sluierstaart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stekeltje

sluierstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 18:02

Hallo, ik heb een hele vreemde en misschien wel gekke vraag, maar ben een beetje radeloos. Mijn sluierstaart is sinds een paar dagen aan het drijven. Nu weet ik dat ze daar om bekend staan en meestal overleven ze het op een gegeven moment niet meer, maar deze is ontzettend sterk. Op dit moment heb ik hem apart gezet omdat hij al werd aangevreten en nu ligt hij of op zijn zij of rechtop, maar wel op de bodem. Ik durf hem niet zomaar door te spoelen, want dat vind ik zielig. Nu hoorde ik dat je hem met een bakje in de vriezer kan doen en dan valt ie in slaap en sterft ie. Hebben jullie nog suggesties hoe ik hem een pijnloze dood kan geven?

Ranja

Re: sluierstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 23:26

Nou levend door de wc spoelen zou ik dus ook niet kunnen hoor!!
Maar dat ze hem beginnen op te eten, terwijl hij nog half leeft is ook geen tof gezicht...
Ik heb trouwens helemaal geen idee of dat invriezen een redelijk vriendelijke manier is om hem naar de eeuwige wateren te laten gaan...Maar ik denk dat het net al met mensen is, je raakt buiten bewustzijn en raakt onderkoeld en gaat dood. Zeg maar. Bloos
Ik zou ook geen andere manier weten dan behalve de wc en de vriezer....sorry
Succes er maar mee. Ach gut

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:28

Oppakken en goed hard op de grond gooien. dan merkt de vis er ook niks van (tenminste als je hem dus wel goed gooit)
Dit soort dingen vind ik ook altijd erg moeilijk, en zo levend doorspoelen kan ik niet. Maar zelf doodmaken, dat kan ik ook bijna niet over mijn hart verkrijgen.

Maar de vriezer methode zou ik ook niet snel doen, dan zou ik hem eerder op de grond gooien of met een baksteen erop.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:10

De vriezer lijkt me trouwens ook vrij "natuurlijk" voor een vis Ja

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:21

Ik heb uiteindelijk gister de vriezer-methode gedaan, omdat ik het van verschillende kanten hoorde. En ik moet zeggen dat ik het kan aanraden. Omdat hij koudbloedig is, valt hij in slaap en sterft. Het was binnen 5 minuten gedaan en je zag hem steeds zwakker worden, maar heel rustig. Ik blijf het moeilijk vinden, maar dood door de wc spoelen blijft toch beter Haha! Bloos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:23

Heb je hem wel goed voer gegeven dan? Geen vlokken maar korrels? Straks heb je hem voor niks vermoord. Scheve mond

Stekeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 19:49

Hij heeft zeker wel goed voer gehad en ik had hem ook al heel lang. Heb hem drie dagen nog apart gehad, maar vond het zielig om nog langer te laten lijden. Hij werd ook helemaal wit en nu zeiden ze bij Ranzijn dat dat ouderdom is..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 22:48

door de wc ermee onze vis ging al schuin drijven en ik dacht die is toch binnen nu en 1 dag dood. Toen ikde viskom van tafel had gehaald. Begon onze kat heel hard te mauwen . Hij miste de viskom waar hij altijd me kroelde en uit dronk