Mijn Katje! (lang verhaal)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Mijn Katje! (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 11:04

Ik had dus een katje.. ernie.. een katertje. We hadden hem een paard maanden, hij is meegeweest op vakantie naar noorwegen. Iedereen hier thuis was echt helemaal gek op hem, dat beestje is zoo lief! Maar een paar maanden geleden, is hij twee dagen van huis weggeweest. Normaal is nooit zo lang weg ( maar een uurtje ofzo) dus we waren super ongerust. Nadat hij toch is thuisgekomen, hebben we besloten hem te laten castreren ( hij was inmiddels 9 maanden) Vorige maand is hij dus gecastreerd. Na de castratie is hij heel erg dicht ij huis gebeleven, en bijna niet meer weggeweest. Tot vorige week. Mijn moeder lag te slapen, hij wilde eten, maar dat kreeg hij dus niet want mijn moeder had niet door dat hij dat bedoelde. Ze heeft de deur open gedaan, en hij is naar buiten gegaan om te spelen, wat hij vaker doet. Nu is hij nogsteeds niet thuis gekomen!!! We hebben ons onwijs veel zorgen gemaakt, overal in de buurt gezocht enzo.. Mijn ouders zien het niet meer zitten, denken dat hij niet meer terugkomt, want het is een echtkasplantje, die helemaal niet van vreemde mensen houd. NU wil mijn vader dus een hond, ik weet niet wat mijn moeder hier van vind, maar ik vind dit eigenlijk een beetje snel gaan, hij is nu een week weg. Ik denk dat hij een hond wil ( omdat hij die altijd al wilde en het er nooit van is gekomen) om de kat zosnel mogelijk te vergeten. Maar ik denk niet dat dat zo gaat werken. Wat vinden jullie hiervan?

(sorry van het eindeloos lange verhaal Bloos )

Shivatjuh01

Re: Mijn Katje! (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:09

Hi!

Ik zou nou nog geen hond nemen.. zeker niet..
Want stel jullie kat komt wel terug, dan zit je
met een kat die niet tegen de hond kan en anders
om. Hebben jullie naar asiels en dierenbescherming
in omgeving gebeld? Vaak worden dieren die gevonden
worden naar een dierenasiel gebracht... Ik hoop dat
jullie hem snel terug vinden!

Blijf hoop houden Knipoog

Groetjes XxX Debbie & Shiva XxX

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 11:14

Dat vind ik dus eigenlijk ook. Maar mijn ouders hebben de hoop al helemaal opegegeven, ze weten zeker dat hij niet meer terugkomt. ( okee ik heb er ook niet veel vertrouwen meer in, zo is hij helemaal niet)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:36

Katten blijven wel vaker langere tijden weg. Vaak komen ze toch terug. Niet meteen de hoop opgeven. Katten kunnen goed voor zichzelf zorgen!
Je moet inderdaad eens naar de asiels bellen en aan de gemeente werf vragen of ze een kat hebben gevonden. Zo ja moet je kijken of het jullie kat was. Klinkt gruwelijk, maar ik neem aan dat je liever weet dat hij dood is dan dat je niet weet waar hij is gebleven....
Meteen een hond nemen kan best goed zijn om de verdwijning te verwerken. Een hond brengt veel plezier en geeft afleiding waardoor je ook ergens anders aan kan denken. Natuurlijk blijf je aan ernie denken, maar misschien dat een hond het voor jou vader makkelijker maakt om er mee om te gaan...

Succes met de eventuele verdere zoektocht en ik hoop voor je dat ernie alsnog terug komt!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:38

Clown Geloof het of niet Tong uitsteken

Wij hebben een hele luie kat; Caramel..
Tot vorig jaar gingen onze katten altijd mee op vakantie naar Frankrijk.
We hebben daar een 2e huis Bloos...
Caramel heeft het altijd door als we naar huis toe gaan, daarom sluiten we hem 2 dagen van tevoren ergens op, waar 'ie niet naar buiten kan.

De laatste keer waren we dat vergeten...
We zijn een dag langer gebleven om 'm te zoeken en te roepen, maar Mellie kwam gewoon niet Clown
Dus.. We hebben 'm achter gelaten.
Mijn ouders moesten toch 3 weken later weer terug, weet ik veel waarvoor.

Dus wij een grote schaal met brokjes neergezet, en een enorme hoeveelheid water (zomervakantie..)!
3 weken later kwam 'ie miauwend naar m'n ouders rennen toen die aankwamen.
Sukkel Vork

Ze kunnen dus best lange tijd voor zichzelf zorgen, hoor Lachen
Maargoed..
Over wegblijven gesproken...

Wij hebben een tijdje 6 katten gehad, en 2 daarvan gingen ook soms voor langere tijd weg.
Sommige ex-katers voelen zich nog best wel "compleet" Tong uitsteken
Daarom gaan ze vaak in het voorjaar eropuit om leuke poezen tegen te komen enzo Vork
Dus wees maar niet bang, hij komt wel weer terug.
Het kan een paar weken duren, hoor... Onze kat bleef wel eens een week of 3 - 4 weg!!