Duiven ei zelf "uitbroeden"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Larish

Duiven ei zelf "uitbroeden"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 15:24

Wij hebben elk jaar een duivennest in de boom voor mijn kamer. En ik kijk er dus vanuit mijn raam recht op. Nu zag ik dat ze weer bezig waren met een nest, en 2 dagen geleden lag er al een ei in! Het nest was nog niet eens af. Er lagen 3 takjes en een elastiekje. En inderdaad.. wat ik al dacht; Ei lag er niet meer in. Dus ik de boom onderzoeken, was ie gelukkig blijven hangen. Maar er was dus geen nest meer. Heb ik een nestje gemaakt, opdezelfde plek geplaatst en het ei erin gedaan. Maarja, mams komt nu dus niet meer terug. Logisch eigenlijk. Het ligt er nu helemaal alleen al 2 dagen zonder mama duif. Nu mijn vraag; Kun je dit ei zelf uitbroeden? Met een warmtelamp ofzo. Mijn moeder zegt dat dit zielig is. Maar je kunt zo'n duifje daarna nog toch gewoon net als anders laten uitvliegen als het oud zat is? Het ligt er nu zo heel sneu.

Wie weet hier meer over?

Annemarie89

Re: Duiven ei zelf "uitbroeden"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:01

Ik denk dat het wel zou kunnen.. met een warmte lamp..
Maar dit ei is denk ik al te koud geworden hoor!
2 dagen zonder mamma

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 13:44

Niemand verder Verward

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 15:52

hmm ik denk dat het heel lastig gaat worden, je kan het altijd proberen in een klein bakje met warmte lamp en n kruik ofzo Verward
maarja zoals je zelf al zei is het al 2 dagen niet opgewarmt dus dan heb je weinig kans.
maarja als je het niet geprobeerd hebt weet je het nooit!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:05

Ik denk als moederduif zelf al het nest heeft verlaten en zo dus ook het ei heeft laten liggen, ze het heeft verstoten omdat het niet helemaal goed was. Dus stel dat het wel was uitgekomen er toch iets mis was met het jonge duifje en het dood zal gaan.
Het beste kun je het eitje laten liggen en de natuur zijn gang laten gaan. Knipoog

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:26

Als je het wil laten uitkomen kan je dat het beste met een broedmachine doen! Knipoog