mn hondje gesteriliseerd, vraagjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

mn hondje gesteriliseerd, vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 08:32

...zoals de titel al zegt, sinds gisteren loopt mn "kindje"dus met een ritsje in haar buikje(ze is echt zielig!)...maar nu zit ik toch met en paar vragen hoe jullie dat allemaal hebben gedaan met bijv. naar de paarden ivm vuiligheid...mijn hond gaat namelijk altijd mee! en loop dan te sprinten door de bak!..nu wil ik haar zolang de hechtingen erin zitten niet meenemen(nu voelt ze zich nog zieliger!!) en misschien voor de mensen die ook behendigheid doen, hoelang hebben jullie gewacht met beginnen nadat ze was geholpen?..hoelang hebben jullie gwacht met spelen met andere honden??..ik heb er wel een gevoel over maar lijk me toch fijn als er hier mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en ervaring mee hebben!

hopelijk hoor ik wat!
Gr.
Jasmijn en pootje van Rox

Ylana

Re: mn hondje gesteriliseerd, vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:55

Ik heb 4 honden waarvan 3 teefjes.
Allen zijn ze gesteriliseerd.
Bij mij gaven mijn honden zelf aan wat ze wel wilden/konden en wat niet.
Mijn Argentijn was al veel sneller weer op de been dan mij Jack Russel.
De dierenarts had mij geadviseerd om ze toch een paar dagen niet te laten spelen. De poot van een andere hond kan natuurlijk zo in haar buik komen.
Als ik jouw was zou ik haar gewoon een paar dagen lekker thuis laten. Kan ze even helemaal bij komen.
En gewoon goed naar haar kijken. Ze geeft zelf wel aan wanneer ze ergens weer aan toe is.
Ik denk dat je met behendigheid of het beoefenen ervan het best even aan je DA kan vragen.
Ik denk dat deze adviseerd tot dat de hechtingen eruit zijn, maar bellen kan altijd!

Succes met je oooo zo zielige hond!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:08

Ze geven het zelf meestal wel aan wanneer ze wat weer kunnen. Mijn teefje was echt een week heel erg ziek en kon daarna weer langzaamaan wat maar dat verschilt heel erg per hond...

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 16:49

Mijn hond was een ramp.
Die wilde gewoon crossen etc.
Aan de riem lopen was dan ook een ramp voor haar Haha!
Al had ze pijn, het maakte haar niet uit, dus bij haar moest je erg oppassen en zelf een grens stellen etc.

Als ik me goed herriner (2 jaar geleden alweer) liep ze iig totdat de hechtingen eruit waren aan de riem.
Haar wond was dan ook erg groot, van ribbenkas puntje tot aan het achterste deel van haar buik Ach gut
De eerste avond was ze sneu en had ze erge pijn.

Ze liep ook met een t- shirt of los hemd thuis, omdat ze die kap erg eng vond etc.

Over behendigheid wee ik het niet, maar denk dat je toch 2 weken moet wachten minimaal, omdat er nog vrij veel spanning staat als het net aan het elkaar is gegroeid en ook nog zwak weefsel heeft.

Succes

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 08:07

..dank jullie wel voor jullie antwoorden!...gelukkig valt de hechting mee bij Roxie, het is "maar"2 cm.!...en ziet er erg netjes uit, gelukkig is het tot nu toe , niet gaan regenen buiten zodoende is het ook nog erg schoon..vandaag voelt ze zich al een stuk beter en wil ze alweer gaan spelen...en dat kan niet!...dus zal ze nog ff geduld moeten hebben en kan ze totdat de hechtigen eruit zijn niet met andere honden spelen Ach gut over het behendigheid vraag, maandag gaan de hechtigen eruit..dus zal ik gelijk aan mn dierenarts vragen...want ik wil absoluut geen risico lopen(het is nu al zo rot genoeg)..maar bedankt voor jullie antwoorden, het is toch fijn te horen hoe andere het doen!

Gr.
Jasmijn en Rox