Vanochtend mijn kat dood gevonden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Vanochtend mijn kat dood gevonden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 01:14

Vanochtend vond ik Gizmo, mijn perzische kater van 11 maanden oud dood in de gang. Ik kan het niet bevatten.. ik had eerder moeten ingrijpen.

Gisteravond merkte ik dat Gizmo weer een vieze kont had. Hij heeft wel vaker wat poep hangen aan zijn kontje omdat hij zulk lang haar heeft. Ik heb zijn kontje gewassen en merkte toen dat hij een dik buikje had. Ik vond hem verder niet ziekig, maar Gizmo is een hele relaxte kater. Als hij sloom is merk je dus geen verschil.

Ik besloot de volgende ochtend meteen naar de dierenarts te gaan. Maar toen was het al te laat.. hij is dood.

Ik kan het mezelf niet vergeven dat ik niet eerder heb ingegrepen. Ik had meteen de dierenambulance moeten bellen, maar ik had niet verwacht dat het zo ernstig was. Pas nu lees ik op internet dat deze symptomen erg ernstig zijn. Waarom lees ik dit nu pas... waarom heb ik niet eerder aan de bel getrokken. Nu ik terug denk heeft hij al eerder aangegeven niet lekker te zijn. Hij miauwde 2 dagen geleden opeens heel erg. Dat deed hij nooit. Ik dacht dat hij eindelijk had ontdekt hoe het werkte.

Hij ging al 2 dagen overal zitten alsof hij moest poepen. Ik dacht dat het was omdat hij wat diarree had..
En gisteravond bleef hij in de gang liggen, en kroop hij zelfs even onder mijn bed. Nu hoorde ik dat katten zich verstoppen als ze dood gaan...

Vanochtend heb ik hem naar de weekend dierenarts gebracht en daar is hij in de koeling gelegd. Maandag kan er dan sectie verricht worden. Waarschijnlijk had hij plasproblemen. Het breekt mijn hart om te lezen dat dit te behandelen is als je op tijd ingrijpt. Gizmo was te redden geweest.. maar ik zag het te laat. Ik ben gewoon gaan slapen en ik vergeef het mezelf nooit...

Sorry ik moet mijn verhaal kwijt. Ik ben zo ontzettend boos op mezelf. Gizmo was mijn mannetje, mijn maatje, waarom greep ik niet eerder in?!
Nu is hij vannacht overleden... helemaal alleen. Dit had hij totaal niet verdient.

Zodra er sectie is verricht zal ik de uitslag hier plaatsen. Het kan ook nog FIP geweest zijn, maar omdat hij ook steeds ging zitten alsof hij moest plassen/poepen, is het waarschijnlijker dat zijn plasbuis verstopt was.
Een kat hoort hier niet aan te overlijden...en zeker niet eentje van pas 11 maanden oud.

Sorry Gizmo... mijn verdriet verscheurt me.. vergeef me alsjeblieft.

Esmeralda

Bestek

Re: Vanochtend mijn kat dood gevonden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 01:14

ahh das wel heel vervelend.. maarja, je kunt jezelf niet de schuld geven want jij wist toch ook niet beter.. je wordt alleen maar gek als je het jezelf niet vergeeft.. veel sterkte ermee

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 01:53

ah wat naar zeg! maaer geef jezelf e rniet de schuld van, je hebt het immers neit expres gedaan en had de bedoeling om met hem naar de DA te gaan

sterkte ermee Ach gut
(ben zelf ook weer een kat kwijt, zie topic over wees-kittens hier op beestenboel Scheve mond )

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 07:40

Ai, dat is zo naar als je op die manier je vriendje verliest. Ik heb dat anderhalf jaar geleden gehad met één van mijn katten. Die had weliswaar een totaal andere aandoening, maar ik heb me zo vreselijk schuldig gevoeld dat ik niet eerder naar de dierenarts was gegaan met haar.

Maar Esmeralda, een dier kan niet praten en aangeven dat hij zo'n pijn heeft en we zijn niet allemaal dierenarts. Dat die symptomen ernstig zijn had je niet kunnen weten en dat je het niet eerder gelezen hebt op internet kwam omdat je gewoon niet wist dat je moest zoeken naar iets ernstigs. Er valt jou niets te verwijten, hoor Ach gut ! Sterkte!

Bijoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:02

ahh wat zielig....sterkte met je verlies!!!

ik heb een poes van 16 en ik denk dat ze niet zo lang meer heeft.
ze heeft al heel dr leven een chronische niesziekte,en daar komt ook nog een blaasontsteking bij....dus elke ochtend ben ik blij dat ze ons nog wekt met haar schelle gemiauw........maarja voor hoe lang nog? Huilen

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:32

Ik vind het heel erg zielig voor je.Mijn hond had dat ook maar we waren er op tijd bij maar omdat er een tumor in de weg zat en zo de buis was gesloten moesten we haat toch nog laten in slapen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:36

Geef jezelf alsjeblieft iet de schuld. Ieder ander had hetzelfde gedacht als jij bij de symptomen. Dat gebeurt soms gewoon. Veel sterkte ermee.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:54

Jij kunt er niks aan doen, jij wist niet van te voren dat het zo erg was! Je komt heel vaak pas achter dingen als het te laat is omdat je er vaak wel een andere verklaring voor had gevonden!

Veel sterkte met het verlies van Gizmo Ach gut

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:24

Sterkte ermee..

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:03

ah bah.... Ach gut

ben wel benieuwd wat hij had, denk dat het misschien blaasgruis was? onze (pers) kater, heeft dat ook gehad, maar dan zonder poepen. Maar was zaterdagavond, heb ik de dierenarts-weekenddienst gebeld en moest gelijk langskomen, als ik had gewacht had hij het niet overleefd zeiden ze... Verdrietig

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 23:55

Ach jee,wat zielig.En zo jong.
Geef niet jezelf de schuld;je kunt niet aan de binnenkant kijken.
Achteraf is alles meestal duidelijker,dan op het moment zelf.
Heel veel sterkte Ach gut

shirley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 10:44

Je moet je zelf zeker niet de schuld gaan geven. Jij kan er niks aan doen. Een die kan nou eenmaal niet praten. Iedergeval heel veel sterkte met het verlies.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:44

Dergelijke problemen komen heel vaak voor bij katten en jij bent echt niet de eerste die het overkomt. Hij heeft toch een lekker leventje gehad in de tijd dat hij bij je was? Dat is ook een heleboel waard en dat heb je hem toch maar mooi gegeven, hij is je er vast erg dankbaar voor.
Soms mag het gewoon niet zo zijn....niet jezelf de schuld geven hoor!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 18:53

Jeetje...dit had ik echt niet verwacht! Huilen

Ik zag je onderschrift en dacht eerder aan een castratie ofzo...

Hij was vorige week nog zo lief en knuffelig...zat nog bij me op schoot...Ach gut

Echt vreselijk! Ik kan me maar moeilijk indenken hoe jij je voelt. Maar echt; zoals de anderen allemaal al zeggen...JIJ hoeft het jezelf echt niet kwalijk te nemen.
Helaas gebeuren dit soort dingen, het is alleen behoorlijk kl*te als het je overkomt