Als mijn konijn is de hooi ruif zit moet hij vaak niezen maar dan haal ik hem uit de kooi en dan is het gelijk over. Als hij los loopt in de kamer niest hij ook niet. alleen als hij in het hooi ruif zit. is hij dan allegisch voor het hooi?
Als hij niest en hij is ook verkouden( dus er komt snot uit zijn neus) kan hij mixemetose ofzoiets hebben, hadden al onze konijntjes( al die lieve pasgeboren konijntjes van een paar weken oud) zijn nu allemaal de pijp uit om het zo maar te zeggen
Ik zou maar voor de zeker heid naar de dierenarts gaan.. Want misschien heeft ie wat last van zn longen en als ie z'n hoofdje omhoog doet dat ie dan kriebel hebt. (Dat is bij de meeste mensen ook),, Ik zou echt even naar de dierenarts gaan.. Want voor je het weet ben je hem kwijt..
Je kunt bij niezen ook het middel 'sivotine' kopen. Als hij het alleen doet bij hooi, dan kun je het beste het hooi een klein beetje vochtig maken met een plantenspuit. Als hij het dan nog doet, moet je misschien eens overwegen ergens anders hooi te kopen omdat dit dan ws erg stoffig hooi is.