Nou, het vierde topic over de kleine doerakken. En het laatste dus. Want ze zijn nu allebei naar hun nieuwe mama's verhuisd. Maar met Lieke's digi hebben we nog "even snel" 2x 140 foto's (ongeveer) geschoten

Eerst maar weer even voorstellen. Dit is Katala, balancerend op de verwarming/mand.

En dit is Toet (nu Ziggy), tegen 't tafeltje aan.

Toet zal even een spoedcursus water drinken geven. Stap 1: men zet het pootje in het water, als volgt:

Men schud het overtollige water even uit het pootje, en likt het pootje daarna droog, als volgt:

Voor deze methode is wel een beetje geduld nodig, dus succes allemaal!
Dan moet de kattenbak natuurlijk regelmatig schoongemaakt worden. Die drie dingen met z'n allen op 1 bakje gaat nogal snel namelijk. Gelukkig wil Toet altijd wel even helpen hoor... Hij wijst wel even aan waar 't nog niet schoon is.

En dan is 't etenstijd.

Mini-silhouetjes

Een beetje jammer van die kleine dingen was onder andere dat bokken nogal lastig ging. Alles wat beweegt is namelijk potentieel gevaarlijk, en moet als zodanig onschadelijk gemaakt worden. Dus als je langs de topics scrollt...

En foto's maken is ook een vak apart, als die dingen 't touwtje aan de camara aanvallen, terwijl je een foto maakt...

Alledrie de poezen bij elkaar... Links zit Toet heel geinteresseerd te kijken naar wat Kaat aan 't doen is. Kaat (rechtsonder) valt de hangmand aan, van onderaf. Fleur (rechtsboven) probeert wat rust te krijgen, maar dat is best lastig met zo'n ding dat onder je bed hangt.

Toet zal even mooi poseren... (Was ie heel goed in, alleen zijn heel veel foto's van hem ietwat donker uitgevallen.)

Maar Kaat kan dat ook heel goed, en is gelukkig wat makkelijker te belichten:

Nu is 't nog maar 'n paar uurtjes tot we Toet achter gaan laten. Toet gaat namelijk naar de dierenartsassistente, en we gaan vanavond de beestjes laten inenten. En daarna neemt de DAA 'm meteen mee naar huis... Om het nog even extra moeilijk te maken, komt hij bij me op schoot liggen. Even nog laten zien dat ie toch ook heeeeeeeel erg schattig kan zijn:

Als hij dan later wakker gemaakt wordt, besluit hij z'n zusje, die in 't mandje lag te slapen, wakker te gaan maken. Wordt maar eens tijd, vinden jullie ook niet? *knauw knauw* in Katala's oortje...

Maar Katala is niet onder de indruk, en slaapt rustig verder. Dan zit er niets anders op, dan zelf ook maar weer te gaan slapen. En nu ie toch bovenop Kaat ligt...

En dan is 't zover... We zijn bij de dierenarts. Katala is zo ver mogelijk weggedoken, maar ligt wel weer redelijk rustig. Toet is aan het kijken wat er met z'n moeder gebeurt...

En toen was 't afscheid nemen... Ik kon er wel tegen, vooral omdat ik z'n help-laat-me-niet-alleen-mauwtjes niet hoorde. Pieter (m'n vriend) hoorde die wel, en had 'm 't liefst weer meegenomen... Sorry lieverd, 't is beter zo

Er is nu wel al wat meer ruimte op 't bord...

Omdat Kaat doodsbenauwd werd, toen we probeerden haar alleen mee te nemen in de auto, moesten we met een plan B komen. We hebben Fleur meegenomen, vrijdagavond, en zijn naar Leiden gereden, waar Kaat de volgende dag opgehaald zou worden. Arme Kaat kon van angst haar blaas niet meer controleren, met als gevolg dat die twee om 't hardst riepen of ze eruit mochten onderweg. Dus wat waren wij blij toen we die 70 minuten achter de rug hadden... Nou moesten we bij opa en oma (mijn schoonouders) logeren, tot de baby zaterdagavond opgehaald zou worden. De volgende foto's zijn dan ook allemaal bij hun thuis gemaakt.
What can I say? Gewoon schattig

Fleur was alle aandacht voor dat kleine ding nou wel zat, en wilde zelf eens aandacht. Zijn ze niet schattig, samen?

Ohw ohw... Aanvalshouding: volledig beschut, zo laag dat je haar bijna niet meer ziet

Slechts 1 woord: Ge-wel-dig

Zoek de poes!
En, ook weer vlak voor het afscheid... Katala zal nog even laten zien dat ook zij eigelijk veeeeeeeel te schattig is om weg te doen. Ja Kaat, we weten het. Maar wij hebben gewoon te weinig ruimte voor je.
We zagen ook 't meest op tegen 't afscheid van Kaat. Afgezien van 't feit dat Katala echt precies Fleur is, en die twee ook echt schattig waren samen, kenden we haar nieuwe mama nog helemaal niet. Wat nou als 't een of ander eng mens is, die d'r alleen maar wil om weet-ik-wat mee te doen

De volgende dag moesten we dus weer met Fleur terug naar Wageningen, wat Fleur (net als de vorige keer dat we bij opa en oma logeerden) helemaal niet leuk vond. Maar goed, nu zijn we weer veilig thuis. Enneh, Fleur? Geef toe, eindelijk rust...
Heb je nog niet 't bijzondere verhaal van de geboorte gelezen? Of wil je nog meer foto's zien (vanaf 0 dagen tot vier weekjes)? Kijk/lees dan in de onderstaande topics:
[BB]De bevalling was zwaar...
[BB]Toet en Katala, nu 4 weekjes oud