Zazou en Maiko waren mee naar school: Toiletteerlessen...

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Zazou en Maiko waren mee naar school: Toiletteerlessen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 12:59

Vanmorgen waren 2 van mijn 3 honden mee naar school. Maiko de kruising stabij/wetterhoun, en Zazou, haar dochter.
Papa Babbes bleef thuis, aangezien ik die pas getrimt en gewassen heb viel er weinig meer aan hem te doen. Daarbij gaat 3 honden in de trein nogal moeilijk in je eentje ( 2 was al een beetje een opgave )

Dus Maiko en Zazou waren het bokje. Er waren veel meer honden van andere leerlingen mee, dus ik had heel wat verwacht, maar eigenlijk waren Maiko en Zazou superbraaf en rustig, geen blaf, geen piep, geen grom, in tegenstelling tot sommige andere honden die er een goed kabaal van maakten.

Zazou uitgeleend aan een andere groep, Maiko zelf bij me gehouden ( die is soms iets moeilijker in omgang dan Zazou, en luistert slecht naar andere mensen ) de klassen waren opgesplitst.

Hier de foto's van het gebeuren:

Maiko op de behandeltafel, even wachten op het vastzet-riempje
Afbeelding

Netjes zitten
Afbeelding

En met het vastzet-riempje, zo hadden wij onze handen vrij om te borstelen
Afbeelding

Na het borstelen werd Maiko gewassen
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Koppie drogen met de handdoek
Afbeelding

Daarna lekker droogföhnen met 1 grote blazer en een handföhntje (daar was Maiko iets minder blij mee, op haar rug ging het wel, maar die lucht bij dr kop heeft ze een hekel aan)
Afbeelding

Afbeelding

Roos doet haar best Maiko droog te krijgen
Afbeelding

Het eindresultaat: Een zachte schone uitgekamde hond!
Afbeelding

Afbeelding

Terwijl ik met Maiko bezig was piepte ik er af en toe even tussenuit om ook Zazou op de foto te kunnen zetten, die in een ander klaslokaal zat.

3 meiden druk bezig Zazou te kammen en te borstelen
Afbeelding

En ook Zazou moest gewassen worden
Afbeelding

"Ik slik mezelf vast wel droog"
Afbeelding

Oeh, zo lekker!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook Zazoutje werd drooggeföhnt
Afbeelding

Afbeelding

Buikje ook droog
Afbeelding

En hier het resultaat: Een hond waarvan het lijkt alsof ze inhet stopcontact heeft gezeten ! Haha! De klasgenoten die haar behandelden, hebben haar omgedoopt tot Pluis Knipoog
Afbeelding

Afbeelding

Nog even wat hondjes van andere klasgenoten

Boefie van Nienke
Afbeelding

de herder van Simone
Afbeelding

Wendy met de herder van Simone
Afbeelding

Geen idee wie het is en van wie deze was, ken al mn klasgenoten van deze les niet Bloos
Afbeelding


Na het hele gebeuren de hondjes nog even uitgelaten in het bos-park tegenover school, Zazou liep los en had het plan meteen in de vieze vijver te springen! Gelukkig kon ik haar nog weer terugroepen, zou een beetje zonde van al het werk zijn.
Nu liggen ze schoon en uitgeteld op de bank, helemaal moe van alle indrukken.
Het is voor herhaling vatbaar, ze waren beiden heel braaf en rustig, prima hondjes voor in de les ! Haha!