Konijntje dood..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_shirley_x

Konijntje dood..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 14:38

Wij hebben ong. 5 weken terug een konijntje gekocht voor mijn zusje van 2 jaar; Flappie.
Ze was er helemaal gek mee, kon gewoon niet meer zonder dat beestje...
Vanmorgen ging mijn zusje zoals iedere morgen haar Konijn pakken om binnen te laten lopen en op de plaats...
Begint ze keihard te huilen..

Dus mijn moeder gaat kijken...tranen rolde over dr wangen, terwijl ze pas 2 is..ze besefte het gewoon.
Mijn moeder vertelde haar dat Flappie sliep en niet meer wakker werd...toen ging ze nog harder huilen..
Hij was dus dood en hij was pas 11 weken oud..
vbind het echt heel erg zielig voor mijn zusje, ze krijgt ook snel weer een nieuw konijntje want anders is dat echt zielig..We weten niet waaraan die dood is gegaan, hij heeft geen wonden enz. maar ik hoop iig dat ie geen pijn heeft gehad en dat ie in zn slaap dood is gegaan...

Het was echt zo'n lief beestje, jammer dat ie zo vroeg moest doodgaan.
Ze gaan hem vannacht begraven.

Dit was Flappie; *was trouwens de 1e dag toen ie bij ons was, en toen was mn zusje er al helemaal gek van..want ze riep al een week dat ze een flappie wou Haha! (een konijn dus), hij voelde zichzelf ook al meteen op zn gemak Tong uitsteken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

R.I.P. Flappie!

Ylana

Re: Konijntje dood..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:59

Ach, gossie!
Het is nooit leuk de dood van een dier.
Ik vind het erg zielig, vooral voor je zusje!

Sterkte!!!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 15:17

Ylana schreef:
Ach, gossie!
Het is nooit leuk de dood van een dier.
Ik vind het erg zielig, vooral voor je zusje!

Sterkte!!!

Jaa idd..
Mn zusje is wakker en ze vraagt heel de tijd of flappie nog wakker word..We hebben gezegd dat ie niet meer wakker word, maar dat er straks ofzo een nieuw konijntje komt, die net zo lief is als flappie...Toen zij ze jaa maar ik wil Flappie....Ze begrijpt niet helemaal dat ie ECHT niet meer wakker word...

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:58

ahhh Ach gut
zielig voor je zusje
echt snel zeg

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:20

Ach gossi Ach gut

Vaak zijn de konijntjes in een dierenwinkel te vroeg bij hun moeder weg gehaald omdat ze met 8 weken snel groot zijn. Meestal worden ze met 4 weken ofzo weggehaald en dat is te vroeg, maarja iedereen wil een "klein" konijntje. Misschien kan je beter bij een fokker kijken of een kinderboerderij. Of misschien heeft een konijnenopvang bij jou in de buurt wel wat zitten!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:04

een konijntje hoort niet zomaar dood te gaan. Kennelijk op een verkeerd adres gekocht. JE kunt het nooit weten he. Misschien moet je eens op marktplaats kijken, daar staan ook wel eens fokkers tussen.

Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:54

Hebben jullie het konijntje ergens gekocht waar het binnen zat en hebben jullie het in een buitenhok gehuisvest?
Zo een jong konijntje moet nog een tijdje binnen en kan pas buiten wanneer het s'nachts niet meer zo koud is.
Tegen de volgende winter krijgt hij dan een dik vachtje en kan hij ook in een buitenhok (met veel stro in zijn slaaphok) overwinteren.
Maar dan kan hij niet telkens mee naar de huiskamer genomen worden om met hem te spelen, dat is een te groot temperatuurverschil.

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 14:44

Austria schreef:
Hebben jullie het konijntje ergens gekocht waar het binnen zat en hebben jullie het in een buitenhok gehuisvest?
Zo een jong konijntje moet nog een tijdje binnen en kan pas buiten wanneer het s'nachts niet meer zo koud is.
Tegen de volgende winter krijgt hij dan een dik vachtje en kan hij ook in een buitenhok (met veel stro in zijn slaaphok) overwinteren.
Maar dan kan hij niet telkens mee naar de huiskamer genomen worden om met hem te spelen, dat is een te groot temperatuurverschil.

Hij heeft binnen én buiten gezeten, toen het hier goed weer werd is ie naar buiten gegaan...En hij kwam nog gewoon binnen enz. Lachen..maar ik denk niet dat het daaraan gelegen heeft..het is nu goed weer en hij zat pas met het goede weer buiten... Lachen..Maar hij liep bij ons overdag gewoon los, en kon ook gewoon naar buiten...

Hij kwam van een fokker vandaan, we krijgen er waarschijnlijk 1 van een vriendin van mijn zusje...