Border Collie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Border Collie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 11:08

hoi hoi

wie heeft er thuis een Border Collie. ik wil er later behendigheid en fly ball mee gaan doen. Kan iemand iets vertellen over het karakter enz

groetjes anouk

Eowyn3003

Re: Border Collie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:40

Ik heb er een!!!, hij is echt super!!! Ze zijn wel een beetje nerveuse maar dat is nx hoor!!! ze zijn heel snel en behendig en ze werken graag, perfect dus om er behendigheid en fly ball mee te gaan doen!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:53

wij hebben thuis ook een border collie, echt een superhond! Heeft wel echt drijversinstinct, dus toen wij nog klein waren moesten wij opletten met tikkertje spelen omdat Kyra (onze hond) daar een beetje gek van werd en iedereen bij elkaar wilde houden.

Ze zijn wel heel intelligent en heel makkelijk in de omgang. Ze hebben echter wel heel veel ruimte nodig om zich uit te kunnen leven en zijn echte buitenhonden. Kunnen ook uren met een bal of stok spelen.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 16:50

Border collies zijn honden die heel veel beweging en uitdaging nodig hebben. Ook kunnen ze als ze ergens mee bezig zijn erg gefocused worden en zijn ze alleen daar mee bezig en luisteren dan niet meer. Het zijn echte werkhonden met erg veel energie!
Ik ken een paar border collies en ik kan er niet tegen, ze zijn mij te druk af.

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:42

Leuke honden Lachen
Een vriendin van mij heeft een border collie, en ze hebben een weide met schapen achter de tuin en die hond loopt de hele dag rond de omheining van die wei naar de schapen te kijken Haha!
Hij is idd vrij druk, maar hij luistert perfect!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:51

Wij hebben een zeer rustige Bordercollie. Is wel heel erg werklustig en doet het heel goed met trainen. Hij vindt het ook echt superleuk. Voor derestis het idd ook dat als mn broertje druk gaat doen dat Collin (de border collie Knipoog ) erachteraan wil. Helaas heeft hij wel HD Boos!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:20

kijk wij gaan in een rijtjeshuis wonen met aan de overkant een groot grasveld met een beek dus veel uitlaat mogelijkheden. Ik wil als hij oud genoeg is behendigheid gaan doen. In de 2e krijgen we op school les in behandigheid. Ik ga heel veel met de hond doen en niet 3 rondjes om en voor de rest niks

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:55

Mijn man heeft er eentje gehad Ja
Echt een super dier.......... ontzettend trouw, lief, gehoorzaam en hij wilde heel erg graag 'goed doen'.
Maar ook af en toe heel erg druk en vooral ontzettend 'bezig'.
Ik zou later best nog eens een Border Collie willen, maar dan alleen als we genoeg ruimte rond het huis hebben om hem vrij los te laten lopen.
Zo'n dier heeft echt heel erg veel beweging nodig en voelt zich het beste als hij lekker rond kan struinen.
Misschien later als we groot zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:01

Haay,

ook wij hebben een bordercollie gehad maar die is helaas vorige maand overleden.
Maar het was een hond van goud. Inderdaad het drijvers instinct zit er in! Zo wilde zer altijd kleine kinderen in de speeltuin bij elkaar drijven. Maar wij hadden we een hele speciale border collie want ze was bang voor schapen Haha!
Verder zijn het echt hele vriendelijke dieren en super intiligent! Ze leren enorm snel en doen ook snel dingen na. Zo kon onze hond ineens de deur open maken zonder we het haar geleerd te hebben enzo.
En ze zijn ook druk dat klopt!
Maar ik vind het heerlijke honden en als mijn vriend en ik een huisje hebben komt er ook zeker ee bordercolie pup!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:02

Ik heb er eentje. Geen raszuivere, er zit nog meer doorheen. Het is een geweldig beest om mee te werken alleen een beetje een stresskip (komt door zijn verleden). Maar ik denk niet dat er nog een bordertje komt. Ik vind heel veel borders namelijk te veel werkdrift hebben. En daardoor bijvoorbeeld alleen maar bezig zijn met een bal en ook niet vriendelijk zijn tegen andere honden. Mijn bordertje heeft dat allemaal wat minder en dat is voor mij voldoende. Ik train er trouwens vrijwel iedere dag mee en dat heeft hij echt wel nodig (en dat is ook wat is zocht hoor Knipoog )!! Maar als je alleen een hond wil om er behendigheid mee te doen zijn er ook wel een heleboel andere rassen! Niet dat een border niet leuk is ofzo hoor, maar kijk wel even verder OK dan!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:46

ik ken er paar mensen met border collies en die honden hebben echt hopen energie. als ze dat er elke dag genoeg kunnen uitspelen/rennen/werken zijn het fantastische en zeer trouwe honden.
zelf zou ik geen border nemen omdat er hier geen genoeg plaatsen zijn om hem/haar los te laten lopen en dat is toch wel echt nodig.