hond uit het asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

regine

hond uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 17:25

Na lang denken hebben mijn vriend en ik besloten dat we graag een eigen hond willen hebben. We 'lenen' nu vaak de tekkel van zijn ouders maar het lijkt ons heerlijk om een echt eigen hond te hebben.
Lang wandelen, mee naar stal, lekker ravotten, we waren er al snel over eens dat het dan een Duitse Herder moest worden. Ja Maar dan, wat doe je, kies je voor een puppie (veel nestjes deze tijd) of gun je een hond uit het asiel een nieuw leven. Rolleyes
Dat laatste sprak ons wel erg aan, er zitten tenslotte veelste veel honden in het asiel. Via div. internetsite's de zoektocht gestart en toen bleek zelfs nog vlakbij een hele leuke hond in een asiel te zitten. Toen we gingen kijken wisten we dat we goed gedaan hadden, wat een zielige smoeltjes, oh je wilt ze allemaal wel meenemen!! De hond die we op internet hadden gezien zat er nu anderhalve maand en was als zwerfhond binnengebracht. We mochten met haar wandelen. Het bleek een hele leuke speelse hond, die de basis commando's goed kent, ze is dus wel bij mensen geweest. Het was moeilijk afscheid nemen, ze kijken zo zielig daar al die honden.
Daarna nog een keer wezen kijken ze herkende ons al ietwat en bleek ook nog eens een knuffelhond. Ze drukte zich helemaal tegen me benen aan en genoot echt van het aanhalen. Jahoor we zijn verliefd. Haha!
Morgen kunnen we haar ophalen en ik ben zo vreselijk zenuwachtig!! Hoop toch zo dat het goed gaat bij ons in huis en straks mee overal heen, zou ze blaffen naar de paarden op stal? We zijn in ieder geval blij dat we een hondje uit het asiel een mooi fijn plekkie bij ons kunnen geven. Dus nu duimen dat de hond snel gewend is.
Alvast een fototje van onze nieuwe aanwinst...

Afbeelding

Spetterlover

Re: hond uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:31

Wat goed dat je een hond uit het asiel gehaald hebt! Ik hoop dat ze het heel goed bij jullie gaat krijgen en dat jullie er veel plezier van zullen hebben Lachen Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Knipoog

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:33

Wat leuk Haha!
Erg leuk voro jullie en de hond!
Een hond uit het asiel is kan natuurlijk altijd riskant zijn. Wel leuk dat jullie zo al kennis hebebn kunnen maken en je al weet dat het een goede hond is!!

Veel plezier en succes erme!

Sophie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:41

Veel plezier met jullie nieuwe hond! Lachen
Het is een erg leuke hond Ja

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:46

Super dat jullie een hond uit de asiel halen.
Het lijkt me een hele leuk hond, veel plezier met hem Lachen

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:57

Wat een leukerd zeg Lachen Goed idee van je om er een uit het asiel te kiezen Ja
Veel plezier met hem.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:03

Hij ziet er leuk uit.!
Fijn dat jullie hem nog een 'leven' gunnen Ja

Veel plezier met hem!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:05

het lijkt me idd een heel leuke hond!! zo op t 1e gezicht.
hoop dat het wat wordt!

wij willen ook zo graag een hond, maar ja, allebei werken he.... Verdrietig

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:36

Wat leuk, onze vorige 2 honden kwamen uit het asiel en dat waren ook super honden. Lea komt uit Griekenland. voor ons ook een erg leuk hondje.
Topic wel verplaatst naar Beestenboel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:51

Echt geweldig die hond! Ik ben ook benieuwd hoe ze gaat reageren op paarden. Ik denk dat je voor die tijd je er wel van moet verzekeren dat je haar onder commando hebt. Hoe oud is ze eigenlijk?

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 19:16

leuke hond laat je weten hoe het tussen de hond en de paarden gaat.

hoe oud is ze en hoe gaan jullie haar noemen

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 19:39

Ze heet Laica en is 2 en half. Die naam had ze al en luistert ze al naar. Ik wilde haar toch al wel gauw mee naar stal gaan nemen hoor. Ze luistert goed naar zit, af en hier. Ze blijft er voorlopig in ieder geval wel aan de riem.

fluffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:55

Super lieve/ mooie hond!! Echt mega goed dat je hem van een asiel hebt! Ik werk al een jaar als vrijwilliger in een asiel en zou echt ALLE stakkers willen meenemen...Mrja het is hier nu al een hele beestenboel dus nog meer beesten gaat echt niet! Héééél veel succes met je hond

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 15:45

Mooie aansprekende hond zeg. Mijn Duitse herder kwam ook uit het asiel, die was al zes jaar oud toen wij haar kregen. In het begin moest ze helemaal niets van paarden hebben, ze vond ze eng en daarom gromde en grauwde ze naar de paarden. Later werden zij en mijn paard echt maatjes. Gewoon rustig aan laten wennen, dat komt het vast goed.
En heel veel plezier met haar natuurlijk!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:06

Top voor de keuze hond uit asiel!
Zouden meer mensen moeten doen want er zitten soms ook leuke pups Ja
En een prachtige hond!

brenda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 16:12

Heel fijn voor de hond dat jullie haar in huis nemen Ach gut
Ik denk dat de hond snel went aan de paarden, als je de hond maar vaak genoeg mee neemt naar de paarden, de meeste honden passen zich heel makkelijk aan Ja

regine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-05 16:19

We hebben haar vandaag gehaald en meteen maar de vuurdoop op stal gegeven. Ze vond de paarden prima, was er niet bang voor, gromde niet niks. Ging hartstikke goed, ook met de hond op stal ging prima! Ben dus helemaal blij, kan ze mooi mee naar stal. Nu thuis gaat het ook boven verwachting. Eerst alles onderzocht en daarna de bal die we hadden gegeven vermoord en nu ligt ze languit en tevreden in de gang op het koele zeil. Gaat dus super!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:45

Het zal ook een hele vooruitgang zijn, in je eentje in een kennel moeten doorbrengen of met mensen in een woonkamer en overal mee naartoe mogen... die hond is goed af.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 21:45

Gefeliciteerd met je knappe hond! Mooi dat het bij de paarden ook goed gaat! Ja En de duitse herder is ook mijn hond hoor, eenmaal een herder.. altijd een herder!

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:52

goed van je!
geweldig.
het is wel "lef"hebben om een hond uit het asiel te halen, en vooral een duitse herder. zulke honden kunnen problemen veroorzaken als ze geen goede opvoeding gehad hebben.
ik heb stage gelopen in een asiel, en heb daar vele honden gezien die door verkeerde opvoeding erg moeilijk waren.

maar jij hebt volgens mij wel geluk, zoals je zelf vertelde

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:59

Goed zeg! Lachen

Mooie hond, hoop dat jullie veel plezier met d'r hebben Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 11:07

Toppie van jullie!

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 12:52

top hoor een hond uit het asiel!
wij hebben ook een hond uit het asiel alleen hij was heel zielig, hij was bij zijn vorige eigenaren mishandeld dus als wij hem wilde aaien dan sprong hij naar achteren omdat hij dacht dat we gingen slaan ofso. hij is ook super band voor een wasmand omdat hij blijkbaar een zak/tas over zijn kop heeft gehad Boos! maar nouw is hij zooooooo lief hij blaft niet eens!!
veel succes en plezier met jullie nieuwe hond!