Rare vogel? Waarom deed ie dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

Rare vogel? Waarom deed ie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:21

HoiHoi

Wij waren net zo aan het rijden en toen kwamen we zo langs een vogeltje die gewoon op de grond zat. Lopen we langs laat ie zich zo neervallen Verward Leek net alsof ie dood was. Dus vriendin van mij erheen (de nieuwsierige) en doet ze zo met de zweep ertegen aan duwen... Hij vloog niet weg, bleef gewoon liggen. Hij knipperde met zijn ogen enz Verward
Dus wij doorrijden en even later komen we weer langs, zat ie rechtop. Dus me vriendin er weer heen weer met de zweep aanraken heel voorzichtig en hij vloog weer niet weg. (hij zat nu wel nog steeds liet zich niet vallen)

Weet iemand waarom ie dat nou deed? En wat voor vogel het is.. Het was een zwart/bruine maar geen kraai...

Groetjes

Paulientje

Re: Rare vogel? Waarom deed ie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:33

Heb je hem niet opgepakt en meegenomen? Misschien was hij wel ziek en hadden jullie hem naar een opvang kunnen brengen.

En aan een omschrijving als: het was een zwart/bruine vogel heb je vrij weinig.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 19:29

plien4tarzan schreef:
Heb je hem niet opgepakt en meegenomen? Misschien was hij wel ziek en hadden jullie hem naar een opvang kunnen brengen.

En aan een omschrijving als: het was een zwart/bruine vogel heb je vrij weinig.

Nee we hebben hem niet meegenomen.
En er staat toch : het was geen kraai Knipoog maw. hij leek erop Knipoog

Boesboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:58

uuuuuuuuh ik weet nie wat het is maar wel een vreemde vogel:P
dat is wel vaag wat ie deed

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:05

een kouw?

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:13

dan zou het inderdaad wel eens een kouw geweest kunnen zijn. En ook niet de dierenambulance gebeld? Want zo te horen is die behoorlijk ziek.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:00

Misschien was het wel een jonge vogel die nog niet kon vliegen.
Die is nu wel gepakt door een kat of zo dan.
Volgende keer toch maar meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:53

Misschien was het een kauwtje? Had hij een grijs hoofd en lichte ogen?

Afbeelding

Als zoiets weer gebeurt zal ik je ook aanraden om hem mee te nemen. Je kunt hem altijd naar het vogelasiel brengen.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 22:16

ja die was het!

Duidelijk...
Ja ik wist niet wat ik met em aan moest...Had ik hem nu toch maar meegenomen... Verdrietig

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 11:06

Veel vogels doen bij dreigend gevaar net of ze dood zijn! Volgens mij doen duiven en kippen dat ook. Als ie het doet wanneer jullie er aan komen en weer opstaat als jullie een eind weg zijn, kan het goed zijn dat het gewoon een natuurlijke reactie is.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:56

Nou never dat ik een vogel meeneem als die niet wegvliegt. Dan is die ziek. En ik ga geen zieke dieren naar huis meenemen waar ik allemaal andere dieren heb lopen die het risico hebben om ziek te worden... spijtig, maar ik zet hem dan gewoon in de bosjes.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:07

Hermesdeux schreef:
Nou never dat ik een vogel meeneem als die niet wegvliegt. Dan is die ziek. En ik ga geen zieke dieren naar huis meenemen waar ik allemaal andere dieren heb lopen die het risico hebben om ziek te worden... spijtig, maar ik zet hem dan gewoon in de bosjes.

Vogels die niet weg vliegen zijn meestal niet ziek, maar hebben een vleugel gebroken of zijn aangereden.
Ik neem ze altijd mee. Als ze een vleugel gebroken hebben zet ik hem even in de voiliere en bel de dierenambulance. Als hij alleen verzwakt is laat ik hem een paar dagen in de voiliere en laat hem dan weer los.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:10

Vogel mee nemen heeft niet veel zin...
Een kauw zou nog wel wat kans hebben gemaakt in handen, maar als het om een ziek diertje ging is het beter zo. Beter in de natuur dood, dan in de handen van mensen. Daar komt dan namelijk ook nog eens een potje stress bij kijken (iets wat die beesten ook al fataal kan zijn). Beter laten sterven in eigen vertrouwde omgeving dat ni een vreemde vindt ik...

Was het een jong diertje, wat heel goed kan rond deze tijd, had het ook wel gekund. Maar daarnaast: waren er geen anderen in de buurt die herrie maakte toen je naar het diertje liep? Zo nee, zal het niet zo snel om een jong dier gaan... Mijn ervaring is dat die jonge dieren die leren vliegen worden geschaduwd door de ouders, en kauwen zijn geen beesten die het zo toelaten dat je hun jong benaderd! Ze vallen katten aan, en ja, zelfs ik heb in de vuur linie gezeten ooit Nagelbijten / Gniffelen

Zal dus waarschijnlijk om een ziekje gegaan zijn, dan is (of iig, vind ik Knipoog) het beter dat je hem gewoon hebt laten zitten Lachen

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 21:23

We hebben iemands duif in onze tuin gevonden,maar ide heeft een gewond vleugeltje.De man wou h'm niet komen halen,dus heeft hij de eerste nacht in een grote kartonnen doos doorgebracht,daarna een nachtje in de kattenreismand,en nu in het konijnenhok met een ren eraan,maar hij blijft de hele tijd in het kotje zitten.
Ik ga h'm toch in het konijnenhok laten tot hij weer kan vliegen.Hij noemt trouwens Pietje Haha! .

Patricia20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 22:47

achzielig zeg...
had hem maar meegenomen :S
volgende keer meenemen he Knipoog