Drachtig konijntje; extra maatregelen ivm 1ste nestje dood ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maud_82

Drachtig konijntje; extra maatregelen ivm 1ste nestje dood ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 21:16

Gisteravond kwam ik er achter dat m'n dwergkonijntje zwanger is.
Haar 1ste nestje heeft ze begin december gehad, en die jongen zijn toen direct dood geboren of dood gegaan ('s nachts geboren dus weet het niet 100%.)

Ik weet dat het regelmatig voorkomt dat bij konijntjes het eerste nestje dood gaat, maar kan ik dan nu iets doen om dit te voorkomen ??

Ze heeft (net als vorige keer) voldoende nestmateriaal, krijgt fokbrokken, droog brood en bijna dagelijks wat fruit of groente. Verder is ze hardstikke gezond en loopt zo veel mogelijk los.

kritegirl

Re: Drachtig konijntje; extra maatregelen ivm 1ste nestje do

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:21

Maudje schreef:
Haar 1ste nestje heeft ze begin december gehad, en die jongen zijn toen direct dood geboren of dood gegaan ('s nachts geboren dus weet het niet 100%.)

Ik weet dat het regelmatig voorkomt dat bij konijntjes het eerste nestje dood gaat, maar kan ik dan nu iets doen om dit te voorkomen ??

Ze heeft (net als vorige keer) voldoende nestmateriaal, krijgt fokbrokken, droog brood en bijna dagelijks wat fruit of groente. Verder is ze hardstikke gezond en loopt zo veel mogelijk los.

Je moet verder niks doen gewoon het voer geven wat je dagelijks normaal ook geeft om de dag of 2 dagen fruit of een stukje boor. Hou het water wel voldoende bij nu ze zwanger is heeft ze meer vocht nodig je hoeft geen nestmateriaal te kopen. Behalve als je konijn op zaagsel staat. dat moet je het vervangen door voldoende stro, zo maakt hij er wel zijn eigen nest van.1 vraagje heb je ook een nachthok?

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:23

Maudje schreef:

Je moet verder niks doen gewoon het voer geven wat je dagelijks normaal ook geeft om de dag of 2 dagen fruit of een stukje brood. Hou het water wel voldoende bij nu ze zwanger is heeft ze meer vocht nodig je hoeft geen nestmateriaal te kopen. Behalve als je konijn op zaagsel staat. dat moet je het vervangen door voldoende stro, zo maakt hij er wel zijn eigen nest van.1 vraagje heb je ook een nachthok?

kritegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:24

srry voor de 2 berichten er is geloof ik iets fout gegaan.