wees-kittens 2 weken oud, zo zielig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

wees-kittens 2 weken oud, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 23:25

bij ons is er al langer een kattenhater(lees: moordenaar!) 'aktief' 20 katten bij ons, 18 bij de buren en 14 bij een andere vrouw in de straat, allemaal binnen 6 jaar 'verdwenen' politie en dierenbescherming erbij, kunnen niets doen
katten teruggevonden in een ingegraven regenpijp(kat was inmidels al dood) 2 katten levend met strop om terug gevonden, kat met zuur over de rug heen gegooid teruggevonden en een kat met kogeltjes uit een jachgeweer teruggevonden(daarna ingeslapen) de rest gewoon nooit meer terug gezien

en oke het zijn 'maar' katten en meestal waren ze er niet langer da een halfjaar, toch hecht ik me er aan en zeker van een paar katten baal ik nogsteeds goed dat ze weg zijn(oa die wit grijze kater he iris Knipoog ) en nu dus het toppunt....een katje was bij ons komen aanlopen 9 mnd geleden, was toen een maand of 3-4 oud, niemand msite de kat, dus bleef ze in onze stal
van een schuwe bange kat veranderde ze in een knuffelkat en sinds precies 2 weken mama van 3 lieve kittens

gisteravond om 0.00 was ze er nog, vamorgen om 8.00 was ze weg en ze is nogsteeds weg Huilen

ik hoop dat ze een snelle dood heeft gehad, of heel snel weer terug is, maar ik vrees het ergste, en ga me dan helemala inbeelden hoe ze ergens zit, in paniek omdat ze niet bij de kitten kan en noja je kan je voorstellen hoe een kat ana zn einde komt als ie in een schuin ingegraven regenpijp zit waar ie niet uti kan met onderin water....ik wordt al ziek als ik er aan denk, arm beestje Ach gut

maagtoed zo trof ik de kittens vandaag aan, keihard piepen en krijsen en alsmaar rondjes lopen in hun doos opzoek naar de moeder....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

opzoek naar mama Ach gut

Afbeelding

ze lijken vrij groot maar passen met zn 2en met gemak op je hand....
Afbeelding

als iemand weet hoe we er achter kunnen komen wie dit precies doet hoor ik het graag! ik draai die persoon nml graaaag zijn nek om Stoom uit je oren

want zo hoort het er uit te zien!!!
meer foto's: viewtopic.php?f=73&t=408973&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Afbeelding

Afbeelding
(hier waren ze 2 dagen oud)

Gwen

Re: wees-kittens 2 weken oud, zo zielig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 07:45

Gadver, wat akelig, zo'n katenhater. Die moesten ze zelf levend in een regenbuis onder de grond stoppen, zo'n idioot... Hamer

Wat ga je nou met de kittens doen? Ga je naar de dierenarts om voederspulletjes etc. te halen en ze zelf grootbrengen Lachen ? Hopelijk worden deze drie niet ook het slachtoffer van die malloot... Scheve mond

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 09:06

Gatver, wat een idioot Stoom uit je oren

En zoveel katten weg Bloos! Niet normaal

Hoop dat die kleintjes 't redden.. Lachen

halibut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 09:43

Vreselijk dat soort mensen, er lopen echt zieke idioten rond op de wereld... Ik hoop dat de moeder toch nog terugkomt, en dat de kleintjes het anders toch redden. 2 weken is nog zo klein... Verdrietig

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 09:56

Arme kleintjes!!! Huilen
Ik hoop dat mama terugkomt. Die kleintjes redden het anders niet! Mocht mama niet terugkomen kun je contact opnemen met zwerfkat in nood. Ze kunnen te kittens opvangen. ( ik vang zelf ook kittens op voor deze stichting)
Kijk eens op www.zwerfkat.com
Als je wat meer info wilt kun je mee ook even een PB sturen
Het zou jammer zijn als de kleintjes het ook niet redden. Het is al zo triest van mama Huilen

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 10:39

we hebben de DA gebeld wat we het besten konden doen, en melkpoeder etc hadden we nog staan van t vorige nestje waarvan we er 1 met de hand moesten bijvoeren, en er ligt een kruik bij ze zodat ze het niet koud hebben, maar het is zooo zielig Verdrietig

hoop echt dat ze het redden! ze worden vanaf nu iedere dag gewogen, kijken of ze wel genoeg blijven aankomen enzo....arme kleine hummeltjes Ach gut

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 10:59

Hey ik heb je gisteren nog hierover aan de foon gehad. Is ze nog niet terug?
De kittens kun je makkelijk zelf groot brengen... Let er wel op dat je na het voeren de buikjes masseert. Dit brengt de darmen op gang. Als je nog wat wilt weten bel je maar...
Veel plezier vandaag met je boktrit Ja

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 13:02

Dit is te walgelijk voor woorden. Je zult het rigoureus aan moeten pakken. OF je houdt die katten aan huis d.m.v. omheining (gaat duiten kosten), OF je doet er een zender in. Misschien moet je contact opnemen met biologen of zo, want die volgen ook wel eens bepaalde dieren. misschien weten zij een oplossing om de katten te traceren. En je moet de kat dan snel traceren, niet een dag afwachten als ze niet thuis komt.

Ik hoop dat er een mogelijkheid is hiertoe.
Wel typisch. Als het om paarden gaat, komt het in de krant. Maar katten zijn kennelijk niet zo erg. Maar degene die dit doet is toch net zo misdadig en vormt een gevaar voor de maatschappij. DAt hebben we met die paardenbeul in Twente ook geleerd.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:38

Die kat van jou lijkt zoveel op die van mij, incl. de kittens.
Moet er niet aan denken dat die in 1 keer verdwenen zijn. :s

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:19

wat een klootzak zeg!! die moeten ze idd gelijk afschieten...als je niet van katten houd hoef je ze nog niet gelijk te martelen!!

ik hoop echt dat de moeder terugkomt, en anders zsm voeden en kruik erbij etc etc....vind het zo zielig... Verdrietig ook voor die moeder....die raakt helemaal in paniek ook nog eens, omdat ze niet bij haar kittens kan...

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:07

Toen ik het verhaal las werd ik gewoon misselijk, dit is toch te erg voor woorden, dat er zo iemand met katten om kan gaan Boos! Onbegrijpelijk. Ik hoop alsnog dat de moeder kat toch nog terug komt en niet in de handen is gevallen van die "moordenaar'' Al lijkt de kans klein, anders zou ze allang thuis zijn

Te erg voor woorden Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:10

Idd Desiree
Iemand die dit doet spoort niet.
Als je zoiets kunt, ben je vaak ook in staat meer gruwelijke dingen te doen.

Arme poes, wie weet wat er is gebeurd
En arme kleintjes.

Veel succes met ze.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:17

Ik weet niet hoe het met katten zit? Ik heb namelijk nu ook jonge katjes, ongeveer dezelfde leeftijd. Maar ik denk dat het erbij schuiven ook bij katten niet werkt.

ik hoop echt voor je dat ze terug komt!

Wat de kattenbeul betreft: Ik hoef hem echt nooit tegen te komen want ik steek hem dood met de hooivork Boos! Wat een stelletje aso's!!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:27

Ik begrijp dat soort mensen echt niet! Stoom uit je oren Arme katten... Verdrietig

Hoe gaat het nu met de kleine katjes? Lukt het een beetje om ze te verzorgen? Ik heb ook een klein katje 'geadopteerd' (werd toen hij amper 3 weken oud was verstoten door de moeder), en je hebt echt een dagtaak aan de verzorging! Ik moet hem 5x per dag voeren, en constant in de gaten houden of hij niet ergens gaat zitten plassen/poepen (hij is inmiddels 4 weken en wandelt dus vrolijk door het huis). Gelukkig heeft één van onze andere katten hem een beetje geadopteerd, dat maakt het allemaal al een stuk makkelijker! Toen hij er net was kon hij nog helemaal niks zelf, voer kreeg je er niet zomaar in, en om hem te laten plassen moest je hem met een warm vochtig doekje over zijn buik wrijven. Gelukkig doet hij het nu al zelf!

Heel veel succes met het verzorgen van de kleintjes in ieder geval, ik hoop dat ze het alledrie overleven!

Lisanne_Kees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:42

Ik doe met je mee zijn/haar nek omdraaien! Stoom uit je oren
Heb nou al een hekel aan diegene! Hoe kan je dieren zoiets aandoen... Dan ben je echt niet 100 %! Hamer
Wat ben je echt ontzettend zielig als je zo bent...

En hoe voed je de dieren nu?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:43

Goed opletten in de buurt Renske, misschien verdwijnen er ook wel kinderen.....

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 17:30

Zij lijk sprekend op onze vorige kat weet je dat Scheve mond

maar het kan ahar niet zijn, want we hebben haar meteen laten stelariseren Lachen

jeezus wat erg, Ik zou je graag helpen met die man in een regenpijp douwen Stoom uit je oren
tape om zn mond, armen op de rug, laagje water onderin en hoppa.. Stoom uit je oren

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 00:45

Gatverdamme wat lopen er toch een vreselijke rotzakken rond! Zo'n vent vormt inderdaad niet alleen een gevaar voor katten, zulke mensen zijn vaak tot nog veel ergere dingen in staat, en dit is al gruwelijk. Moordenaars beginnen ook vaak met dieren....

Ik heb vorig jaar ook zo'n klein hoopje ellende gevonden, die was helemaal moederziel alleen en zat al minstens 2 dagen onder een houtstapel. Die was al wel wat ouder (week of 3, ook nog erg jong), flink uitgedroogd, diarree, ziek, etc. Hij woog ongeveer 2/3 van wat hij hoorde te wegen.... Hij heeft ook melk gekregen (ook 's nachts), buikje gemasseerd enz.
DA gaf hem weinig kans toen, maar hij heeft het gered, en inmiddels ligt er een flinke rooie kater op schoot te spinnen Haha!
Nog een tip, om hem warm te houden had hij een schapenvacht, werkte perfect, hij was helemaal gek van dat ding. Al spinnend er helemaal inkruipen, was echt zijn surrogaat-mamma..... Zo'n vacht isoleert geweldig, en ze kunnen er lekker in wegkruipen.
Die vacht ligt hier nu niks te doen, als je hem wilt hebben mag je een PB-tje sturen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 19:38

Hoe is het nu Renske, is ze al terug?

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:28

Pfff..Dat ik dit verhaal nu pas lees!!
Met z'n Eik_el zou ik echt zoveel dingen willen doen, een jaar of 10 lang Nagelbijten / Gniffelen..
Kan er echt niet tegen, wie doet nou zulke lieve beestjes zoiets aan?! Verward..dan moet je echt ontspoort zijn Bloos!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 22:36

Aaaaah Renske wat sneu zeg.... arme kleintjes!

Ga je ze zelf houden? Ik ben stiekem nog opzoek naar een lapjes kitten voor thuis, maar mocht je ze niet kwijt kunnen, dan hou ik me ook aanbevolen hoor... Ja

Succes ermee!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 15:33

tnx voor alle reacties!
het gaat gelukkig suuuupergoed met ze! alleen zijn ze erg opdringerig, je kan niet in de keuken staan of ze klimmen met zn 3en in je been omhoog haha

ze groeien goed maken ERG veel lawaai als ze wakker zijn, dan willen ze spelen, eten maar vooral veel knuffelen Lovers
ook kunnen ze al beter zelfstandig eten, maar krijgen naast het eten wat ze dus zelf moeten opeten nog een paar x per dag melk uit een min flesje, zodat we zeker weten dat iedere kitten genoeg binnenkrijgt

als iemand serieuze interesse heeft in een kitten(zal vanavond weer nieuwe foto's plaatsen trouwens!) dan pb me maar, ze mogen als ze oud genoeg zijn in principe gewoon weg naar een goed tehuis(waar geen kattenhater in de buurt zit zoals hier, vonden nu weer onze kater met een gebroken staart terug Lips are sealed )

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 17:57

Ik zou denk ik geen katten meer durven houden of buiten durven laten...
Sterkte!
Ben je er al mee naar de DA geweest?

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:15

Jammergenoeg zie ik de pics niet.

Maar als je ze alleen moet opvoeden moet dat met 2 weken oud makkelijk te doen zijn, ik heb tenminste alleen maar goede ervaringen (mits ze gezond waren). Als ze levensvatbaar zijn kun je ze in principe al vanaf dag 1 met de hand opvoeden, kittens zijn daar gelukkig in vergelijking met andere dieren heel makkelijk in. Het kost natuurlijk wel de nodige moeite, maar ik neem aan dat je die er wel voor over hebt.

Als ik ooit een kattenmishandelaar tegen zou komen zo ik denk ik het liefst al zijn ledematen breken en al zijn tanden kapotslaan! Ik wil best wel het risico nemen dat hij me aanklaagt! Aan huisdieren KOM je nu eenmaal niet! Boos! En van mijn katten moet je al helemaal met je tengels afblijven!!!! Zulke mensen zijn gewoon hartstikke ziek z i e k ZIEK Z I E K!!!!

Veel sterkte, hopelijk komt ze toch nog terug!!!! Verdrietig

-x- Nouska

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 19:36

Mlies schreef:
Gatver, wat een idioot Stoom uit je oren

En zoveel katten weg Bloos! Niet normaal

Hoop dat die kleintjes 't redden.. Lachen

Idd, Dierenbeulen.. Ik hoop dat ze die 'kattenmoordernaar' oppakken.. En dan flink word gestraft Boos!