gebeten door hond... nu een vraag...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

gebeten door hond... nu een vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 09:27

Ik ben afgelopen zondag met mijn vriend even wezen wandelen in het bos. Erg gezellig allemaal alleen op een gegeven moment kwam er heel enthousiast een jonge hond ( denk een maandje of 4 à 5) op ons afrennen... Heel vrolijk doen hondje werd terug geroepen en na wat om ons heen gedartel liep hij weer terug naar zijn baasje alleen op dat moment komt hond nummer 2 op mij afgerend en grijpt mij zo in mijn heup/bovenbeen...
Gelukkig heeft hij niet doorgebeten. Heb die desbetreffende mensen er wel even heel zwaar op het hart gedrukt dat ze als ze zo`n reactie verwachten van die hond dat ze dat beest dan niet los moeten laten maar netjes aangelijnd moeten houden OOK als de andere hond los loopt...

Maar toen ik eenmaal thuis was had ik enorm last van de plaats waar hij me gebeten had... Ik dus voor de zekerheid maar even kijken en ik had wel degelijk een gebitsafdruk op mijn bovenbeen staan de twee hoektanden waren duidelijk wel open geweest en de voortanden waren schrammen... ook de hoektanden van zijn ondergebit staan nu duidelijk in mijn been...
Alleen de blauwe plek die er toen omheen in gekomen houd maar niet op heb nu een dikke 15 cm blauwe plek op mijn bovenbeen...
Op mijn rechterkant slapen kan ik wel vergeten want dan verga ik van de pijn... Eraan komen kan ook niet want dan word het me langzaam aan zwart voor de ogen...
Ik heb er zondag avond ook niet aan gedacht om het te koelen omdat ik dacht dat het wel mee zou vallen ...

Maar wat kan ik nu nog doen? Alsnog koelen of gewoon afblijven ...? of iets anders?

shirley23

Re: gebeten door hond... nu een vraag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:41

ik denk dat het handig om als nog naar de dokter te gaan. En ik had die mensen trouwens aansprakelijk gesteld. Ze haden hun hond aan de riem moeten houden zoals je zelf al zij. Je kan er als nog wat cools op leggen. IJsblokkjes of coolingsgel helpt ook wel eens. Heel veel succes.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:45

als je bloed hebt gezien,dus als ie echt met zijn tanden door je vel is gegaan,dan moet je als de wiede weerga een tetanus prik gaan halen!!! je wil niet weten wat er kan gebeuren als je besmet bent(dat is al zo als het honden speeksel in je bloedbaan komt..),en je doet er niks aan...(rottend en dood vlees...) Ziek

als je geen bloed zag,dan zou ik het koelen,en een paracetamolletje nemen..
Laatst bijgewerkt door GeneralFlynn op 24-05-05 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:46

Jij moet naar de dokter en snel !! Als je gebeten wordt door een hond moet je een tetanus-prik gaan halen!
Zo;n spuit is zo'n 10 jaar geldig geloof ik, dus als je hem al na 1995 hebt gehad hoef je 'm niet weer te halen.
Ik zou jezelf zeker even laten zien bij een dokter.
Een hondenbeet is een gemene beet omdat een hond ontzettend veel bacterieen en ziektekiemen in zijn bek heeft.
Wat dat betreft kun je bijna geen viezer dier treffen, hoe lief ze ook zijn!

Kortom: naar de dokter jij!

Succes !

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:53

En als je idd wonden hebt, zeker een tetanus prik halen (ik vond het niet echt pijn doen, kreeg hem gewoon in m'n bovenarm) en een paar keer per dag een compres met soda (soda in heet water oplossen, keukenhanddoek o.i.d. erin soppen en niet teveel uitknijpen zodat het echt goed nat is) erop leggen. Dat houdt nl de wond open en trekt het vuil van de ontsteking eruit.

Bij mij heeft eens een kat op mijn vingers zitten kauwen alsof ze toffee tussen d'r kiezen had, dus ik weet hoeveel pijn zoiets kan doen. Ach gut

Sterkte!

=^.,.^=

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:54

Hoi,
Ik ben vorig jaar ook gebeten door een hond, zag ook pas later dat het door was en toen begon het ook pas blauw te worden. Ik heb een tetanisprik gehaald omdat het voor mij al te lang geleden was dat ik daarvoor geprikt was. Verder heb ik het vlak nadat ik gebeten was goed ontsmet. Maar voor jou is het alweer ietsjes langer geleden dus misschien is het geen gek idee om alsnog even naar de huisarts te gaan om te kijken of het niet is gaan ontsteken en alsnog een tetanus prik te halen als dat nog kan..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:57

Ja geloof iedereen nu maar,ik zou nu meteen een afspraak gaan maken als ik jou was...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 10:55

Echt open is het niet wel heb ik zeer duidelijk de afdruk van de hoektanden er in staan maar echt door mijn vel is hij niet gegaan het is zeg maar een soort schaafwondje waar zijn hoek tanden zitten...

Zie ook net in de spiegel dat de blauwe plek helemaaldoor is getrokken tot de achterkant van mijn been...

*zucht* moet van de week toch nog een afspraak maken voor controle van mijn astma kan ik dat er ook nog wel bij hebben ...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:22

is het een schaafwondje van de broek,of echt van de tanden van de hond? ik bedoel dus: zijn er gaatjes in je broek te zien,en heeft ie met zijn tanden in je vel geschraapt,of heeft ie met zijn tanden tegen je broek aangeschaaft,en heb je daardoor een schaafplek?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 11:30

ik had een rokje aan en kon niet echt duidelijk een gat vinden maar daarbij is het ook mogelijk dat hij precies onderdoor is gekomen...
Ach ga voor de zekerheid wel even bij de dok langs ... misschien kan de assistente mij ook wel even raad geven ...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:34

idd een tetanus prik halen. je bent als klein kind daar tegen geent en hij is 15 jaar goed. maar in de laatste 5 jaar krijg je over het algemeen voor de zekerheid toch een prik.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:39

je kan echt niet voorzichtig genoeg zijn hoor,met dat soort dingen... Ik stond in december met mijn volle gewicht in een schroef(plank lag met schroefpunt naar boven..) en ben pas twee dagen later naar de dok gegaan..en boos dat ie was!! ik heb meteen een 'totaal' pakket gekregen,dat is meteen twee prikken,een maand later nog 1 prik,en dan daarna na 5 maanden de laatste...dus heb net vorige week de laatste injectie gehad! Ach gut (helpt wel voor 15 jaar!!)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:49

tinkerloos: je moet als het goed is ook nog laten controleren of je wel voldoende antistoffen hebt aangemaakt dmv bloedprikken

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:41

al bij de dokter geweest? Knipoog
tetanusprik halen en de dokter er naar laten kijken Ja.... wél doen hoor! vaak kan de assistente het ook wel zien wat het is en daar heb je (bij ons iig) geen afspraak voor nodig (wel even bellen). Tetanusprik ging bij mijn in m'n kont, voel je niets van alleen een beetje spierpijn de dagen erna...

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:14

Citaat:
tinkerloos: je moet als het goed is ook nog laten controleren of je wel voldoende antistoffen hebt aangemaakt dmv bloedprikken

Dat meeeeen je toch niet?? Blauw oog ik ben al blij dat ik die poedersuiker prikken heb doorstaan!!!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 16:28

nou vanmiddag toch even langs de dokter geweest ...
kon even snel tussen door... De dokter vond het er wel rustig uit zien verder geen ontstekingen ed maar voor de zekerheid toch maar even een spuit gekregen onder het mom dan ben je de komende 10 jaar toch weer beschermd... En het was precies 10 jaar geleden volgende week vrijdag dus voor de zekerheid toch maar even een prik (aangezien ik nog moet rijden vanavond toch maar even in mijn rechter boven been... mocht namelijk kiezen arm, bil of boven been dan maar boven been)

Heb nu iig een boost gehad weer ...

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:59

Bij mij hebben ze hem toen in de arm gedaan.
Maar ik heb daar nog heel lang last van gehad met rijden.
Sterkte met je blauwe plek Lachen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:45

daarom wilde ik `m ook niet in mijn bovenarm hebben... heb de ervaring dat ze `m daar snel verkeerd prikken en in mijn spier dus waardoor ik een geirriteerde spier krijg... en ik tot bijna 5 weken last van mijn arm heb ... mijn rechterbovenbeen is nu iets wat stijf en mijn been helemaal is wat zwaar maar goed ... heb ik er wel voor over ... (en als ik `m in mijn kont had laten spuiten was ik bang dat ik er last van kreeg tijdens het rijden Knipoog

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:35

OK dan! goed dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen! en tja.. spierpijn zul je wel krijgen, maar je kan er wel goed mee rijden hoor! (had een prik in m'n kont)

Boesboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:47

shirley23 schreef:
ik denk dat het handig om als nog naar de dokter te gaan. En ik had die mensen trouwens aansprakelijk gesteld. Ze haden hun hond aan de riem moeten houden zoals je zelf al zij. Je kan er als nog wat cools op leggen. IJsblokkjes of coolingsgel helpt ook wel eens. Heel veel succes.

jaaa moet je zeker doen want door een hond gebeten worden kan heeeeeel erg zijn Verdrietig maar als het heeel erg lang zeer blijft doen dan moet je echt naar de dokter Ja

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 10:48

ik heb gisteren nog wel gereden maar denk dat dat vandaag toch wel moeilijker word...
Heb nu echt een stijf been en kon vanochtend toen ik uit bed kwam niet eens mijn been strekken... en op mijn rechter zij liggen lukt nu helemaal niet meer want nu heb ik ook nog eens een blauwe plek van die akelige spuit en mijn hele been doet me best zeer !!...

*zucht*