nieuw caafje :-)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stefaaah

nieuw caafje :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:58

ik heb een nieuw caafje Haha!
omdat ze vier weken oud was toen ik ze ging halen van de winkel en vermits zij het enige vrouwtje was tussen een paar mannetjes is de kans groot dat ze al vol is....is zij niet wat jong is eigenlijk? gaat zij dat wel halen?
Maar goed, ik had eigenlijk een ander vraagje, moet zij voor iets ingeënt worden? Mijn vorig caafje (een mannetje) was voor niets ingeënt, wel 2x een spuitje gehad voor schurft (was hij gevoelig voor) en hij heeft maar 3 jaartjes geleefd...
Bedankt

Dit was mijn caafje (2jaar oud) vroeger, was zo een sgattie! hij heeft, voor hij bij mij zat, in een tentoonstelling gezeten omdat hij zo een beestje was!
Afbeelding

Dit is mijn nieuw caafje, leeftijd ben ik niet zeker, ik denk ongeveer 7 weken.
Afbeelding

Groetjes!

ps: als de foto's het niet doen (lukken trouwens nooit) klik dan gewoon op de url:

http://www.mijnalbum.nl/Album=CDTSYSZJ
http://www.mijnalbum.nl/Album=CDTSYSZJ

Stefaaah

Re: nieuw caafje :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:59

sorry het is 2x dezelfde link, maar ik heb altijd de zelfde url voor alle foto's! :s

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:52

caafjes hoeven niet geent te worden, ik zou niet weten waarvoor eigenlijk! Met vier weken kan theoretisch gezien een zeug niet zwanger worden, volgens de boekjes zijn zij pas met een leeftijd van minimaal 6 weken geslachtsrijp........
Dat je vorige caaf maar 3 jaar is geworden daar kan van alles bij mee spelen, waarschijnlijk niet genoeg weerstand of andere factoren. Het heeft niet iets met enten te maken. Ik hoop voor je dat deze dame genoeg weerstand heeft (mag ik vragen welk gewicht dat ze heeft?).

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 18:06

momenteel weegt ze rond de 350 gram...

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:11

Ik vind dat je cavia wel ERG jong is, ze mogen officieel pas weg bij hun moeder als ze 6 weken oud zijn.... Het is zo dat ze wel al zelf kunnen eten met 4 weken, maar ze leren nog allemaal dingen in het nestje, zoals sociaal zijn tegen elkaar enzo...
Ik heb sinds afgelopen zondag ook 2 nieuwe kleine cavia's...

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nu 3 cavia's, omdat het zoals je hoop ik wel weet kuddedieren zijn. 1 Van mijn cavia's is 2,5 week geleden overleden en 9 jaar oud geworden, het was ook een erg taai beestje....

Nou ik wens je veel succes met je nieuwe caafje!

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:00

mooi gewicht, dan mag ze inderdaad ook verkocht worden. Alleen laat ik de zeugjes altijd tot 6 weken bij hun moeder, beertjes gaan er met 4 weken bij weg en ze moeten dan 300 gram wegen. Ze zijn dan zelfstandig genoeg en je hebt geen kans op ongewenste jongen Haha! . Verwen je zeugje maar goed en koop een vriendinnetje voor haar erbij, want jij zal nooit die plaats kunnen innemen (tenzij je 24 uur per dag met een caaf rond wil wandelen Haha! ).

Barbie..... fokkers halen de jongen er met een gewicht van 300 gram bij weg (moeten ze wel minimaal 4 weken oud zijn). Ze zijn dan zelfstandig genoeg en drinken dan nog weinig bij moeders. Voor extra opvoeding worden ze dan bij andere caafjes geplaatst (tenminste ik doe de jonge beertjes bij de volwassen beren in, worden zij ook nog eens actief met het jonge grut Haha! ). De zeugjes laat ik altijd tot 6 weken zitten als er geen animo voor is of ik hou ze zelf aan.

De meeste dierenwinkels willen de kleintjes zo jong mogelijk hebben. Dat lukt ze niet bij mij...... Jongen van 6 weken zijn al bijna te oud, dus dan moet je geluk hebben dat ze ze echt willen hebben.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 19:50

Ja ik weet het... kinderen willen graag een lief en klein cavia'tje in plaats van een grote.... Maar ik zelf vind het erg belangrijk dat dieren niet te vroeg bij hun moeder weg worden gehaald! Sommige hebben er later nog steeds trauma's van....

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:20

Cavias kunnen allemaal in principe met 4 weken weg bij hun moeder. Je kunt alleen beter voor een cavia van een fokker kiezen dan bij de dierenwinkel. In de dierenwinkel worden ze namelijk vaak; zwanger, veel te jong, of ziek verkocht.
Maar veel plezier met je caaf Haha!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 12:06

Mijn caafje ziet er heel gezond uit, het kan goed springe en huppele en doen! ik ga nog ff wachten voor een vriendinnetje want het kan zijn dat ze al zwanger is van in de winkel maar dat kan ik nu nog niet zien/voelen. Als dat niet zo is laat ik ze kweken met het beertje van mijn broer (zoon van mijn vorig caafje)
bedankt allemaal voor de uitleg en de reacties!

eljubo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:09

Stefaaah schreef:
Als dat niet zo is laat ik ze kweken met het beertje van mijn broer (zoon van mijn vorig caafje)
bedankt allemaal voor de uitleg en de reacties!

Waarom zou je nog meer caafjes maken? Kijk eens in de opvangen die zitten al bomvol! Zie bijv. http://www.kuufke.com

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:17

aaghh wat een liefies! het kan best zijn dat je caaf toch al zwanger is hoor ik heb ook 2x een heel jong vrouwtje gehaald en beiden zwanger Haha! de laatste keer had ze maar liefst 4 kindjes, waarvan één doodgeboren was Huilen maar de overige 3 waren kerngezond. Eigenlijk zouden we er maar eentje houden als maatje voor de moeder, maar we konden niet kiezen dus nu hebben we er nog steeds 4 Haha!
--> alleen zo moeilijk om zoveel leuke namen te verzinnen!