een benchje geleend. Nu weet ik eigenlijk niet goed hoe ik bench training moet doen. Ik beloon altijd goed gedrag en negeer slecht gedrag. Als ze echt iets stouts doet of iets pakt dan doe ik nekvelletje en kort nee, daarna geef ik haar d'r eigen speeltje. Nu heb ik haar even in de bench, maar ze jankt vreselijk. goed gedrag belonen snapt ze blijkbaar niet en ik word echt een beetje gek en wanhopig. Ik wil graag een hondje die zindelijk wordt en alleen thuis kan blijven of mee kan in de auto, want dat is ook een drama. Het is gewoon gevaarlijk als ze je zo afleid. Ze is verder heel lief en speels en loopt al aardig mee, gaat af en toe nog zitten. En ik weet heel gek en enthousiast doen, maar soms is ze daar immuun voor ofzo. Ze is nu 9 weken en ik wil het voor mijn zoontje echt goed hebben. Ze is inmiddels in slaap gevallen in de bench, omdat ze ons kon zien, de laatste minuten. Hondenscholen zitten allemaal vol nu en ik wil graag elke dag aan de slag, niet nu eerst weken wachten en dan 1 keer per week iets doen, want hoe eerder hoe beter. ik weet dat het stom overkomt, maar ik weet echt wel een beetje hoe een hond werkt, alleen dit is toch echt anders. Het is in de eerste weken al fout gegaan bij de fokker, maar ik wil het 100% goed oplossen. En ja mijn hond had een betere communicatie en begrijpt het sneller. Andere mensen met haar zusje hebben ook erge problemen met janken etc. Nou, ik hoop een goed advies te krijgen. Commentaar is niet nodig, want ik snap de problemen zelf ook wel. Stuur je advies alsjeblieft per pb, dan kan ik aan de slag zonder fouten te maken. Hoe rekeining, het is dus een kleiner ras en hoe ze is opgegroeid. Heel erg bedankt