Wandelende takken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Wandelende takken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 21:27

Hoi bokkers Knipoog ..

We hebben het hier wel allemaal over paarden , honden , katten , konijnen , vissen enz . Maar wie heeft er wandelende takken ?
Ik heb er zelf 5 . Ik kan nog geen foto's maken , omdat ik mijn fototoestel hier niet heb . Misschien zul je wel denken van : waarom vind ze wandelende takken leuk of waar kun je wandelende takken kopen ? Nou ik vind ze leuk , omdat ik ze best wel lief vind enz . Hoe ik eraan kwam is even een klein lang verhaaltje hoor , maar hier komt hij Tong uitsteken :

Ik was bij een vriendin in Enschede en daar sliep ik 3 dagen . Ik had 30 euro van mijn ouders meegekregen om daar wat leuk te kopen . Toen liep ik met mijn vriendin daar in de stad , en toen liepen we een dierenwinkel binnen . Dus we waren een beetje rond aan het kijken , totdat ik opeens die wandelende takken zag . Ik had dus gevraagd hoe duur ze per stuk kostte . En ze kostte per stuk 50cent , dat vond ik best wel goedkoop voor die takken , ze waren ong. 15 cm . Nou dus ik had gevraagd hoe je ze moest onderhouden enz , en dat was best wel gemakkelijk . Ik dus 2 van die beestjes kopen + een bak en nog een klein waterbakje . Dus samen met mijn vriendin een beetje van die klimop takjes zoeken want dat eten ze , en toen hadden we ze in die bak gedaan en deksel erop . De 1e avond , voordat we naar bed gingen hadden we die beestjes op onze been gezet en toen liepen we de kamer in . Die moeder merkte er niks van , want ze wist nog niet eens dat ik die beestjes gekocht had . En toen later zag ze dat en ze vroeg hoe ik daar aan kwam . Toen had ik dat gezegd dat ik ze bij de dierenwinkel had gekocht en toen moest ze wel lachen Haha! Haha! Nou de dagen vlogen dus om , en de laatste dag gingen we naar Hellendoorn toe . Ook daar vloog de tijd supersnel om . Toen gingen we opweg naar huis toe . Maar in die auto zat een hele grote spin , dus wij schreeuwen dat er een spin zat . Dus gestopt en die spin weggehaald en toen waren we weer verder gereden . Toen waren we bij mijn huis en toen liet ik die bak zien en ik zei tegen mijn moeder van wat zit hierin ?? Ze keek heel goed , maar ze zag nix . Ja zegt ze er zitten alleen maar takken in . Maar ik zag ze alle 2 al zitten en toen wees ik met mijn vinger naar dat beestje toe en toen zag ze dat beestje en toen zei ze van hoe kom je daar nou weer aan dan .? Ik zeg in Glanerbrug gekocht .Oh zei ze , ze zijn wel leuk he ?? Ik zeg jah ,,

Nu zijn die 2 dood maar die 2 hadden eitjes gelegd en toen heb ik zelf 2 eitjes gehouden . Toen zijn die takjes die uit die eitjes kwamen dood gegaan , en die hadden ook weer eitjes en die zijn weer doodgegaan en nu heb ik dus 5 van die takjes die een paar weken geleden uit de eitjes zijn gekomen Haha!

Nou dus best wel een lang verhaal he Bloos
Als ik mijn fototoestel hier heb zal ik wel een paar foto's maken en hierop zetten , voor als sommige mensen nog nooit een wandelende tak hebben gezien ..

Dit was mijn verhaal .Dus zijn er mensen die zelf een wandelende tak hebben , schrijf dan hier ook wat neer en wil je dan een foto neerzetten van je takjes ??

Groetjes emkelover

P.s De grootste wandelende tak die er is is 40 cm lang . Mijn grootste tak die ik tot nu toe heb gehad is 25 cm lang geworden Bloos

More

Re: Wandelende takken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:05

Leuk verhaal hoor! Maaru hoe komt het dat ze zo snel dood gaan verzorg je ze wel goed?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 23:58

T zijn rare beesten Clown
Wij hebben ook ooit eens op het brueghel wandelende takken gekocht, ook iets van 50 cent ofzo (gulden). Mjah, ze gingen ook dood Clown En m'n moeder vond ze niet zo leuk.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 10:30

Ik verzorg ze wel goed , maar ze kunnen maar anderhalf jaar oud worden dus daar kun je verder niks aan doen . Maar in het begin vond ik ze best wel eng met die lange poten ,, maar nu zijn ze wel lief Vingers aflikken

Spunky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:18

Haha wij hadden er vroeger ook 2 gehad. Na een poosje werden het er steeds meer, en meer, en meer. Ik vond ze wel grappig om na te kijken, en aan te raken enzo, maar echt oppakken durfde ik niet, bang dat ze zoude breken Clown . Mijn moeder vond ze zo eng echt lachen! Vooral die pasgeboren takjes, die konden door de ventilatie gaatjes heen kruipen, en dan als je thuis kwam moest je takjes gaan zoeken op de muren en plafond. Vork

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:22

ik heb ze ook gehad waren wel makkelijke beestjes.
ik had een grote bak en daarin had ik een klimopplant gezet, dus ik hoefde alleen de plant water te geven.
en dat ze zo vaak dood gaan is niet vreemd want die beestjes gaan nou eenmaal dood als ze zich voortgeplant hebben.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:51

Ik heb ook eens eitjes gekregen van iemand maar die zijn nooit uitgekomen Verward
Verkoop jij eitjes? Bloos

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:31

ik had er 2 jaar geleden iets van een 177
ik begon met 2 en altijd de eitjes bijgehouden Clown