Ik heb 2 zwangere guppy's, die zitten nu nog samen in een bak met een ander vrouwtje en een mannetje. Het is al eens voorgekomen dat de jongen opgegeten zijn, en dit wil ik nu toch proberen te voorkomen.
Als ik deze 2 vrouwtjes apart in een bak zet, zal de kans dan kleiner zijn dat ze weer opgegeten worden? Ze moeten bijna hun kleine krijgen, want de laatste paar dagen zijn ze veel dikker geworden.
Ook moeder guppy wil wel eens de kleintjes op eten. Je hebt van die speciale drijfbakjes voor in een aquarium. Daar zit onderin een rooster. De kleintjes kunnen er wel door, maar moeders niet. Ook kun je er 2 moeders in doen ( je kunt de bak in 2-en delen).
Een tip: mijn guppen sprongen steeds uit dat bakjes Doe er iets van folie over zodat ze er niet uitkunnen.
ik viste ze er vroeger altijd uit en stopte ze dan in een ander aquarium dit was wel vreselijk veel werk maar wel leuk. Later liet ik ze er altijd bij in want dan had ik er teveel maar toen werden er wel veel opgegeten..
niet teveel met bakjes e.d. gaan lopen goochelen, het beste kun je gewoon voor genoeg schuilmogenlijkheden zorgen zoals, plantjes en grotjes waar de kleintjes zich kunnen verstoppen.
Je hebt guppybreeding bakjes die gebuik ik ook voor mijn guppys. Hoe dan ook, de babyguppen worden opgegeten, tenzij ze snel en slim genoeg zijn om te ontkomen, dan kan je ze snel uit de bak halen met een netje (met de kleinste gaatje) anders schep je ze er doorheen zeg maar.
In het breeding bakje zit een bodem, de babyguppen die worden geboren vallen naar beneden, tussen de 'spijlen' door en komen in het onderste gedeelte van het bakje. zodra mama gup geen baby's meer krijgt kan je haar weer terug doen bij de rest van de vissen, je haalt dan het tussenstukje uit het breeding bakje en de baby's kunnen daar dan vrij in rond zwemmen. Normaal hebben ze zo'n 4 weken nodig om daar te zitten en dan kunnen ze weer terug naar de rest van de guppen. Maar als ze nog te klein zijn zou ik het niet doen, de kans is dan groot dat ze weer worden opgegeten.
Wat ik nog wil toevoegen, ik had een gup die steeds uit het breeding bakje sprong, 1 keer heeft ze op de rand gelegen en zat dus niet in het water. mocht je vis er nu telkens uit springen zou ik het laten zoals het is, en dan gewoon vaak gaan kijken of er babyguppen rond zwemmen om ze er vervolgens uit te vissen.
wij hebben jarenlang guppy's gehad, wij deden gewoon mama vis (in jou geval twee) in een aparte kom.. en als ze dan bevallen zijn, gingen ze weer terug bij de andere guppen!! dat is echt vrij simpel, maar toch handig en effectie en, je moet het vissenvoer helemaal klein maken of speciaal babyvissenvoer kopen.. succes!! we horen het wel
Mijn oom die werkt met vissen en die weet er veel van af!! Je moet ze allemaal apart zetten hoef niet is zo'n grote bak, omdat je de kleintjes niet goed ziet.als de visjes al wat groter zijn kunnen ze weer bij elkaar. Maar pas op ik zou het mannetje er niet te lang bij houden anders krijg je een bak vol met vissen het gaat met deze beestje heel snel.Je kunt de vissen gewoon normaal guppyvoer geven ze eten het wel op als het een beetje slof is.
Ik heb ook jarenlang guppy's gehad, kregen ook vaak jongen, en die deed ik in een kleine glazen bak. Er gingen helaas toch veel dood, ondanks dat ik er planten en babyvis voer in had! Ik zou ze toch apart zetten!