konijn verlamd/ bodembedekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

none

konijn verlamd/ bodembedekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 11:23

Tja...
Lotje, mijn geliefde konijn is verlamd. Ofja, ze kan haar achterpootjes en kont nauwelijks meer bewegen.
Verder is ze nog wel gezond lijkt wel. Ze eet nog goed en ziet er nog vit uit.
Ze is dan ook wel 9 jaar dusja, eigenlijk kan je er niet veel meer van zeggen.
Maar een konijn die half verlamt is, kan dat nog verder leven? (tja, of het dan nog leuk is voor het konijn is het 2e)
En heeft iemand nog een idee wat het fijnste is om in het hok te leggen? Buiten op het gras kan ze zich aardig bewegen, maar in het houten hok met strooi glijdt het erg. Nu las ik laatst iets over iets dat erg ruw was en niet zo snel glijdt. Kent iemand dat misschien?

Duppie_

Re: konijn verlamd/ bodembedekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:33

weet je zeker dat iej nergens last van heeft hij kan nog pijn hebbe maar konijnen staan er bekend om dat ze bijna nooit pijn tone (heb k owk maar gehoord van mijn buurman die fokt konijnen)naja je kunt als bodembedekking gewon zaagsel gebruiken dat glijd nije en is niej moeiijk voor vooruit te kome maar als k jou was zou k toch maar eve voor alle zekerheid naar de DA gaan
veel suc6 ermee doeii(K)

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 11:53

Tja, dat wilde ik opzicho ok wel.
Maar mijn vader is er nogal tegen. Wat kan je er aan doen, een konijn van 9 jaar bijan 10 zelfs, dan leeft ze misschien nog een half jaar langer.
En zowieso het is geen konijn om te vervoeren, volgens mij kan die niet eens tegen de stress.
Maar ik heb het toch wel een beetje te doen met haar hoor Ach gut

Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:05

Jee, hoe komt dat dan? Is ze nog maar net verlamd? Ik denk dat het een beetje een probleem kan worden dat ze misschien in haar eigen poepjes en piesjes komt te liggen?
Echt vervelend zeg, veel sterkte ermee!

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 12:14

ja inderdaad...
maarja wat doe je eraan he? In het gras kan ze soms een beetje hupsen.
Maarja, het is sinds net 2 dagen zo.. misschien ouderdom?

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:19

heeft hij zijn jaarlijkse entingen wel want daar kan het ook aan ligge en dat same met ouderdom k zou toch eens naar de DA belle en je vader over tuige
xxx

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:20

Ik heb dat met een vlaamse reus gehad. Die had een zenuwverlamming in haar rug. Ze heeft nog een spuit met anabolen gehad maar dat hielp niks. Ik heb haar toen in laten slapen.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:21

Ik zou meteen naar de DA gaan..
Zo'n beestje laat je toch niet zo liggen :|

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:23

Beetje egoistisch om zoiets te laten leven,

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:28

Ja tja, vind ik dus ook Lachen
Maarja, mijn ouders vinden het in laten slapen onzin... Mijn vader wil hem wel uit zijn lijden verlossen (tik achter kop...) (tja, dat hoor je veel vaker) Maarja, dat wil ik ook weer niet eigenlijk.
En je kan ze laten inslapen maar morgen is ze waarschijnlijk toch dood krijg ik dan te horen...
Maarja, waarschijlijk wel de beste keus voor het beetsje...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:40

Mijn konijn heeft na een hersenvliesontsteking een terugval gehad. Daardoor raakte hij ook verlamd achter. Hij at en dronk ook nog goed alleen had ontzettend veel moeite bij zijn eten te komen. En drinken lukte niet meer uit een flesje. Mijn konijn had ook geen controle over zijn ontlasting. Ik heb hem gelijk in laten slapen. Vind het geen konijnwaardig leven, niet kunnen lopen. Bovendien zijn konijnen hele schone dieren die zich vaak wassen en dat gaat ook niet met een verlamde achterhand. Ik denk dat je anders zelf even de dierenarts moet bellen en die je ouders op laten bellen. Misschien willen ze hem op het asiel ofzo wel gratis uit zijn lijden verlossen (in laten slapen). Dit kan namelijk echt niet doorgaan zo. Een konijn kan als hij eet en drinkt nog hardstikke lang zo moeten leven.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:41

Ik vind het erg zielig en egoistisch om een verlamd konijn te laten leven omdat je de dierenarts niet wil laten komen/ of erheen gaan.

Moet je eens vragen aan je vader of die het leuk zou vinden om aan een langzame pijnlijke dood te moeten sterven.

Er bestaat zoveel dierenleed in nederland doordat mensen hun dieren laten leven terwijl het beter was geweest als ze werden ingeslapen.

In de natuur is dat zo mooi geregeld... dan was dit konijn allang gegrepen door een roofdier en uit zijn lijden verlost.

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 17:24

Klopt Lachen ben het er helemaal mee eens hoor Lachen
Maar volgens mij heb ik ze er van overtuigd dat ze ingeslapen moet worden Lachen

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:25

Goed zo! Natuurlijk is het niet leuk, maar het is het beste voor je konijn. Je konijn heeft vast een heel goed leven gehad! Heel veel sterkte ermee!

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:14

Dat heeft ons konijn toen ook gehad.. hij sleepte zijn kont en achterpootjes maar gewoon mee, en naar 2 a 3 weken rust in het hok was het opeens weg *LOL*

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:58

was het weg??
God, dus het kan ook nog over gaan...
heb ik mijn ouders net zo ver datze ingeslapen word.. :/

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:59

mja.... 2 weken in pijn, ofja ik weet niet of ze pijn heeft. Maar volgens mij is ze super ongelukkig Dus, denk dat het inslapen wel het beste is voor mijn oma konijntje Ach gut

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:53

Is ze der nu nog?
Mijn konijn heeft zoiets ook gehad de laatste 2 dagen dat hij leefde en dat was echt niet fijn voor hem..
ook hij was al erg oud 15 jaar..
Gelukkig maar dat je je ouders zover hebt gekregen..

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:01

ik heb het met me cavia gehad
die mgo een week niet bewegen dus in ene heeeel klein hokje en als het niet beter ging was het einde verhaal
en het ging niet beter dus hij leeft niet meer Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Verdrietig

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 12:55

Mijn rat zijn achterhand was ook verlamd geraakt, door ouderdom. Eerst sleepte hij het nog makkelijk mee en kon zelf eten en drinken. Maar dat is zwaar, elke keer je achterwerk mee sjouwen. Hij werd er ook moe en zwak door. Op een gegeven moment was hij gewoon op het lukte het niet meer, hij viel constant om en kon alleen nog maar op zijn zijkant liggen. Echt heel zielig om te zien. Ik heb hem toen elke dag 4 keer gevoerd en laten drinken. Maar kon het niet meer, had zo'n medelijden. Dus met veel moeite laten inslapen..

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 00:07

Inslapen of niet, gewoon met een noodvaart naar de DA en kijken wat die ervan zegt! Waarschijnlijk zal ze, gezien haar leeftijd, idd ingeslapen worden, maar mocht er nog behandeling mogelijk zijn kom je dat oko alleen maar via een DA te weten.
Zo laten doorleven is voor mij een uitgesloten optie, dus direct naar een DA. Zelf ga je ook naar een dokter als je pijn hebt

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 14:45

Het kan ook trommelzucht zijn, dat kan na een paar dagen over zijn. Kijk eens op www.konijnen.nl bij de symptomenlijst wat je konijn kan hebben en kijk dan wat je ertegen kunt doen. Als je konijn er verder goed uitziet en alleen verlamd is van de achterkant, zou ik bij de da eerst vragen of er nog iets aan te doen is ipv meteen laten inslapen. Als ze echt lijdt, idd laten inslapen.