teken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 15:52

ik weet dat er pas geleden een topic is geweest over teken. Maar ik heb een paar vragen. Aangezien onze hond wel heel erg veel last heeft van teken.

Mijn eerste vraag: is de leeftijd nou invloed baar op het aantal teken dat ze krijgen. Want vorige jaar heeft hij 2 teken gehad. En dit jaar zitten we in deze korte periode alweer op de 13 Ik vind dat toch wel erg veel.

Mijn tweede vraag. Hij heeft ook al een paar keer alleen kopjes zegmaar gehad dan had hij het lijfje er al af geschuurd. Kan dit veel kwaad?

Er zit dan namelijk vaak een klein bultje zo'n soort schijf die je krijgt als je door een horzel bent gebeten alleen dan kleiner.

Mijn derde vraag: Hoe kan je hem er tegen beschermen? We gebruiken frontline en dat was volgens internet ook echt de enige vlooien ding die ook tegen teken was.

Ik hoop dat iemand me kan helpe want we zitten toch wel een beetje met de handen in het haar.

Simbaa

Re: teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:27

Jah, ik weet niet wat je er tegen kunt gebruiken. Maar ik weet wel dat heel slecht is als de teek er voor de helft ik blijft zitten Teken kunnen nl ziektes overbrengen. Als alleen de kop er nog aan hangt krijg je die er ook heel moelijk weer af. Als ik jou was zou ik ff de DA bellen en vragen wat je moet doen!

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 23:15

Je hebt speciale tekentangen waar je ze gemakkelijk mee kunt verwijderen. Ik gebruikt zelf frontline maar dit moet je wel iedere maand herhalen om het te laten werken tegen teken. Als dat niet werkt heb je ook nog een band die iets van Scalibor heet, die kun je bij de dierenarts krijgen.

Utan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 02:17

BeppyLotje schreef:
Maar ik weet wel dat heel slecht is als de teek er voor de helft ik blijft zitten Teken kunnen nl ziektes overbrengen. Als alleen de kop er nog aan hangt krijg je die er ook heel moelijk weer af.

Ik heb juist altijd gehoord dat het helemaal geen kwaad kan als de kop blijft zitten. De teek is dan toch dood en kan de ziektekiemen niet meer overdragen. De kop groeit er dan (zoals een splinter) vanzelf wel uit. Wel moet je altijd uitkijken dat je de teek niet platdrukt bij het verwijderen want dan kunnen de bacteriën toch in het lichaam komen. Ook moet je nooit de teek verdoven met alcohol, ether of andere middelen. Daardoor zou de teek kunnen braken en zijn ziektekiemen alsnog overdragen

Verder zijn er verschillende middelen tegen teken, kijk misschien eens op: http://www.homeovet.nl/honden_&_katten_bestrijdingsmiddelen/vlooien_&_teken_producten/ of http://www.paardendrogist.nl/

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:04

@ Utan:
Oh jah, ik weet het ook niet. Maar dit is wat iemand mij laatst vertelde. Bij onze kat kon het wel kwaad zei diegene. Maar ik bel de DA wel ff want onze poes zit ook egt helemaal onder. En wij gebruiken ook iedre maand frontline. Dus ik vraag het wel ff Knipoog

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 09:17

je kan het beste druppels gebruiken! Dus de Scalibor van de dierenarts is zeer geschikt (wel erg duur..... 33 euro voor 4 pipetjes! Maar gewoon afwisselen met ander spul en het heeft een hele brede werking: vlooien, teken, wormen enz). En helaas, reuen hebben meer last van teken dan teven. Komt door de hormonen. En het is net als bij de mens erg schadelijk als de kop er in blijft zitten, hij spuit namelijk al zijn gifstoffen in de bloedbaan met alle gevolgen van dien.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 09:54

we gaan zodra ik klaar ben met me examens naar de dierenarts. Hij had er vanochtend ook weer 2. Hij ligt wel veel in de bosjes enz. bij ons thuis, maar daar lag hij vorig jaar ook en toen heeft hij 2 teken gehad.

Citaat:
Je hebt speciale tekentangen waar je ze gemakkelijk mee kunt verwijderen

Die hebben wij ook. Hebben we vorig jaar gekocht en die was het geld ( was denk ik niet duur) dubbel en dwars waard. Alleen is het soms niet handig met al die haren die draaien dan om het tangetje heen en dan doet het pijn bij hem.
Nu doen we eerste de haren er rondom een klein beetje weg knippen en dan gaat het goed.

Maar wij zitten 1 juni als eerste in de wachtkamer.