Ik kwam binnen en wat hoorde ik? Kruimeltje, het kleine Ouessant schaapje was al vanaf vanmiddag kwart voor 12 aan het bevallen. het koppie van het lam hing eruit, maar de rest kwam maar niet!
Helder idee....misschien de veearts bellen??

Ok, na een tijdje kwam gelukkig de veearts.
Aangezien ik de enige was met DA ervaring moest ik maar even voor assistente spelen. De vuurdoop zullen we dan maar zeggen!

Ik moest Kruimel op de grond houden. Je kunt als je goed kijkt het koppie van het lammetje zien. (Let niet op mijn gezicht, was me vreselijk kwaad aan het maken dat niemand iets deed)
Eerst probeerde de DA het lammetje terug te duwen, wat na enige tijd gelukkig lukte. wonder boven wonder leefde het diertje nog!!!
DA duwt het kopje terug
Omdat Kruimel te klein was en er niet veel gedaan kon worden besloot ze een keizersnee te doen.
"Jij hebt ervaring dus jij helpt!" uhm....OK!

Kruimel werd op een strobaal die op een kruiwagen lag getilt en kreeg eenplaatselijke verdoving. De deed het heel knap, mijn kleine meisje!
Daar komt ie!
Trekken!
Daar is de kleine!
Gehecht, schoonmaken en naar de schone stal dragen! Best zwaar zo'n schaapje!
LUCKY! WELKOM!
Doordat Lucky de eerste 30 min van zijn leven mensen gezien heeft ipv zijn moeder, trekt hij heel erg naar mensen toe. Hij drinkt ook neit bij mamma, maar krijgt de fles. Gelukkig is Kruimel wel heel erg lief voor hem.

Als Lucky oud genoeg is gaat waarschijnlijk bij Jupiter@bokt wonen!!