Toen ik woensdag avond thuis kwam zag ik Pew nergens, maar hij was wel vaker lekker met de stalkatten samen aan het pitten dus ik zocht er niets achter. Donderdagavond was er echter nog steeds geen Pew te bekennen dus toen ben ik gaan zoeken. Na meer dan een half uur lopen en roepen kreeg ik antwoord, dus op het geluid af! Omdat het al begon te schemeren snapte ik er om een gegeven moment niets meer van want het geluid kwam niet van één kant. Na een paar minuten en nutteloos rondjes lopen viel het kwartje. Misschien zat hij wel in een boom? En jawel.... in de kroon van een grove den, op een meter of 30 à 35 hoogte.
Tja, wat doe je daar dan aan?
Brandweer bellen? Niet eens aan begonnen want die zouden er toch niet bij kunnen komen.
Dierenarts gebeld. "Meeste katten komen met een paar dagen wel naar beneden hoor. Het zijn meer de baasjes die zich zorgen maken dan dat de kat er aan lijdt".
Enfin, vrijdag vrij genomen en onder de boom gepost, tot het donker was. Geen Pew naar beneden. Wel mauwen, zodat je het een half gebroken hart zat.
Zaterdagochtend daar gezeten en heel even terug naar huis omdat ik naar van de honger werd. Geinternet en al surfende een boomverzorger gevonden die op zijn site had staan dat hij ook aan catrescue deed. Boomverzorger gebeld en met een uurtje zou hij er zijn. Het duurde iets langer maar uiteindelijk was hij er en nog geen uur later stond hij met mijn kleintje in zijn hand weer beneden, terwijl Pew op zijn beurt een soort Hellraiser punten in de man zijn vel trok.

Hmm, het was uiteindelijk toch best een lang verhaal.....

Anyway, kijk en huiver!