SPOED moederloos kitten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fluffie

SPOED moederloos kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 16:19

Hoi,
Ik werk al bijna een jaar als vrijwilliger in ons dierenasiel! Omdat er nu zooooveeel kitten zaten waren we verplicht om vele nestjes te laten inslapen....Nu had er gisterenavond een andere vrijwilliger een "dood" katje gevonde en op tafel gelegd. Toen ik er vandaag was, bleek dat katje nog te leven!!!!! Zijn mama en broertjes en zusjes zijn al ingeslapen... het katje is nu ongeveer 1week oud ..we willen het toch graag proberen om het dit te laten overleven (een dag en nacht in de koude en toch nog leven= vechtertje!!)
heeft er iemand tips??
we hebben speciale kittenmelk en papflesje maar er komt melk langs zn neusje uit...
alle hulp is welkom..

Bojangles

Re: SPOED moederloos kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:23

Het beste kan je op zoek gaan naar een adoptieadres!
Wij hebben vorig jaar 3 kittens opgevangen van een asiel omdat de moeder ze niet accepteerde en ze waren toen 3 weken oud. Onze poes pakte ze goed op geen problemen, haar kittens waren dood gegaan..

Dus proberen! Als het dichterbij was had ik gezegd breng maar hier heen, die poes heeft net 2 dagen weer een nestje [en haar laatste] en de kitten had daar zo bij gekunt.

fluffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 18:11

Het is juist gestorven...
Als alle mensen eens eerst zouden nadenken voor ze aan kittens begonnen zouden wij niet met zoveel problemen zitten. Er worden constant nesten binnengebrachte en wij moeten er zovelen laten inslapen, écht triest!
groetjes

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:25

Ik heb zelf nu thuis ook een nestje voor de tweede keer, maar geen denken aan dat ik die weg breng. Zijn ze veel te lief voor en we zoeken altijd een lief baasje voor ze of houden ze zelf Lachen

Percy