Nou de titel zegt het al. 1 van mijn goudvissen had al zwart aan zijn staart maar hij krijgt nu aan BEIDE zijkanten van zijn lijf zwarte vlekken! Is dat normaal omdat hij ouder word ofzo? Of is hij ziek?
hier heb ik nog nooit van gehoord Ik heb wel eens meegemaakt dat een hamster zwarte vlekken kreeg omdat die kanker had ... geen idee of dat bij een vis ook zo is. misschien eens in een dierenzaak of DA vragen?
Hij toont toch echt geen ziekteverschijnselen ofzo en ik had vroeger een hamster met een gezwel maar deze vis heeft dat niet, alleen maar een nieuw 'koeienvlekje' op zijn zij
euhm nee sorry maar hij had al zwarte puntjes aan zijn vinnen toen ik hem kocht. ik heb hem pas 3 weken. het is een goudvis met een lange staart denk sluierstaart.
Heeft mijn vis ook gehad en dat is idd een tekort aan zonlicht.. Je moet je vis dus in een wat zon rijkere plaats zetten en dan gaan die vlekken vanzelf weer weg.. Het kan ook zijn dat je vis vinrot heeft.. kijk maar even bij google dan zie je ook foto's..
Of hij heeft vinrot Als de plekjes helemaal aan het uiteinde van de vinnen zitten, zou ik het niet vertrouwens. Goudvissen veranderen soms van kleur (door ouderdom), maar ineens zwarte vlekken?
Nou hij had het zwarte al toen ik ze kocht hoor aan zijn vinnen. 2 vissen in mijn aquarium hebben het en de andere 2 hebben wit. Ik zal hem eens meer in de zon zetten kijken of dat verschil maakt maar hij ziet er helemaal niet ziek uit ofzo
Wij hadden het ook met onze vis, maar dat was omdat hij het verkeerde voer kreeg, daar zat kleurstof in (was voor Black Molly's ofzo) en toen werd ie zwart. Nu zijn onze BM's dood en krijgen ze weer gewoon goudvissenvoer en alles is weer normaal met Willem en Maxima