Afgelopen zomer was de hond een paar weken op de boot bij mijn ouders. Daar heeft hij voor het eerst van zijn leven een aanval gehad. (tenminste, de eerste keer dat wij erbij waren, zoiets kan natuurlijk ook snachts gebeuren of als hij alleen is, maar wij denken dus dat dat de eerste keer was) ... We hadden totaal geen idee wat er aan de hand was, want we kende het fenomeen epilepsie onder honden helemaal niet.
Mijn ouders wisten dus ook totaal niet wat te doen, en hebben maar gewoon geprobeerd hem rustig te krijgen, door beetje sussend tegen hem te doen, maar jah dat helpt natuurlijk niet bij epilepsie

De tweede keer was in december, en sindsdien is het in een steeds sneller op elkaar volgende periode nog 3 keer voorgekomen. Het komt dus steeds vaker voor. Ik ben er zelf eigenlijk nog nooit bij geweest.
Wat we moesten doen? niks, afwachten, als het gebeurd hemg ewoon zijn gang laten gaan, niet mee bemoeien. Dat lijkt me wel erg moeilijk (mijn moeder had de eerste keer gefilmd met haar digitale camera, zodat we de dierenarts konden laten zien hoe het eruit zag, dat zag er echt zo spooky uit.
Ik ben nu eigenlijk gewoon benieuwd of er meer mensen zijn die een dier hebben met epilepsie. Wat hun ervaringen en erhalen zijn...
Ik ben er best bezorgd om, omdat ik toch hoop dat ons hondje nog wat jaartjes bij ons mag blijven, (hij is nu 7) en die aanvallen elkaar toch steeds sneller opvolgen. Laten we het beste blijven hopen