Iemand zei me van de week dat Marktplaats in feite toch de handel in Hussels (honden die op Jack Russells lijken) in stand houdt, daardat zij toestaan dat er met "Jack Russells" zonder stamboom in de speciale rubriek Jack Russells geadverteerd wordt.
Sommige honden zijn inderdaad klein en hebben wat korte benen, en dat is dan ook hun enige raakvlak met de Jack Russell terrier.
In feite is dat misleiding dus............niet door Marktplaats, wel door de adverteerder, maar door ze toe te staan in deze rubriek te adverteren denken de mensen toch dat ze"Russels zijn.
Mag Marktplaats dit doen, weet iemand dat? is het misleiding?
Weet iemand dit?
Dit staat inde voorwaarden: ps dit staat in de voorwaarden:
Het is niet toegestaan onrechtmatig artikelen aan te bieden (zoals namaakartikelen
Ik denk wel dat marktplaats dit mag doen. Een kruising Jack Russel is geen "namaak"jack russel, dat is gewoon een kruising. En heel veel mensen geven niet zoveel om stambomen en nemen net zo lief een goedkopere jack russel, die niet volgens de richtlijnen gefokt is en geen papieren heeft.
Ze lijken op jack russels, dus mogen ze ook al jack russels verkocht worden. (onder de rubriek Jack Russel)
Het is denk ik niet zo dat mensen die zo'n "neppe" Russel kopen, het idee krijgen dat ze zijn belazerd. Als mensen echt een goede JR pup willen, die goed gefokt is en die papieren heeft, dan nemen ze echt wel contact op met de rasvereninging om zo bij een goede fokker te komen.
Maar heel veel mensen vinden dat niet belangrijk.
SANEX
Geplaatst: 12-04-05 11:17
Zo worden er toch ook zat paardenkruisingen op marktplaats aangeboden ?
Bv onder Tinker's/Friezen, een rasgeralateerde rubriek, staan vaak zat kruisingen tussen beiden, of tussen een Tinker of Fries met iets anders.
En wat is een Jack Russel nu eigenlijk? Dat ras bestaat ook uit kruisingen en is nog maar sinds korte tijd een officieel ras. Naast mij op mijn stoel ligt ook een kruising Jack Russel/boerenfox. Een geweldig hondje en niet meer verkeerd dan welke hondenkruising dan ook. Ze is eigenlijk niet eens van mij maar ik ben stapelgek op haar. Kijk maar eens rond op marktplaats. Het overgrote deel is kruisingen. De enigen die de handel in dit soort honden in stand houden zijn de mensen die ze kopen. En dat is ook niet altijd verkeerd want sommige mensen houden nu eenmaal van mengelmoesjes. Ik maak me meer zorgen om de echte broodfokkers.
Shetfan
Geplaatst: 12-04-05 15:25
Marktplaats kan ook moeilijk van elke Jack russel naagaan of het wel een echte russel is denk ik.