Guppen met een tia?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Guppen met een tia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:43

Oke, wie heeft er verstand van guppy's Haha!

Sinds een paar weken gaan 1 voor 1 mijn guppen dood.
Het lijkt wel of ze een TIA hebben gehad....
Zo ineens doet hun staart het niet meer, en zwemmen ze alleen nog met de borstvinnetjes.
Ze hangen dan een beetje horizontaal in het water of liggen zielig te zijn op de bodem.

Ze hebben het ook 1 voor 1 met steeds een week ertussen of zo. ( ja ze houden een ritme aan Haha!)

Maar goed, wat is dit? En wat kan ik eraan doen?

( ik vis ze nu steeds uit het water en dan euthanaseer ik ze..)

Huisvrouw

Re: Guppen met een tia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:46

superlenie schreef:
Oke, wie heeft er verstand van guppy's Haha!

Sinds een paar weken gaan 1 voor 1 mijn guppen dood.
Het lijkt wel of ze een TIA hebben gehad....
Zo ineens doet hun staart het niet meer, en zwemmen ze alleen nog met de borstvinnetjes.
Ze hangen dan een beetje horizontaal in het water of liggen zielig te zijn op de bodem.

Ze hebben het ook 1 voor 1 met steeds een week ertussen of zo. ( ja ze houden een ritme aan Haha!)

Maar goed, wat is dit? En wat kan ik eraan doen?

( ik vis ze nu steeds uit het water en dan euthanaseer ik ze..)

Dat weet ik ja!! Hahaha....sjonge jonge.
Ik zou gewoon een nieuw aquarium inrichten als ik jou was en het ouden goed reinigen met speciaal spul daarvoor want een TIA is volgens mij niet een SOA Tong uitsteken
Ik denk dat er een of andere ziekte in jouw aquarium zit. Of niet genoeg zuurstof ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:54

Mijn vis had ook zoiets vanmorgen! Ik zat op de bank en opeens hoorde ik vanuit de vissenkom bang bang bang! Was Blob een beetje doorgedraaid en begon als een idioot de bak door te zwemmen en tegen de kanten te rammen! Daarna ging hij liggen in de hoek, bewoog niet meer en ademde ook niet meer. Ik schrok me rot maar 10 min later zwom hij weer vrolijk met Blub weg!

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:01

Miss_Montana schreef:
Mijn vis had ook zoiets vanmorgen! Ik zat op de bank en opeens hoorde ik vanuit de vissenkom bang bang bang! Was Blob een beetje doorgedraaid en begon als een idioot de bak door te zwemmen en tegen de kanten te rammen! Daarna ging hij liggen in de hoek, bewoog niet meer en ademde ook niet meer. Ik schrok me rot maar 10 min later zwom hij weer vrolijk met Blub weg!

Dit doet mijn kat ook in huis! Keihard de trap op en af en naar buiten en naar binnen! Misschien had jouw vis wel zijn speeluurtje Haha!

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:06

Misschien dat je het gene waar je vissen in zitten eens heel erg goed moet schoonmaken ofzo.
Misschien zit er wel een ziekte ofzo waarvan ze allemaal dood gaan.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:11

Ik heb niet zo gek veel verstand van guppen, maar mijn zus heeft wel een guppenaquarium. Bij haar gaan er ook regelmatig guppen dood, maar meestal hebben ze allemaal andere symptomen, een paar gevallen van buikwaterzucht gehad, een paar guppen die vreemd verticaal zwommen, met de staart naar beneden, die hebben het ook niet lang uitgehouden.

Maar als ze allemaal hetzelfde hebben, en je weet zeker dat het een TIA is, misschien moet je dan eventjes kijken of je er iets tegen kunt doen, kun je niet een speciaalzaak inlopen met je verhaal, en een monstertje?

Knijpen ze hun vinnen ook samen? Ik zou je waterwaarden (laten) testen.

botanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:23

wat is de tempereatuur van het water?

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:42

Van AM naar BB verplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:19

de temp van het water, kamertemperatuur.

en zeker weten of ze een tia hebben, ik wete niet eens of vissen een tai kunnen krijgen ( lichte hersenbloeding Tong uitsteken) maar ze hebben wel uitvalsverschijnselen...vandaar haha.

ja ze hangen een beetje horizontaal....en de staartvin doet niks meer.

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:21

Nou ja, toch zou ik eventjes met een monstertje langs een speciaalzaak gaan, dan weet je iig dat het aan je waterwaarden ligt (of juist niet).

botanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:10

de temp van het water moet bij guppen toch wel tussen de 21 en de 25 graden! als het te koud is worden ze ook "lam" en gaan dood

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:47

Mwah, ik heb altijd guppen gehad...altijd in kamertemperatuur water. En dat ging altijd goed. Deze doen het ook al een jaar...maar nu ineens doen ze raar.

Maar ik zal dan wel naar het water laten kijken. Maar het is gewoon kraanwater...niet anders als anders...
Nou ja, ik kijk wel wat de dierenwinkel zegt...

En gelukkig heb ik een zooitje jongen op voorraad Haha!

Rainie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:28

Ja, maar de samenstelling veranderd toch na verloop van tijd omdat er dus vissen in wonen, en hopelijk ook wat planten Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:14

Haha ja Rainie, ook planten ja Haha!

Nou ja, van die samenstelling heb ik geen verstand.
" men neme vis, men neme water, vis in water en klaar" zo ver gaat mijn vissenkennis Haha!

Inmiddels is mijn 1 na laatse mannetje ook ge-euthanseerd...

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:58

Gebruik je misschien ineens in die kamer luchtverfrissers of andere sprays. Ik heb net namelijk ergens gelezen dat aquariumdieren daar aan dood kunnen gaan. Het water neemt namelijk al die stoffen op en die schijnen niet zo goed te zijn voor ze.