friese stabij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

friese stabij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 21:18

Ik wou eerst een border collie maar die hebben zoveel engergie en in een boekje stond dat ze een 'eye' kunnen hebben op een bepaald dier. Straks doet hij mijn cavia iets aan.

Een friese stabij lijkt heel veel op een border collie. Hebbe ook veel beweging nodig maar zijn niet zo energiek vol als een border collie

ik wil met een friese stabij behendigheid gaan doen.

Wie heeft er een friese stabij en kan er wat over vertellen

is het waar dat ze alleen in het noorden te koop zijn.

heidiLOVER

Re: friese stabij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:41

Ik ken er wel een paar..
Maar wat wil je er dan over weten.
Degene die ik ken zijn allebei best behendig en ze zitten vol speelsheid Tong uitsteken
Erg drukke honden zijn die 2.. maar ze zijn wel heel lief!

Ik zou niet weten waar je ze allemaal kan kopen maar ik wel dat ze ook ergens andrs te koop zijn Tong uitsteken

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:07

Mijn hond is uit een friese stabijmoeder. EEn prachthond en heel lief. ZE is echter geen held, maar dat zijn die jachthonden wel eens vaker niet.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:17

Desiree schreef:
Mijn hond is uit een friese stabijmoeder. EEn prachthond en heel lief. ZE is echter geen held, maar dat zijn die jachthonden wel eens vaker niet.

Waar ken ik dat van....... die van ons is ook een halve stabij (vader was Stabij en moeders Wetter) en een held dat ze is...... als ze 's avonds blaft, staat ze achter mij (vrouwtje beschermt mij wel, nee muts het moet andersom Hamer ).

Kijk eens op de site van de rasvereniging! Daar staat vast wel op waar ze allemaal te koop zijn. Enne vergeet niet, Stabij's zijn net als Borders jachthonden. Maar als ze opgroeien met andere dieren heb je weinig last van het jachtinstinct. Ik laat de konijnen en cavia's hier ook loslopen waar zij bij is (en ik ook).
En jachthonden zijn drukke honden, bedenk dat wel!

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:38

Ik heb en Friese Stabij. Zie ook mijn site: www.stabij.tk
Tibbe is een een super lieve hond. (dat zegt iedereen natuurlijk over zijn eigen hond Haha! )
Maar een Friese Stabij heeft ook veel beweging nodig en dan zijn ze binnen best rustig. Het enige wat Tibbe doet is slapen, maar als hij buiten is gaat hij lekker veel bewegen. Het zijn hele leuke leergierige honden. Lachen
Kijk eens op www.friesestabij.nl en link eens door naar het Forum. Daar kun je veel informatie en verhalen vinden van allemaal liefhebbers van dit geweldige ras.
Voor een pup kun je het beste bij de rasvereniging terecht: www.nvsw.nl
Daar zit wel een wachttijd aan, maar dan heb je ook zeker wat. En je hebt zeker niet alleen Stabij's in het Noorden. Overal in Nederland heb je goede fokkers zitten.

Tibbe is al vanaf pup gewent aan mijn kippen en cavia en dat gaat echt super. Als ze het gewent zijn hoef je er zeker niet bang voor te zijn dat ze er achter aan gaan.
Tibbe als pup met mijn cavia:
Afbeelding