Niesend konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Patricia

Niesend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 20:55

Sinds vanavond valt het me op dat mijn konijn steeds zit te niesen.
Vooral als hij zich een beetje druk maakt, of kwaad is, niest ze zich een ongeluk.
Ze zit alleen in een hoekje van de kooi, haar maatje mag er meestal niet bij komen. (Een enkele keer laat ze zich een beetje wassen)
Eten en drinken doet ze tot nu toe nog wel. Ze heeft geen diaree en ook geen snotneus.

Is er toevallig iemand die weet wat dit kan zijn?

(Ik was van plan om dit af te wachten tot morgenochtend en dan te kijken of ik evt. naar de DA moet met haar)

miekelover

Re: Niesend konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:11

ja die van mij niest ook als ze in het hooi zit en als ik der eruit haal is het over. denk dat ze allegisch is voor het hooi

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:51

waarschijnlijk ee nallergie ergens voor (hooi)
dat hebben wel veel konijnen...

is het echt niesen? omdat je shcrijft dat hij het vooral doet als ie boos is, misschien is het dan meer en waarschuwingsgeluidje?

anders zou ik wel even naar de da gaan?

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 11:54

het konijn van de vriendin van me zus ( volg je het nog) Niesde ook die heeft toen aan de DA gevraagd en die zei dat ze alleen moest komen als het heel erg was. Omdat de DA nogal veel stress meebrengt voor konijnen.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:55

Koop Sivotine bij de dierenspeciaalzaak, doe dit ongeveer 8 dagen door het voer. Als het dan nog niet over is kun je het beste naar de da gaan!

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 08:34

Bedankt voor alle tips!
Dit niesen is volgens mij echt niesen en geen verdedigingsgeluid. Ze heeft in elk geval nog nooit eerder geniest uit verdediging, wel gepiept en geknort.

Ik heb gisteren even gebeld met de da, maar die zegt idd ook dat als ze nog goed eet en drinkt en geen vieze snuit heeft ik beter thuis kan kijken hoe het gaat.
Mocht het erger worden dan nu, moet ik langskomen.

Ik zal eens bij de dierenzaak gaan kijken voor sivotine, hopelijk knapt ze daar wat van op.
Het enige verschil met normaal is eigenlijk dat ze wat stilletjes is, veel niest en met haar oogjes dicht zit. Nog steeds komt ze direct als ze het voer hoort en valt ook gelijk aan. 's Avonds is het ook gewoon op. Ook loslopen doet ze nog graag. Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat dit kan zijn.