Daarvoor heeft ze toen pillen gekregen en we moesten een plasje inleveren.
De uitslag van het plasje was dat Minoes blaasgruis heeft. Daar heeft ze pillen en speciaal dieetvoer voor gekregen.
We moesten wel om de zoveel tijd een plasje inleveren.
Gedaan en na 2 maanden waren we zover dat Minoes geen kristallen meer had, geen bloed in de urine en de PH-waarde was ook prima.
Breng over 2 maanden maar weer een plasje. Zo gezegd, ze gedaan.
Minoes zat nog steeds op haar dieetvoer etc.
Nu bleek uit dàt plasje dat er weer erg veel bloedcellen in haar urine (de rest was prima in orde) zaten. Dit was zo aan de buitenkant overigens niet te zien.
Minoes was erg levendig, ze zag er erg goed uit verder. Alleen ze werd wel erg dik (blijkt van het dieetvoer te komen, maar dat werd er niet bij vertelt, ja maanden later

De dierenarts vond de hoeveelheid bloedcellen geen probleem.
Volgens hem kon het zo wel.
Wel moesten we over 3 weken weer een plasje inleveren.
Dat hebben we gedaan.
Nog steeds veel bloedcellen (de rest was nog steeds prima in orde).
Dit keer was de dierenarts (niet dezelfde als de vorige keer) helemaal niet zo positief over de hoeveelheid bloedcellen. Ze maakte zich zelfs wel zorgen, maar omdat Minoes erg vrolijk is en goed in haar vel zit twijfelde ze.
Wat we wel zouden kunnen doen volgens haar was een inwendig onderzoek om de blaas te bekijken. Dit zou wel een pijnlijk onderzoek zijn waarbij Minoes ook onder een ligt roesje zou moeten.
Maar hier was ze niet voor. Nog niet.
Nu werd aangeraden om over 2 weken een plasje in te leveren. Dat moeten we nog doen, maar nu het volgende: onderhand kosten al die plasjes, zakken dieetvoer (wat alleen maar een ADVIES is, geen noodzaak), pillen etc. wel klauwen met geld.
Begrijp me niet verkeert, we hebben het graag voor Minoes over en zullen er alles aan doen om haar gezond te houden, maar ons bekruipt een beetje het gevoel van is dit allemaal wel nodig?
Eerst wordt er gezegt dat die bloedcellen niks uitmaakt, nu maakt men zich weer zorgen.. Ja wat willen ze nou? Zelf weten ze het geloof ik ook niet.
Maar nu mijn vraag: zou het verstandig zijn om een second opinion te doen bij een andere dierensarts?
En zijn er hier mensen die ervaring hebben met een katmet blaasgruis? Hoe gaan jullie hier mee om?