ik vind onze hond de laatste tijd zo dun geworden. Echt goed kan je het niet zien door de haren. Die vallen overig ook uit. Hij krijgt hetzelfde voer als 4 jaar geleden toen we hem kregen dus ik vind het zo raar. Kan het komen door de ouderdom. 11 Jaar vind ik al best oud. Is een grootte hond.
Mijn andere vraagje is. Ik wil graag met onze andere hondje spele, omdat de hond van hierbove niet zo heel actief meer is na het wandele, en kleine max wil dan graag spele. Als ik dan 1 keer de bal voor hem weg gooi krijgt ik hem nooit meer terug en gaat hij als een gek door de tuin sjeese. Trekspelletjes vind die ook wel leuk. Maar zodra hij loslaat jij hem weggooid kom die weer niet terug. en behendigheid daar zulle we het maar niet over hebben. hij loopt nog niet over de bezemsteel heen als die er ook omheen kan
Over de oude hond kan ik niet zo veel zeggen,maar over ide jonge wel .
Die sprong ook voor geen meter,dus nu lok ik hem erover met snoepjes,of doe hem gewoon aan de leiband,en loopt die netjes erover En vroeger liep die ook altijd met zijn speeltje weg(dan liep die een kwartier rond)en nu loopt hij op een sukkel'drafje' ergens heen en als je het af komt pakken gromt ie .
Misschien kun je ook een keertje zo'n behendigheidscursus met het jonge hondje doen? De meesten krijgen er dan toch wel lol in na een tijdje
voor de oude hond.. naar de dierenarts? als hij ineens zo in begint te vallen en zijn haar te verliezen (dit ligt niet aan het verharen omdat het nu warm is?) kan er wel eens iets mis zijn lijkt mij...!
eet de oude hond nog steeds evenveel als eerst maar valt hij toch af? dit heeft mijn kat namelijk, en die wordt op het moment gecontroleerd of hij misschien problemen met zijn schildklier heeft.. dus dat zou n mogelijkheid kunnen zijn.. succes ermee!
Ik zou met de andere hond zeker even naar de dierenarts gaan. Mijn oudje van nu 12 had dat ook en die bleek een chronische darmontsteking te hebben (net zoiets als Crohn bij mensen). Hij heeft nu speciaal voer en medicijnen en is prima aangekomen en heerlijk aktief.
Bij een heel oud hondje wat ik uit het asiel haalde en die ook last had van haaruitval en kale plekken heeft bij ons het dagelijks geven van een beetje (eierdopje vol) wortelsap vreselijk goed geholpen. Die heeft toen weer een dikke glanzende vacht gekregen. Succes!
En voor wat betreft behendigheid, als instructrice kan ik je zeggen: Zoek een goede vereniging in je buurt. Behendingheid is niet zonder risico's voor blessures bij de hond. Zonder ervaren begeleiding kun je een hoop ellende veroorzaken.
we zijn vandaag bij de DA geweest. En we hebben hem even gewogen en hij weegt 29 Kg dus helemaal niet zo licht. Dat de haren uitvielen komt volgens hem wel door de warmte en zijn vacht is zegmaar heel pluizig daardoor klit het sneller en daardoor als het dan een beetje uitvalt valt er meer uit. Hij is dus helemaal gezond.