Zo heb je er drie, en zo nog maar eentje...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hester

Zo heb je er drie, en zo nog maar eentje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 15:21

Allereerst heel veel dank aan Lieke, omdat zij haar digi op zeer korte termijn wel aan mij wilde uitlenen, zodat ik nog snel een verzameling foto's van de kittens kon maken, voordat ze weg gingen... Thank you schoonheid Lachen .

Nou, het vierde topic over de kleine doerakken. En het laatste dus. Want ze zijn nu allebei naar hun nieuwe mama's verhuisd. Maar met Lieke's digi hebben we nog "even snel" 2x 140 foto's (ongeveer) geschoten Bloos . Dus hier een *kleine* selectie daarvan.

Eerst maar weer even voorstellen. Dit is Katala, balancerend op de verwarming/mand.
Afbeelding
En dit is Toet (nu Ziggy), tegen 't tafeltje aan.
Afbeelding

Toet zal even een spoedcursus water drinken geven. Stap 1: men zet het pootje in het water, als volgt:
Afbeelding
Men schud het overtollige water even uit het pootje, en likt het pootje daarna droog, als volgt:
Afbeelding
Voor deze methode is wel een beetje geduld nodig, dus succes allemaal!

Dan moet de kattenbak natuurlijk regelmatig schoongemaakt worden. Die drie dingen met z'n allen op 1 bakje gaat nogal snel namelijk. Gelukkig wil Toet altijd wel even helpen hoor... Hij wijst wel even aan waar 't nog niet schoon is.
Afbeelding

En dan is 't etenstijd.
Afbeelding

Mini-silhouetjes Lovers
Afbeelding

Een beetje jammer van die kleine dingen was onder andere dat bokken nogal lastig ging. Alles wat beweegt is namelijk potentieel gevaarlijk, en moet als zodanig onschadelijk gemaakt worden. Dus als je langs de topics scrollt...
Afbeelding

En foto's maken is ook een vak apart, als die dingen 't touwtje aan de camara aanvallen, terwijl je een foto maakt...
Afbeelding

Alledrie de poezen bij elkaar... Links zit Toet heel geinteresseerd te kijken naar wat Kaat aan 't doen is. Kaat (rechtsonder) valt de hangmand aan, van onderaf. Fleur (rechtsboven) probeert wat rust te krijgen, maar dat is best lastig met zo'n ding dat onder je bed hangt.
Afbeelding

Toet zal even mooi poseren... (Was ie heel goed in, alleen zijn heel veel foto's van hem ietwat donker uitgevallen.)
Afbeelding
Maar Kaat kan dat ook heel goed, en is gelukkig wat makkelijker te belichten:
Afbeelding

Nu is 't nog maar 'n paar uurtjes tot we Toet achter gaan laten. Toet gaat namelijk naar de dierenartsassistente, en we gaan vanavond de beestjes laten inenten. En daarna neemt de DAA 'm meteen mee naar huis... Om het nog even extra moeilijk te maken, komt hij bij me op schoot liggen. Even nog laten zien dat ie toch ook heeeeeeeel erg schattig kan zijn:
Afbeelding
Als hij dan later wakker gemaakt wordt, besluit hij z'n zusje, die in 't mandje lag te slapen, wakker te gaan maken. Wordt maar eens tijd, vinden jullie ook niet? *knauw knauw* in Katala's oortje...
Afbeelding
Maar Katala is niet onder de indruk, en slaapt rustig verder. Dan zit er niets anders op, dan zelf ook maar weer te gaan slapen. En nu ie toch bovenop Kaat ligt...
Afbeelding

En dan is 't zover... We zijn bij de dierenarts. Katala is zo ver mogelijk weggedoken, maar ligt wel weer redelijk rustig. Toet is aan het kijken wat er met z'n moeder gebeurt...
Afbeelding
En toen was 't afscheid nemen... Ik kon er wel tegen, vooral omdat ik z'n help-laat-me-niet-alleen-mauwtjes niet hoorde. Pieter (m'n vriend) hoorde die wel, en had 'm 't liefst weer meegenomen... Sorry lieverd, 't is beter zo Ach gut

Er is nu wel al wat meer ruimte op 't bord...
Afbeelding

Omdat Kaat doodsbenauwd werd, toen we probeerden haar alleen mee te nemen in de auto, moesten we met een plan B komen. We hebben Fleur meegenomen, vrijdagavond, en zijn naar Leiden gereden, waar Kaat de volgende dag opgehaald zou worden. Arme Kaat kon van angst haar blaas niet meer controleren, met als gevolg dat die twee om 't hardst riepen of ze eruit mochten onderweg. Dus wat waren wij blij toen we die 70 minuten achter de rug hadden... Nou moesten we bij opa en oma (mijn schoonouders) logeren, tot de baby zaterdagavond opgehaald zou worden. De volgende foto's zijn dan ook allemaal bij hun thuis gemaakt.

What can I say? Gewoon schattig Lachen
Afbeelding

Fleur was alle aandacht voor dat kleine ding nou wel zat, en wilde zelf eens aandacht. Zijn ze niet schattig, samen? Lovers
Afbeelding

Ohw ohw... Aanvalshouding: volledig beschut, zo laag dat je haar bijna niet meer ziet Haha!
Afbeelding

Slechts 1 woord: Ge-wel-dig Haha!
Afbeelding

Zoek de poes!
Afbeelding

En, ook weer vlak voor het afscheid... Katala zal nog even laten zien dat ook zij eigelijk veeeeeeeel te schattig is om weg te doen. Ja Kaat, we weten het. Maar wij hebben gewoon te weinig ruimte voor je.
Afbeelding

We zagen ook 't meest op tegen 't afscheid van Kaat. Afgezien van 't feit dat Katala echt precies Fleur is, en die twee ook echt schattig waren samen, kenden we haar nieuwe mama nog helemaal niet. Wat nou als 't een of ander eng mens is, die d'r alleen maar wil om weet-ik-wat mee te doen Nagelbijten / Gniffelen ... Gelukkig viel het uiteindelijk alles mee, was de nieuwe mama echt 'n schat, en Katala was nog best rustig ook. Ze mauwde niet toen we weggingen, maar zij werd dan ook niet alleen achtergelaten in 'n kooitje... (Toet moest nog even wachten tot de DAA klaar was met werk, 'n kwartiertje maar hoor.)

De volgende dag moesten we dus weer met Fleur terug naar Wageningen, wat Fleur (net als de vorige keer dat we bij opa en oma logeerden) helemaal niet leuk vond. Maar goed, nu zijn we weer veilig thuis. Enneh, Fleur? Geef toe, eindelijk rust...

Heb je nog niet 't bijzondere verhaal van de geboorte gelezen? Of wil je nog meer foto's zien (vanaf 0 dagen tot vier weekjes)? Kijk/lees dan in de onderstaande topics:
[BB]De bevalling was zwaar...
[BB]Toet en Katala, nu 4 weekjes oud

MilesNF

Re: Zo heb je er drie, en zo nog maar eentje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:05

OW ze zijn zo schattig!
Gaat snel he die tijd?
Maar goed dat je mijn digi kon lenen, ik had de foto's niet willen missen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:25

..geweldige foto's..doet me denken toen ik 2 nestjes had(pfff)...maar zo leuk!!..heerlijk al dat kleine grut..maar best wel lekker als het weer rustig is en alles en iedereen een leuk en nieuw onderkomen heeft gevonden!

bloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:34

Ik ben de nieuwe trotse eigenaresse(eigenlijk mn zus maar ik woon hier ook dus^-^) van de kleine Katala (inmiddels Marie Katala). Ze is in het echt nog veel liever dan op de foto's! Echt een droppie! Ik zal gauw nieuwe foto's hier op bokt plaatsen:)
groetjes, Myrrhis

bloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 23:13

Hier een paar foto's van de kleine Pruttel:) Niet al te duidelijke, maar er komen er snel meer!!

Afbeelding

Haha! Ze voelde zich duidelijk te goed voor de foto Knipoog

Afbeelding

Niet echt duidelijk maar ze eten samen! YAY!

Afbeelding

Ruiken aan elkaar!

Het gaat echt heel goed met de twee katten samen, ze spint nu zelfs als hij even aan haar ruikt. Vanmorgen beet ze even in zijn oor, maar dat dat een spelletje was, bleek duidelijk aan haar verwoede pogingen een balletje zijn richting op te krijgen. (ze rollen het balletje heen en weer, hij duwt ertegen met zijn poot, dan zij weer etc.) Het hielp wel, want hij stond onmiddelijk op! Pling
Gauw weer nieuwe fotos!
liefs van mij en Marie en Ciaran natuurlijk!