Gekko's!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Gekko's!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 19:32

Dit zijn mijn 3 luipaard gekko's (Slayer, Destroyer en Venom) van een week of 5 oud Haha!

Slayer Lovers
Afbeelding

Destroyer! Haha!
Afbeelding

Dessies mooie patroon
Afbeelding

en Venom Cool Haha!
Afbeelding

RodeoRoxy

Re: Gekko's!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:58

ohhh die destroyer... zo cute!!!
kan je die beesten nou ook vasthouden ofzo of heb je ze gewoon in een terrarium?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:03

Ze zitten in een terrarium, en het is beter om ze niet teveel te storen.
Maar je kan ze wel hanteren en ze zijn ook totaal niet schuw. Vork

Soms als ik in de bak bezig ben komen ze op mn handen af om te kijken wat er aan de hand is, dan likken ze mn vingers af enzo Haha!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:02

Ik wil ook een Gekko Haha!
haha.. we houden het eerst bij slangen Tong uitsteken

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:06

aaah wat een enge beesten..!!
ik vindt zulke beesies maar niets...
*sorry mijn mening*
Veel plezier ermee..!!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 21:16

wat in vredesnaam is dr nou weer eng aan een gekko? Haha!

dat mensen de kriebels krijgen van mn vogelspinnen kan ik me nog een beetje voorstellen.. maar gekko's? nahhhh

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 17:27

Wat een schatjes!! Knipoog

Zijn gekko's giftig? en aggressief?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 19:31

nope geen spatje gif Lachen
ze kunnen wel bijten, maar zullen dat zelden doen (op sommige andere gekkosoorten na). echt schatjes Lovers (en ze vreten me de oren van het hoofd Haha!)

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:59

hier nog ene met 2 luipaardgekko's! Leuke beessies zijn het. Lekker nieuwschierig en het mannetje hier heeft geen hersens...... weet nou nog steeds niet dat ze niet in de kunsthedera kunnen klimmen zonder achter over te vallen Haha! . Het is trouwens een mooi gezicht als ze gaan jagen!
Ze zijn errug leuk!

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:50

oeh destroyer is cool!!! Cool

ik ben gek op gecko's (leuke woordspeling Haha! ), alleen dit zijn echt nachtdiertjes he, zie je ze overdag wel of weinig?? ik heb een dipsorausus (woestijnleguaantje) gehad, die sliep de hele dag Haha!

dit is'm:
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 22:48

inderdaad het zijn nachtdieren, maar dat maakt niet veel uit Lachen de lamp staat aan van 8 tot 8, en overdag moet ik toch werken dus ik kan ze 's avonds heel mooi zien!

die woestijnleguaan is ook gaaaaaaaaf Haha! Cool

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:58

ja hij was ook heel lief...net zo'n oude opa Haha! alles op zijn gemakje, en je kon m ook gewoon oppakken. Alleen in je hand moest je m echt goed vasthouden want dan nam die anders ineens een sprong haha.

ben er ook wel trots op. Dipjes zijn heel moeilijk te houden, gaan 9 van de 10 x dood, omdat je precies de goede temp (min, 40 graden!) moet hebben en licht. dus geen beginners beestje. Heb m bij de reptielenzaak vandaan voor bijna nop, hij was nl bijna dood. hij was geimporteerd uit t wild (usa desert) en dat gaat bijna nooit goed. Was vel over been en zo. ze wilden m dus eigenlijk in de vriezer gooien, maar ik was gelijk verliefd op dat koppie (net een mini dino Tong uitsteken ) dus hem m 'gered' Cool . Voor een vermogen aan lampen etc gekocht, groot terrarium, en hij knapte zienderogen op. At goed, (vetgemest met sprinkhanen, wasmotlarven e.d. Haha! ) en werd in no time van scharminkel, een hele stevige man! Toen hebben we een vrouwtje erbij gehaald, maar die is nooit tam geworden, was wel heel mooi. Maar helaas snel overleden....
'tja reptielen'......... Cool

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 23:19

good job Haha!
k heb het niet zo op wildvang, laat die beestjes lekker in de natuur zeker als ze zo moeilijk te houden zijn Verdrietig
t is wel goed om soms met nieuwe bloedlijnen te kweken maar wat mij betreft zo weinig mogelijk (heeft geen betrekking op jou hoor, maar gewoon in het algemeen Knipoog )
t is zeker een gaaf dier!

reptielen zijn gaaf, maar ik blijf ook nog steeds een enorm zwak houden voor spinnen Bloos Lovers

1 van mn spinnedingen Haha! ->

Afbeelding

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:05

ja had al een keer gereageerd in een van je spinnentopics, ik vind ze wel grappig maar zelf nooit echt wat mee gehad. Haha!
Doe jij er trouwens ook wat mee? of echt alleen als huisdier. Ik heb nl een tijd bij Reptilion gewerkt (een reptielenhuis zoals Serpo) als vrijwilliger. Had een albino tijgerpyton als adoptiekind Bloos (je kon zelf adopteren, dan was alles jou verantwoording ze bleven alleen in t reptielenhuis) die was heel tam, en diende als 'fotoslang' of voelslang (om mensen er bekend mee te laten worden etc). En er kwamen met de tijd steeds meer beestjes thuis bij.
Ze zijn alleen failliet gegaan , en nu heb ik geen reptielen meer. (meeste is van ouderdom gestorven). Alleen mijn ouders nog wel, een baardagaam (die ik meegenomen heb toen ze failliet gingen, beestje heeft ook een metamorfose ondergaan) heb ik haar kado gedaan Cool , en ze hebben 2 legunanen. (iguana)
Afbeelding
anolisje van mij

Afbeelding
mijn 2 constrictors toen ze nog klein waren..heb ik van baby af aan grootgebracht, alleen ze werden op t laatst zo agressief dat ik ze weg heb moeten doen...(toen had er al 1 in mijn been gehangen.. Haha! )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:24

Bah die spin vind ik maar een engerd Clown Knipoog
vedrer niets tegen spinnen Haha!

de gekko's wow wat een mooitjes zeg, ik vond ze hier in de winkel al leuk.. maar deze zijn nog leuker Haha!

die slang.. oehhh leuk beest zeg.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 18:42

t zijn echt huisdiertjes ja, allemaal, hoewel ze nu allemaal nog veel te jong zijn om mee te kweken is dat over een paar jaar wel zeker de bedoeling! Haha!

et spinneke op de foto wordt overigens knalpaars over een jaartje of 3 Cool

de gekko's veranderen ook nog heel erg van kleur Cow_horse Lachen dit is hun baby-kleur, en de donkere "banden" veranderen met elke verandering langzaamaan in stippels.
je blijft er gelukkig wel wat van zien Haha!

lieve constrictors ook Lovers vind slangen ook prachtig maar zou ze zelf niet willen hebben.
welk beest is dat op die andere foto trouwens? t ziet eruit als een anolis Tong uitsteken

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:55

Immanitas schreef:
lieve constrictors ook Lovers vind slangen ook prachtig maar zou ze zelf niet willen hebben.
welk beest is dat op die andere foto trouwens? t ziet eruit als een anolis Tong uitsteken

hihi staat onder de foto als t goed is, maar je gaat door voor de koelkast, het is een anolis Haha!

ja slangen zijn echt mooi, maar ik wil ze ook niet meer. ze blijven onbetrouwbaar, en ik kon het niet meer over mijn hart verkrijgen steeds ratten te voeren.. Ach gut (ze aten geen diepvries

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 19:03

sjah slangen moeten ook eten zo denk ik altijd maar Lachen mn gekko's en spinnen krijgen op den duur ook wel pinkie muizen Ja

had over dat anolis heen gelezen trouwens Bloos omdat je het erboven over leguanen had vroeg ik het, vond het al zo raar Haha!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:35

Wauw, gave beesten Bloos! echt supermooi, maar die spin is eng Clown ik begin al te gillen bij zo'n klein spinnetje Clown maar verder, gave beesten!!

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:50

leuke foto's ik vind ze alleen wel erg eng Haha!

Wij hebben zelf ook twee Gekko's zal er een paar foto's laten zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
beetje vaag Knipoog

Afbeelding

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:50

Immanitas schreef:
sjah slangen moeten ook eten zo denk ik altijd maar Lachen mn gekko's en spinnen krijgen op den duur ook wel pinkie muizen Ja

das waar, maar mijn ex ( Hamer ) had ze vanaf het begin af aan gewend gemaakt aan half levend voer. Houd in: men kope een muis/gerbil/hamster of (later) rat, levend en wel bij de dierenwinkel of reptielenzaak. deze neemt men mee, stopt thuis in kooitje, kijkt er ff naar, beseft zich dat het eigenlijk een lief pluizig huisdiertje is, om vervolgens het beest bij de staart te nemen, en knock-out te slaan tegen de muur. Als het beest niet meer sparteld en een bloedneus etc. heeft, laat men het boven de slangenkooi bungelen. Zie daar, de slang eet.
Misselijk
geloof me, pinkies etc zijn nog wel te doen, maar volwassen ratjes en gerbils etc doodslaan gaat je na 3 x niet zonder kotsen en slapeloze nachten af. (en nee, ik ben geen watje Ach gut )
Knipoog

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 20:27

iegh nee das geen leuk verhaal
k vind het al vreselijk als mn kat met een halfdood vogeltje aan komt zetten bij wijze van kadootje, en dat ik em dan uit zn lijden moet verlossen Verdrietig

krekels zijn gelukkig wel leuk voer, die vervelende tsjirpers voer ik met plezier Haha!

leuke foto's trouwens UkkieY Ja mijne groeien volgens mij ook al behoorlijk en krijgen een lekkere dikke staart Lachen
Destroyer heeft inmiddels uitgevogeld hoe ze uit de bak kan klimmen als de bak los staat Haha!
Gister klom ze over de rand over mn arm en weer terug, helemaal niet schuw meer Lovers

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:23

ik ind Venom helemala geweldig, heb je van die ook ngo foto's van bovenaf ofzow Knipoog lijkt net of ie mijn witte eyeliner opheeft haha

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 22:42

k zal zo gauw mogelijk weer foto's maken Lachen
mijn cam is nogal crappy en eigenlijk niet eens van mij, deze foto's zijn gemaakt met de cam van mn vriend en die heb ik niet zo heel vaak tot mn beschikking helaas