Konijn of cavia?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dragonforce

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Barendrecht, Zuid Holland

Re: Konijn of cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:00

More schreef:
Ik vind ze allebei eigenlijk wel leuk!
Maar ik zou voor een konijn gaan, die zien er liever uit vind ik
Die kun je ook nog zomers in een ren doen


Ik laat mijn konijn in de achtertuin (heb een buitekooie gekocht en ben een rib armer Tong uitsteken) en laat hem altijd buiten (tenzij het winter wordt), Behalve als het gaat regenen. dan moet hij de kooi in.

Maar konijnen zijn erg slimme dieren. Mijn konijn gaat altijd naar zijn "wc bak" in de kooie als hij moet. Haha! (uit zijn eigen nog wel geleerd!)

probeer dat maar eens bij een cavia. Pling

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Konijn of cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:23

wij hebben trouwens ook een konijn Haha! , ze loopt los, komt bij je op de bank zitten, als de buitendeur open staat, loopt zij ook buiten, en moet ze nodig plassen of poepen, dan rent ze met een vaartje naar haar poepdoos in d,r hokje. Knipoog We hebben alle kabels wel afgeschermt. Clown Moet er ook bij zeggen, dat dit een erg lief konijn is, we hebben wel eens een ander rampen geval gehad, die hebben we ook weg gedaan, omdat die ons "aanviel". Verdrietig Heel lang over nagedacht om deze te nemen, maar dit konijn is echt mega lief. Bloos

Chichiba

Berichten: 1030
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Konijn of cavia?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:37

Wij vonden de cavia's dus enorm stinken...Al maakte ik het hok nog zoveel schoon...We konden niet tegen de lucht...Cavia's zijn ook niet zo zindelijk als konijnen...die doen alles hier in het toilet...Hoef ik dus gemiddeld maar 1 a 2x per week te verschonen...Het hok als het nodig is...

Ik moet wel zeggen dat ik een konijn heb dat sproeit...en wel te verstaan het vrouwtje...Dat stinkt echt enorm...Dat is echt vreselijk...Ze doet het gelukkig niet aldoor...Alleen als ze ergens erg kwaad om is...(is dus best een driftkikker) of ws als ze achter het mannetje aanzit...Mannetje is ruim 3 jaar geleden geholpen...
Het is echt geen petjes als ze sproeit...Het ruikt (lees stinkt) heel erg en de lucht blijft ook echt hangen...Sproeien doen ze dus ook omhoog...meestal als ze springen...het zit dus ook op de muren...

Ook al stinkt dat zo...toch waren de cavia's op de 1 of andere manier erger...ze stonken...en we konden niet tegen de huidschilfers? of waar je dan ook allergisch voor kan zijn bij cavia's...

Groetjes ChiChiBa...